Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@10:56:45 GMT

ربات زیردریایی گنجینه ۳۰۰ ساله یک کشتی را کشف کرد

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۴۲۳۳۹

ربات زیردریایی گنجینه ۳۰۰ ساله یک کشتی را کشف کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیجیتال ترندز، ربات یادشده REMUS ۶۰۰۰ نام دارد که یک ربات زیردریایی خودکار است. این ربات توانست با بررسی های دقیق خود بقایای کشتی غرق شده را در عمق ۲۰۰۰ پایی آب های سواحل کارتاگنا متعلق به کشور کلمبیا بیابد.

تا به امروز محققان و کارشناسان زیادی در تلاش برای شناسایی محل دقیق این کشتی اسپانیایی بوده اند که سکه های طلا و گنجینه های مختلفی در آن وجود داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بقایای کشتی یادشده سرانجام در سال ۲۰۱۵ کشف شد، اما ربات REMUS ۶۰۰۰ که توسط موسسه امریکایی WHOI ساخته شده به تازگی توانسته مجوز فعالیت و اکتشاف در منطقه یادشده را کسب کند.

ربات REMUS ۶۰۰۰ که ۴ متر طول دارد، برای فعالیت در عمق آب های آزاد طراحی شده و می تواند حداکثر ۶ کیلومتر در آب فرو رود. REMUS ۶۰۰۰ مجهز به سیستم های ناوبری خودکار صوتی و ابزاری برای تصویربرداری با کیفیت بسیار بالا از عمق آب است.

ربات یادشده در سال ۲۰۱۱ موفق به کشف و شناسایی باقی مانده های یک هواپیمای فرانسوی شده بود که بر اثر سانحه ای به عمق آب های اقیانوس فرو رفته بود. این ربات در سال ۲۰۱۰ هم برای تصویربرداری از باقی مانده های کشتی مشهور تایتانیک به کار گرفته شده بود.

کشتی تازه کشف شده که سن خوزه نام دارد، مملو از طلا، نقره و زمرد بوده و قرار بود هزینه نبرد فرانسه با انگلیس را در ۳۰۰ سال قبل تامین کند. ارزش گنجینه این کشتی حدود ۱۷ میلیارد دلار برآورد می شود.

کد خبر 4308840

منبع: مهر

کلیدواژه: روبات روباتیک کشتی نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی امنیت اطلاعات فناوری فضایی گوگل شرکت دانش بنیان گوشی آیفون هوش مصنوعی اینترنت بد افزار سخت افزار موبایل تلفن همراه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۴۲۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربات انسان‌نمای تسلا سال آینده آماده فروش می‌شود

به گزارش علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا گفت، ربات انسان‌نمای تسلا هنوز در آزمایشگاه است، اما ممکن است تا پایان سال آینده آماده فروش شود.

چندین شرکت روی ربات‌های انسان‌نما شرط‌بندی کرده‌اند تا کمبود نیروی کار احتمالی را برآورده کنند و کار‌های تکراری صنایعی مانند لجستیک، انبارداری، خرده‌فروشی و تولید خطرناک یا خسته‌کننده را انجام دهند.

ماسک در یک کنفرانس تلفنی به سرمایه گذاران گفت: حدس می‌زنم ربات تسلا به نام «اوپتیموس» (Optimus) بتواند تا پایان سال جاری وظایف خود را در کارخانه انجام دهد.

ربات‌های انسان نما برای چندین سال توسط هوندا ژاپن و هیوندای موتور بوستون داینامیکس در حال توسعه بوده اند.

امسال، استارت‌آپ «فیگور» Figure تحت حمایت مایکروسافت و انویدیا اعلام کرد که با شرکت خودروسازی آلمانی «بی ام و» (BMW) برای استقرار ربات‌های انسان‌نما در تأسیسات این خودروساز در ایالات متحده، همکاری امضا کرده است.

میلیاردر ماسک قبلاً گفته بود که فروش ربات‌ها می‌تواند بخش بزرگ‌تری از تجارت تسلا نسبت به سایر بخش‌ها از جمله خودروسازی باشد.

ماسک با اشاره به توانایی‌های هوش مصنوعی گفت: «فکر می‌کنم تسلا در بین هر سازنده ربات‌های انسان‌نما بهترین موقعیت را دارد تا بتواند با استنباط کارآمد از خود ربات به تولید حجم برسد.»

ماسک سابقه ناکامی در تحقق وعده‌های جسورانه دارد. در سال ۲۰۱۹، او به سرمایه گذاران گفت که تسلا تا سال ۲۰۲۰ شبکه‌ای از خودرو‌های خودران روباتاکسی را راه اندازی خواهد کرد.

تسلا اولین نسل ربات «اوپتیموس» خود را با نام «بامبل بی» (Bumblebee) در سپتامبر ۲۰۲۲ عرضه کرد. امسال، این شرکت ویدیویی از نسل دوم ربات دوپا که یک تی شرت را در محل شرکت تا می‌کند، منتشر کرد.

ویدئوی فیگور که در فوریه از ربات «۰۱» خود منتشر شد، آن را در حال ساخت قهوه نشان می‌دهد، در حالی که بوستون داینامیک هفته گذشته از یک پلت‌فرم الکتریکی برای ربات انسان‌نما اطلس خود رونمایی کرد که در حال چرخش و تغییر از حالت خوابیده به حالت ایستاده و راه رفتن دیده می‌شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وضعیت جاده‌های استان یزد / خسارت ۶۰۰۰ میلیارد تومانی سیل سال گذشته
  • بیش از ۶۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در ایلام در حال ساخت است
  • موزه فسیل مراغه گنجینه‌ای از مهره داران ارزشمند
  • ربات انسان‌نمای تسلا سال آینده آماده فروش می‌شود
  • (ویدئو) ربات سگ با قابلیت شعله‌افکنی وارد بازار شد
  • موزه فسیل مراغه‌، گنجینه‌ای از مهره داران ارزشمند
  • عملکرد وحشتناک ربات شعله افکن
  • کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد
  • زمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای در کره شمالی
  • ایلان ماسک: با ۶۰۰۰ ماهواره در مدار زمین، هیچ مدرکی برای بیگانگان ندیده‌ام