Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-05@03:09:07 GMT

مرگ 116 موتور سوار در سال گذشته

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۴۴۰۳۳

به گزارش ایلنا از ساری،علی عباسی با اشاره به فوت ۱۱۶ موتورسوار سال گذشته در تصادفات در استان تصریح کرد: بر اساس آمار مراکز ساری با تعداد ۱۵ نفر، بابل با  ۱۲و بهشهر و تنکابن هرکدام با ۱۱ نفر بیشترین شهر و نور با تعداد یک نفر کمترین تلفات موتورسوار در آن به ثبت رسید.

 

وی افزود: بیشترین فوتی در ماه‌های مرداد با ۲۷ ،شهریور با ۱۵و خرداد با ۱۴ مورد بیشترین و کمترین آن با تعداد سه نفر در دی‌ماه ثبت‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل پزشکی قانونی استان تصریح کرد : بیشترین گروه سنی که مرگ موتورسوارها در آن اتفاق افتاده، گروه سنی ۲۱ تا ۳۰ سال با آمار ۳۲فوتی است و کمترین  گروه سنی کمتر از ۱۰سال با یک فوتی گزارش‌شده است.

وی با اشاره به فوت تعداد ۹۲ نفر از موتورسواران در محور برون‌شهری و روستایی و ۲۴ نفر در محور درون‌شهری افزود :تعداد ۹۲ نفر راننده موتور و ۲۴ نفر همسر نشین موتور هستند.

عباسی گفت: بر اساس بررسی انجام‌شده از تعداد ۱۱۶ مورد فوتی موتورسواران تعداد ۵۶ مورد با سواری، ۱۳ مورد با  وانت‌بار، ۱۲ مورد با کامیون ،۱۲ مورد هم برخورد باشی ثابت ،۱۱مورد با موتور ، ۹ مورد سایر موارد و سه مورد براثر واژگونی فوت شدند.

این مقام اجرایی استان در ادامه افزود: شایع‌ترین علت مرگ موتورسواران در تصادفات، ضربه‌مغزی و عوارض ناشی از آن و سپس خونریزی وسیع، صدمات و شکستگی‌های متعدد از عوامل دیگر منجر به مرگ در موتورسواران در سال گذشته بوده که امید می‌رود با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از کلاه ایمنی شاهد کاهش چشمگیر آن باشیم.

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان مازندران مرگ مقررات راهنمایی و رانندگی ساری کلاه ایمنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۴۴۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۱۹ هزار پاسپورت در نیمروز

وزارت امور داخله از توزیع 19 هزار 500 جلد پاسپورت طی سال گذشته در ولایت نیمروز خبر داده است.

به گفته این وزارت، بیش از 110 میلیون افغانی از ناحیه توزیع این تعداد پاسپورت جمع آوری و خزانه دولت واریز شده است.

گفتنی است چند روز قبل نیز ریاست پاسپورت‌‌ طالبان از توزیع بیش از 130 هزار جلد پاسپورت در هرات و ۲۶ هزار و ۳۹۱ جلد پاسپورت در پکتیا  خبر داده بود.

این در حالی است که اخیرا ریاست پاسپورت‌‌ روند گزارش دهی از توزیع تعداد پاسپورت های توزیع شده طی یک سال گذشته را روی دست گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ۱۰۹ کشته و ۳۵۰۰ مجروح فقط در ۳ روز تعطیلی گذشته
  • کدام کشورها در سال ۲۰۲۴ بیشترین تعداد میلیاردرهای جهان را دارند؟ (+ اینفوگرافی)
  • کدام کشورها بیشترین تعداد میلیاردرهای جهان را دارند؟ + اینفوگرافیک
  • (اینفوگرافیک) کدام کشور‌ها در سال ۲۰۲۴ بیشترین تعداد میلیاردر‌های جهان را دارند؟
  • تصادف چند موتور سوار در یک چهار راه در مشهد (فیلم)
  • دیروز و امروز در کرمان چقدر باران بارید؟
  • اصفهان رکوردار بارندگی‌های شب گذشته
  • «حسینیه» رکورددار بیشترین میزان بارش در خوزستان
  • بیشترین بارش‌های شبانه‌روز گذشته در کدام مناطق کرمان بود؟
  • توزیع بیش از ۱۹ هزار پاسپورت در نیمروز