Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-04@17:10:46 GMT

مصرف لیمو ترش با چای ممنوع است

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۴۲۷۲۸

آب لیمو از نوشیدنی‌هایی است که خوردن آن توصیه می‌شود، زیرا خواص و فواید بی شماری برای سلامتی دارد، از جمله کاهش وزن، تقویت دستگاه ایمنی بدن، پاک سازی دستگاه گوارش، کم کردن التهابات بدن، افزایش نیروی بدن، تأثیرگذاری مثبت بر فرآیند متابولیسم و سوخت و ساز بدن و…اما اگر نکاتی را در مصرف آب لیمو در نظر نگیریم، ممکن است مضراتی برایمان داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیمو ترش با چای ممنوع است. دلایل آن را می‌توانید در این مطلب بخوانید


چرا نباید آبلیمو را با چای مصرف کرد

۱) زیاد از حد آبلیمو مصرف نکنید

اسید موجود در آب لیمو، ممکن است باعث از بین رفتن مینای دندان شود. استفاده بیش از اندازه از آب لیمو، باعث خورده شدن مینای دندان شده و آن را از بین می‌برد. به طور کلی زیاده روی در خوردن موادی که حاوی اسید‌های خوراکی هستند، دندان‌ها را در مقابل آب سرد یا گرم حساس می‌کند. اگر دقت کنید متوجه خواهید شد، افرادی که در خوردن آب لیمو زیاده روی می‌کنند برای مثال در خوردن ماده سردی مثل بستنی دچار مشکل می‌شوند.

۲) آب لیمو را با مایعات داغ نباید مصرف کرد

توصیه می‌شود، آب لیمو را با آب سرد مخلوط کرده و میل کنید، زیرا گرما باعث تسریع واکنش‌های شیمیایی موجود در آب لیمو شده و قدرت مخرب آن را بر روی دندان‌ها افزایش می‌دهد

آب لیموی طبیعی را با آب سرد مخلوط کنید و از ریختن آن در چای داغ و…بپرهیزید


۳) بعد از خوردن آب لیمو مسواک نزنید

بعد از خوردن آب لیمو بلافاصله مسواک نزنید، زیرا باعث منتشر شدن اسید آب لیمو در دهان می‌شود و با فشار مسواک بر دندان‌ها مینای دندان آسیب می‌بیند؛ بنابراین، تا یک ساعت پس از مصرف آب لیمو مسواک نزنید و سعی کنید با جویدن یک تکه آدامس یا خوردن یک عدد خیار تعادل مواد را به دهان خود بازگردانید. از این روی، بهتر است آب لیمو را همراه سالاد مصرف کنید.

منبع: نمناک

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسینه سلامتی آبلیمو چای مسواک زدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۴۲۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت دانش آموز آباده‌ای در طرح وارنیش فلوراید تراپی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رئیس مرکز بهداشت شهرستان آباده گفت: طرح وارنیش فلوراید تراپی با هدف پیشگیری از پوسیدگی دندان از ابتدای اسفند پارسال در مدارس ابتدایی این شهرستان آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

محسن کرم نژاد افزود:  تاکنون بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در این طرح مشارکت کرده اند.

او با بیان اینکه این طرح به صورت رایگان اجرا می‌شود، اضافه کرد: فلوراید تراپی یک روش مهم در حفاظت و تقویت دندان‌های کودکان است که این روش شامل استفاده از وارنیش فلوراید به عنوان یک ماده ضد پوسیدگی به سلامت دندان‌ها کمک می‌کند و باعث کاهش ۵۰ درصدی خطر پوسیدگی دندان می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۵ خوراکی که سلامت دندان را تهدید می‌کند
  • بهترین زمان برای مسواک زدن / چند بار در روز مسواک بزنیم؟
  • تاثیر عجیب بد جویدن غذا روی زیبایی صورت
  • از استخر‌های بزاق تا وجود میلیون‌ها باکتری در دهان
  • علت اصلی سیاه شدن لثه و درمان فوری تیرگی لثه با طب سنتی
  • چربی شکم با چه نوشیدنی آب می‌شود؟
  • یک روزنامه: سختگیری دهه 60 در مدارس در حال تکرار است/ هنوز «آینه» ممنوع است! دانش‌آموزان دوره متوسطه می‌گویند در مدرسه کیف‌هایشان را می‌گردند و مسئولان مدرسه برخوردهای خشن و توهین‌آمیز دارند
  • مواد غذایی که آلرژی بهاری را کاهش می‌دهند
  • مشارکت دانش آموز آباده‌ای در طرح وارنیش فلوراید تراپی
  • کدام فلفل‌ها از همه تندتر هستند؟