Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید فراهانی، عضو شورای شهر تهران از ساخت و ساز غیرمجاز در باغ ۲۲ هزار متری در سعادت آباد خبر داد.

ایران آنلاین / مجید فراهانی در شصت و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز، سه‌شنبه برگزار شد، در خصوص ساخت و ساز برج در باغ ۲۲ هزار متری سعادت آباد توسط بنیاد مستضعفان اظهار کرد: حفظ فضای سبز و باغات از جمله تاکیدات ویژه مقام معظم رهبری بوده است، بر همین اساس شورای پنجم مصوبه برج باغ را لغو و زمینه‌های صیانت بیش از پیش از باغات شهر تهران را مورد توجه قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر خلاف این رویه این روز‌ها شاهد انتشار اخباری در رسانه‌ها پیرامون ساخت برج ۲۱ طبقه در باغ ۲۲ هزار متری سعادت آباد که سال‌ها پیش سریال تلویزیونی شب‌های برره در آن تولید شده بود، هستیم. مالک این باغ بنیاد مستضعفان است و بر اساس تصاویر ماهواره‌ای منتشر شده از این باغ شاهد آن هستیم که باغ از اوایل دهه ۸۰ به مرور در حال خشک شدن است.

فراهانی با بیان اینکه بر اساس مصوبه برج باغ و رای دادگاه مالک مجاز به ساخت و ساز تنها در 7 هزار متر از باغ است، گفت: باید ۱۵ هزار متر باغ حفظ شود، اما ظاهرا مسئولان و مدیران بنیاد مستضعفان اراده‌ای بر حفظ این باغ نداشته و به دنبال آن هستند تا باغ را به برج بدل سازند و ما دیگر شاهد نشانی از باغ نباشیم.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: در اجرای بند ۳، ماده ۷۱ قانون شورا‌های اسلامی کشور درباره «لزوم رعایت دقیق مقررات در صیانت و حفظ باغ» به معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و شهردار منطقه ۲ تذکر می‌دهم و انتظار دارم که با اجرای قانون زمینه صیانت از این باغ و سایر باغات در معرض تخریب فراهم شود.

وی افزود: شهرداری تهران باید ضمن توجه به مسائل باغات و فضای سبز شهر، اهتمام ویژه‌ای در رسیدگی به مسائل مربوط به باغات بزرگ و اندکی که در سطح شهر باقی مانده داشته باشد و در این زمینه با همکاری مالکان بخش‌های عمومی و غیر دولتی همچون بنیاد مستضعفان و غیره زمینه‌های حفاظت بیش از پیش باغات را فراهم کند.

فراهانی خاطر نشان کرد: امیدوارم با اجرای به موقع مصوبات شورا و اهتمام شهردار تهران شاهد توجه به باغات به عنوان یک کالبد پویا و اثربخش در تهران، شهر زندگی باشیم./باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۴۳۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی واحدهای صنفی فاقد مجوز با الکترونیکی شدن مجوزها

به گزارش خبرگزاری مهر، میز خدمت تبدیل مجوزهای کاغذی صنفی به شناسه یکتا برای صنف خرازان تهران امروز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) در مسجد سید عزیزالله واقع در بازار بزرگ تهران برگزار شد و عبدالله اسفندیاری رئیس اتحادیه خرازان تهران در حاشیه این مراسم با تاکید بر ضرورت تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا، گفت: بر اساس قانون باید تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا تا ۲۵ اردیبهشت ماه جاری صورت بگیرد.

رئیس اتحادیه خرازان تهران در ادامه تاکید کرد: الکترونیکی شدن مجوزها یکی از بهترین راهکارها برای مقابله با آن دسته از افرادی است که غیرقانونی و زیرزمینی فعالیت اقتصادی انجام می‌دهند.

وی افزود: در حال حاضر یکی از چالش‌هایی که فعالان صنفی دارای مجوز با آن مواجه هستند این است که باید با واحدهای صنفی فاقد مجوز در شرایط نابرابر رقابت کنند.

این مسیول صنفی خاطرنشان کرد: الکترونیکی شدن مجوزها و منوط شدن ارائه خدمات به تبدیل مجوزها می‌تواند منجر به شناسایی واحدهای صنفی فاقد مجوز شده و از ادامه فعالیت آنها به دلیل قطع شدن خدمات دولتی جلوگیری کند. تبدیل مجوزهای الکترونیکی اقدامی در راستای اجرای قانون تسهیل و گامی در راستای تحقق دولت الکترونیک است.

کد خبر 6097496

دیگر خبرها

  • زیر پوست شهر؛ وضعیت اجاره اتاق‌های مجردی در تهران! | تصویر
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم
  • راه حل رفع مشکلات حضور آگاهانه در انتخابات است‌
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضای منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم
  • «سقف‌گذاری برای اجاره‌بها» به قانون تبدیل شد
  • برگزاری میز خدمت تبدیل شناسه یکتا برای صنف خرازان
  • شناسایی واحدهای صنفی فاقد مجوز با الکترونیکی شدن مجوزها
  • برای خرید میکروآپارتمان در شهر تهران چقدر باید هزینه کرد؟
  • این مناطق تهران خانه‌های ارزان‌قیمت دارند