Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، مرتضی رضایی با اشاره به تولید سالانه نزدیک به ۱۰.۵ میلیون تن شیر در کشور،اظهار داشت:سالانه ۸۸۰ هزار تن گوشت قرمز، ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن گوشت مرغ، ۹۰۰ هزار تن تخم مرغ و حدود ۸۵ هزار تن عسل در کشور تولید می شود.

وی تامین پروتئین حیوانی مورد نیاز مردم را از اهداف اصلی معاونت امور تولیدات دامی عنوان کرد و گفت:طی سال های اخیر، وزارت جهاد کشاورزی برنامه هایی را در جهت توسعه نژادهای دام کوچک پربازده با استفاده از نژادهای اصلاح شده خارجی و داخلی و با تمرکز بر سیستم های بسته و نیمه بسته در دستور کار خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی،پرورش گاوهای دومنظوره با هدف افزایش بهره وری و افزایش تولید شیر و گوشت در کشور را از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی اعلام و خاطرنشان کرد: در افق ۱۴۰۴، اصلاح نژاد حداقل ۵ میلیون راس دام کوچک و افزایش حداقل ۱۰۰ هزار تن گوشت قرمز پیش بینی شده است.

وی با اشاره به این که در سال ۹۶ بسته حمایتی با کارمزد مناسب برای دامداران در نظر گرفته شده بود،یادآور شد: امسال نیز بسته های حمایتی جهت اصلاح نژاد دام سبک با نرخ سود حداکثر ۶ درصد برای دامداران در نظر گرفته شده است.

رضایی گفت: ترغیب دامداران برای استفاده از ترکیبات ژنتیکی و نژادی جدید در حوزه دامپروری از برنامه های معاونت امور تولیدات دامی است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی مرتضی رضایی گوشت قرمز دام زنده تولید شیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۴۳۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوجه ریزی در واحدهای مرغداری به ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۷۰ قطعه رسید

سید محمد رضا سیدحسینی گفت: پیش بینی می شود با این میزان جوجه ریزی چهار هزار و ۸۸۰ تن گوشت مرغ تولید و روانه بازار مصرف شود.

وی افزود: رکورد جوجه ریزی سال گذشته واحدهای صنعتی پرورش مرغ گوشتی سیستان و بلوچستان حدود ۲۴ میلون قطعه بوده که با این میزان جوجه ریزی، ۴۰ هزار و ۵۵۰ تن گوشت مرغ در استان تولید شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: به منظور افزایش ضریب خوداتکایی استان به گوشت مرغ ۳۲۷ واحد ۲۰ هزار قطعه‌ای مرغ گوشتی و ۱۵ واحد مرغ تخم گذار ۲۰ هزار قطعه‌ای با سرمایه‌گذاری بیش ۲۶ هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در حال ساخت است.

وی ادامه داد: هم اکنون ۴۰۰ واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه ای فعال با ظرفیت هشت میلیون قطعه در هر دوره در سیستان و بلوچستان مشغول تولید است.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ادغام شرکت‌های کوچک نفتی و فولادی جهشی در اقتصاد کشور است
  • قیمت محصولات غذایی منجمد، گوشت بوقلمون و قارچ اعلام شد
  • کوچک شدن بسته‌های خدمتی، دغدغه بیماران تالاسمی
  • این رژیم غذایی سبب از بین رفتن تنوع زیست محیطی می‌شود
  • تکثیر گاوهای پربازده با استفاده از فناوری تولید آزمایشگاهی جنین
  • بسیاری از مسائل معلمان در برنامه هفتم توسعه مدنظر قرار گرفته است
  • افزایش تولید نیمه هادی‌ها با استفاده از دوقلو‌های دیجیتال
  • راهکار رفع ناترازی سوخت، اصلاح زیرساخت‌ها به‌منظور مصرف بهینه است/ لزوم حمایت از احداث صنایع پالایشی کوچک
  • جوجه ریزی در واحدهای مرغداری به ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۷۰ قطعه رسید
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم