Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@09:35:05 GMT

توفان 157 سیستانی را به بیمارستان کشاند

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۴۳۳۵۳

توفان 157 سیستانی را به بیمارستان کشاند

زاهدان - ایرنا - مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: 157نفر از مردم منطقه سیستان در شمال این استان براثر توفان گرد و خاک در شبانه روز گذشته به بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کردند.

رضا اربابی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا عمده مشکلات این افراد را بیماریهای تنفسی، چشمی و قلبی ذکر کرد و اظهار داشت: 33 نفر از این افراد بستری و بقیه به صورت سرپایی درمان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی توزیع 20 هزار عدد ماسک در 17 روستای شهرستان هیرمند را از جمله اقدامات انجام شده در منطقه برشمرد.
وی تصریح کرد: متاسفانه با توجه به خشک بودن تالاب هامون و در نتیجه بروز پدیده توفان گرد و خاک همواره مردم منطقه به دلیل مشکلات مختلف که عمده ترین آنها بیماری های تنفسی و چشمی است به مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان ها مراجعه می کنند.
به گفته کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان توفان دیروز میزان غلظت ذرات معلق در هوای شهرستان های شمالی استان شامل زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون (منطقه سیستان) به بیش از 39 برابر حد مجاز و افزون بر 10 برابر حالت خطرناک رساند.
مرتضی فرجی حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا را 150 میکرو گرم بر مترمکعب عنوان کرد و اظهار داشت: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان در این مدت به پنج هزار و 929 میکرو گرم بر متر مکعب گزارش شد.
وی ادامه داد: سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در این مدت در سیستان به 112 کیلومتر بر ساعت رسید که ضمن کاهش کیفیت هوا دید افقی را در شهرستان های زهک و زابل به ترتیب به 100 و 400 متر کاهش داد.
وی افزود: وزش باد شدید امروز در منطقه فروکش کرده اما فردا دوباره شاهد شدت گرفتن آن خواهیم بود.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان به دلیل بروز خشکسالی 18 ساله و وزش بادهای موسمی 120 روزه در سیستان و مونسون در دریای عمان و سواحل چابهار همواره با بادها و توفان و گرد و غبار روبروست که بعضا سبب کاهش دید و آلودگی هوا بیشتر از 20 برابر حد استاندارد می شود.
7316**3213 **6081

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مديريت بحران توفان سيستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۴۳۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار: طرح تامین آب اضطراری سیستان و بلوچستان یک طرح الگو برای کشور

 محمد کرمی در حاشیه بازدید از طرح تامین آب اضطراری منطقه سیستان و زاهدان که به همراه فداحسین مالکی نماینده مردم شریف زاهدان در مجلس شورای اسلامی انجام شد، گفت: با تلاش تمامی مجموعه وزارت نیرو، شرکت‌ها و پیمانکاران این طرح بزرگ انجام گرفت و همه پای کار آمدند تا طرح حفر چاه و انتقال آب انجام شود و این در حالی انجام گرفت که در سال گذشته این منطقه بیابان بود و بیشترین حجم طوفان‌ها را در منطقه داشتیم و شرایط کار در منطقه بسیار سخت بود.
استاندار سیستان و بلوچستان افزود:  با توجه به اینکه آب چاه نیمه‌ها در حال اتمام بود و مردم گلایه‌مند و نگران از شرایط پیش رو بودند با، نعمت بارندگی در شمال استان سیستان و بلوچستان چاهک‌های در حال خشکیدن حیات دوباره گرفتند.
کرمی بیان داشت: طرح انتقال آب دریا نیز طرح بی‌نظیری است که با نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب بخشی از اعتبارات مورد نیاز نیز از صندوق ذخیره ملی تامین شد و این طرح بزرگ هم اکنون در حال اجراست.
وی خاطرنشان کرد: کیفیت در اجرای کار بسیار مهم است و باید بر کیفیت امور نظارت شود.
وی عنوان کرد: طرح تامین آب اضطراری منطقه سیستان یک پروژه بی‌نظیر و الگو است و نشان می‌دهد که اگر بخواهیم در کشور طرح های بزرگ انجام دهیم می‌توانیم به سرعت کار را شکل دهیم.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سرعت در اجرای طرح‌ها را در طرح های دیگر نیز می‌توانیم ببینیم ، در حوزه ساخت بزرگراه در گذشته سالی ۱۰ تا ۱۵ کیلومتر در استان احداث می‌شد، اما امسال این رقم به ۱۸۰ کیلومتر رسیده است که جای قدردانی از دست‌اندرکاران این مجموعه دارد.

دیگر خبرها

  • پروژه تأمین آب اضطراری سیستان و بلوچستان الگویی کشوری است
  • ارتقای راه‌های سیستان وبلوچستان به بزرگراه نیازمند ۳۰ همت
  • ارتقای راه های سیستان و بلوچستان
  • استاندار: طرح تامین آب اضطراری سیستان و بلوچستان یک طرح الگو برای کشور
  • ثبت ۲۱ رکورد جدید در پی بارش‌های سیل‌آسای سیستان و بلوچستان
  • توفانی با سرعت ۱۱۰ کیلومتر سبزوار را درنوردید
  • توفان شدید غرب و جنوب خراسان رضوی را درنوردید
  • بارش‌های سیل‌آسا در سیستان و بلوچستان 21 رکورد جدید ثبت کرد
  • ثبت ۲۱ رکورد جدید بارشی در سیستان و بلوچستان
  • هزینه درمان کودکان زیر هفت سال در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان رایگان شد