Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در پیام‌رسان واتس اپ حتی بعد از مشاهده و پاسخ به مکالمات شما توسط مخاطبانتان، پیام‌های ارسال و دریافت شده به‌صورت دو عدد تیک طوسی رنگ باقی می‌ماند، درصورتی که اگر مخاطب موردنظر پیام‌های ارسال شده را ببیند باید این دو تیک طوسی رنگ تبدیل به رنگ آبی شوند.

ایران آنلاین /یکی از ترفندهایی که بسیاری از کاربران در سراسر جهان از آن بهره می‌برند، غیرفعال کردن این دو تیک آبی رنگ است تا بتوانند با خیال آسوده و هر زمان که دلشان می‌خواهد، به پیام‌های دوستانشان پاسخ دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا این گزارش به مرور و معرفی مختصری به چگونگی غیرفعال‌سازی  قابلیت مشاهده پیام‌های ارسال شده یا دو تیک آبی رنگ می‌پردازد.

در صورت علاقه‌مندی به غیرفعال کردن این قابلیت که به صورت پیش فرض برروی گوشی‌ها روشن و فعال است، می‌توانید اپلیکیشن پیام‌رسان واتس اپ خود را باز کرده و به قسمت تنظیمات آن بروید. در این بخش، وارد قسمت حساب کاربری ( account) شده و برروی حریم خصوصی (privacy) کلیک کنید. سپس تیک گزینه «مشاهده و خواندن پیام‌های دریافت شده» یا Read receipts را بردارید تا بتوانید به صورت چراغ خاموش، پیام‌های دوستان و آشنایان خود را بخوانید و هر موقع که دلتان می‌خواهد به آن‌ها پاسخ دهید.

در واتس‌اپ، علامت یک تیک طوسی رنگ به معنای پیام ارسال شده، دو تیک طوسی رنگ به معنای دریافت پیام ارسال شده توسط مخاطب و دو تیک آبی رنگ به معنای مشاهده و خواندن پیام موردنظر است.

اپلیکیشن پیام‌رسان واتس اپ نیز از قابلیت Encryption   End- to End یا رمزنگاری پیشرفته پشتیبانی می‌کند و از پروتکل‌های پیشرفته‌ای برای حفظ حریم شخصی کاربرانش برخوردار است.

.

/ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۴۲۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری سایبری با ارسال پیامک «دریافت کالابرگ»

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ رامین پاشایی اظهار داشت: با تجزیه و تحلیل پرونده‌های قضائی و تجربیات ادوار گذشته؛ مشخص شده است مجرمان سایبری با توجه به ایام پایانی هفته و یا منتهی به تعطیلات چند روزه کشور اقدام به کلاهبرداری از طعمه‌های خود می‌کنند.

وی با اشاره به شگرد این مجرمان ادامه داد: برخی افراد سودجو با ارسال پیامک حاوی پیوندهای آلوده با عناوین دریافت کالابرگ، ابلاغیات قضائی و غیره مترصد کلاهبرداری از طریق دسترسی غیر مجاز به گوشی تلفن فریب خوردگان و برداشت غیر مجاز پول از حساب‌های مالی آن‌ها است.

پاشایی ارسال و دریافت این پیامک در تمامی پیام رسان‌های بومی، غیر بومی، گروه‌ها و کانال‌ها که شهروندان در آن عضویت دارند را ممکن عنوان کرد و حتی ارسال این پیامک‌ها را از طریق دوستان و آشنایان نیز محتمل دانست.

وی در ادامه از هموطنان خواست: در صورت مواجه با اینگونه پیامک‌های مشکوک که مشخصه اصلی تمامی آنها ارسال از طریق سر شماره‌های تلفن شخصی است، توجه نکنند.

سرهنگ پاشایی خاطر نشان کرد: در صورت غفلت و گرفتار شدن در دام مجرمان سایبری عموم مردم می‌توانند بلافاصله با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا در سراسر کشور تماس بگیرند و از خدمات انتظامی و تخصصی این پلیس بهره مند شوند.

وی افزود: در صورت نیاز شیفت‌های قضائی دادگاه‌ها، دادسراها و حوزه بانکداری در سراسر کشور آمادگی ارائه خدمات به افراد خواهان است.

کد خبر 6094895

دیگر خبرها

  • طلافروشان حتما بخوانند/ جزییات ثبت صورت‌حساب در سامانه مودیان و تجارت
  • قابلیت قدیمی تلگرام به اسنپ‌چت رسید!
  • کلاهبرداری سایبری با ارسال پیامک «دریافت کالابرگ»
  • قابلیت جدید واتساپ که حتی تلگرام هم آن را ندارد!
  • هشدار؛ این پیامک‌ها درباره یارانه کمک معیشتی جعلی است | تصویر پیامک را ببینید
  • هشدار؛ مراقب پیامک‌های جعلی یارانه باشید
  • این پیامک ها درباره یارانه کمک معیشتی جعلی است/ تصویر پیامک را ببینید
  • تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد پیامک/ نخستین متن پیامکی تبریک کریسمس بود
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد پیامک/ اولین متن پیامکی تبریک کریسمس بود