Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@16:44:58 GMT

تب کریمه کنگو تا ۴۰ درصد سبب مرگ و میر می شود

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۴۴۳۵۴

تب کریمه کنگو تا ۴۰ درصد سبب مرگ و میر می شود

محمدرضا پارسایی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به بیماری تب کریمه کنگو، اظهار کرد: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری خونریزی دهنده تب‌دار حاد ویروسی است و موجب طغیان‌های شدید و تا ۴۰ درصد موجب مرگ‌ومیر می‌شود.

وی بابیان اینکه اصولاً این بیماری از طریق کنه و حیوانات اهلی به انسان منتقل می‌شود، گفت:ویروس تب خونریزی دهنده کریمه کنگو توسط گزش کنه یا تماس با خون یا بافت‌های حیوانات در طی یا بلافاصله پس از ذبح به انسان منتقل می‌شود و بسیاری از موارد در افرادی که در صنایع دام‌پروری، کشاورزان، و کشتارگاه‌ها فعالیت می‌کنند اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: انتقال انسان به انسان از طریق تماس با خون، ترشحات، بافت‌ها یا سایر مایعات بدن فرد آلوده اتفاق می‌افتد و امکان انتقال در بیمارستان نیز با استریل کردن نامناسب وسایل پزشکی و استفاده مجدد از سوزن‌ها و وسایل آلوده پزشکی وجود دارد.

دکتر پارسایی بابیان اینکه دوره کمون پس از آلودگی توسط کنه معمولاً یکتا سه روز و حداکثر ۹ روز است، بیان کرد: دوره کمون پس از تماس با خون یا بافت آلوده نیز معمولاً ۵ تا ۶ روز و حداکثر ۱۳ روز  است.

وی بابیان اینکه علائم به‌طور ناگهانی با تب، ضعف، درد عضلانی، سرگیجه، درد و سفتی گردن، درد پشت، سردرد، سوزش چشم‌ها و دوبینی آغاز می‌شود، گفت: پس از ۲ تا ۴ روز حالت خواب‌آلودگی، افسردگی و دل‌درد در قسمت راست‌بالای شکم به همراه هپاتومگالی در بیمار دیده می‌شود.

مدیر گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: مرگ به دلیل از دست دادن خون، خونریزی مغزی، کمبود مایعات به دلیل اسهال یا ادم ریوی ممکن است ایجاد شود.

دکتر پارسایی با تأکید بر جلوگیری از تماس فیزیکی با افراد آلوده به CCHF ، بیان کرد: در هنگام مراقبت از بیمار دستکش و سایر وسایل حفاظتی استفاده و به‌طور منظم پس از هر ویزیت بیمار یا تماس با او دست‌ها با آب و صابون شسته شود.

وی اضافه کرد: کارکنان بهداشتی و درمانی که با خون یا بافت آلوده بدن بیمار تماس داشتند باید به‌طور مرتب حداقل تا ۱۴ روز پس از تماس تحت نظر باشند و در صورت بروز تب بلافاصله درمان برای آنان انجام شود.

مدیر گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: موارد تماس، منبع آلودگی و دام‌های آلوده در محل سکونت یا مسافرت بیمار با توجه به شرح‌حال وی توسط اکیپ‌های بهداشتی انجام می‌شود.

کد خبر 4308960

منبع: مهر

کلیدواژه: تب کریمه کنگو ساری علوم پزشکی مازندران بوشهر ماه مبارك رمضان شیراز سوم خرداد فتح خرمشهر گرگان شهرکرد مشهد خرم آباد یاسوج خطبه های نماز جمعه بیرجند کرمانشاه بارش باران مراسم گلریزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۴۴۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد

نیویورک تایمز به نقل از مقامات ارشد پنتاگون گزارش داد، سامانه‌های موشکی تاکتیکی ارتش آمریکا، موسوم به ATACMS، به نیروهای اوکراینی اجازه می‌دهد تا شبه جزیره کریمه روسیه را «به‌طور موثرتری» هدف قرار دهند.

به گزارش ایسنا، پس از آنکه یکسری از رسانه‌ها مدعی شدند که کی‌یف از تسلیحات جدید علیه اهداف روسیه دورتر از خطوط مقدم استفاده می‌کند، مقام‌های آمریکایی تایید کردند واشنگتن به صورت مخفیانه در ماه جاری میلادی یک تعداد نامشخص موشک‌های تاکیتکی را به اوکراین ارسال کرده است.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، مقام دفاعی آمریکا که خواست نامش فاش نشود گفت، هدف از تامین تسلیحات دوربرد برای اوکراین، اعمال فشار بیشتر بر کریمه است؛ جایی که در حال حاضر پناهگاه نسبتا امنی برای روسیه به شمار می‌رود.

آمریکا موشک‌های ATACMS را که گفته می‌شود با برد تا ۳۰۰ کیلومتر برد دارد و به عنوان بخشی از بسته تسلیحاتی ۳۰۰ میلیون دلاری که توسط جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در اواسط ماه مارس تصویب شد، به اوکراین تحویل داده بود. روز چهارشنبه، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید تحویل این سلاح را تایید کرد، اما مقامات آمریکایی از اظهار نظر در مورد اصلاحات و برد دقیق این سلاح خودداری کردند.

پس از اینکه گزارش‌های رسانه‌ها ادعا کردند که کی‌یف از این موشک‌ها برای اولین بار در حمله به فرودگاهی در حدود ۱۶۵ کیلومتری  خط مقدم استفاده کرده است، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین صبح روز ۱۷ آوریل گفت، نیروهای این کشور به یک پایگاه هوایی در «ژانکوی» کریمه حمله کرده‌اند.

اوکراین اولین بار در سپتامبر گذشته موشک های ATACMS میان رده را دریافت کرد. ارتش روسیه به سرعت شروع به سرنگونی آنها کرد و نقشه زلنسکی برای آسیب رساندن یا تخریب پل کریمه را خنثی کرد.

اوایل ماه جاری میلادی نیز، زلنسکی تکرار کرد که او و دولتش «واقعا می‌خواهند زیرساخت‌های روسیه از جمله پل کریمه را تخریب کنند».

آناتولی آنتونف، سفیر روسیه در واشنگتن نیز گفت: «تحویل این موشک‌های دوربرد به کی‌یف کاملا غیرقابل توجیه است. این اقدام واشنگتن تهدید علیه امنیت کریمه از جمله سواستوپول را افزایش می‌دهد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • اورژانس بانوان پایگاهی جدید برای خدمت رسانی مضاعف به بانوان
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • کاشت الکترود در مغز یک زن برای درمان سندروم لی + فیلم
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • استطاعت ۹۸ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند
  • خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد