Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه رژیم جعلی صهیونیستی بیش از هر زمانی امنیت خود را در خطر می بیند، گفت: توطئه آمریکا، اسرائیل و عربستان برای به قدرت رساندن نیروهای تحت حمایت خود در انتخابات عراق و لبنان خنثی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اصغر زارعی در گفت و گو با خبرنگار یار خراسانی، در خصوص پیروزی های محور مقاومت اظهار داشت: یک دهه از بحران هایی که طی سالهای اخیر در منطقه شاهد بودیم گذشت و اوج آن از حرکت بیداری اسلامی در شمال افریقا کلید خورد و به  برخی از کشورهای منطقه کشیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اصلی ترین نقطه بحران و چالش در غرب آسیا بود، خاطرنشان کرد: در آغاز سال 2011 شاهد شروع بحران در سوریه بودیم که نقشه شومی برای برهم زدن جغرافیای منطقه و کاهش تهدید جریان مقاومت علیه رژیم جعلی صهیونیستی در دستور کار گرفت.

 

سران کشور آمریکا اعتراف به ساماندهی، تجهیز و آموزش گروه های تروریستی کردند

کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به اینکه سران کشور آمریکا نظیر اوباما و کلینتون بعداً اعتراف کردند که گروه های تروریستی و تکفیری را ساماندهی، تجهیز و آموزش دادند، تصریح کرد: این افراد، نیروهای تروریستی تکفیری را برای ایجاد بحران به کشورهای منطقه گسیل داشتند که برنامه اصلی آنها سوریه بود تا بتوانند بحران را در مرزهای مشترک سوریه و لبنان با رژیم صهیونیستی مدیریت کنند و مقاومت را در سوریه و لبنان شکست دهند.

وی همچنین در ادامه اذعان کرد: با آغاز بحران شهروندان بیش از 70 کشور در قالب جنگجویان گروه های تروریستی  وارد سوریه شدند و بیش از هزار گروه تابلودار بدون تابلو و شناسنامه در برابر دولت قانونی و مستقر سوریه وارد یک جنگ تمام عیار در نقاط مختلف این کشور شدند.

 

سوریه طی 7 سال اخیر توانست شر نیروهای تروریستی را سرزمینش کم کند

زارعی با تاکید بر اینکه گروه های تروریستی در ابتدا موفق شدند حجم زیادی از این کشور را از حاکمیت دولت سوریه خارج کنند و بر بخش های قابل توجهی از سوریه حاکم شوند، عنوان کرد: با قوت گرفتن مقاومت و همکاری هایی که بین کشورهای خط مقاومت از جمله جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان شکل گرفت توانستند یک نیروی مردمی قدرتمندی را در سوریه ساماندهی کنند و با کمک بخشی از ارتش وفادار سوریه قسمت هایی از خاک سوریه را از سلطه گروه های تروریستی خارج کنند.

وی تشریح کرد: دولت سوریه طی 7 سال اخیر با قدرت گرفتن مضاعف نیروهای مقاومت، نیروهای مردمی و ارتشی وفادار به سوریه با همکاری جمهوری اسلامی ایران و در دو ساله اخیر با ورود روسیه موفق شد شر گروه های تروریستی تکفیری را از سرزمین سوریه کم کنند و تنها چند لکه کوچک در مرزهای مشترک ترکیه باقی بماند.

 

دمشق از تیر رس نیروهای تروریستی خارج شده است

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه با توفیقاتی که دولت سوریه در چند روز اخیر کسب کرد موفق شد تمام نقاط پیرامونی شهر دمشق را پاکسازی کند تا شهر دمشق از تیر رس نیروهای تروریستی خارج شود، تاکید کرد: متاسفانه آمریکا همچنان از گروه های تروریستی  در مناطق محدودی که مرز مشترک عراق، سوریه و اردن است حمایت می کند.

وی همچنین در ادامه بیان کرد:  درگیری هایی در منطقه دیرالزور و المیادین بین نیروهای سوریه و نیروهای تروریستی رخ می دهد که خوشبختانه سوریه توانسته در این مناطق قدرت و نفوذ خود را حاکم کند.

زارعی با اشاره به اینکه نیروهای تروریستی و تکفیری در عراق با اشغال موصل و الانبار سعی داشتند که این کشور را وارد آشوب و بحران کنند، افزود: عراق با ورود نیروهای حشد الشعبی، نیروهای مردمی و ارتش خود و مقاومت موفق شد در طول دو سال اخیر تمام مناطق و شهرهایی که در اختیار گروه های تروریستی تکفیری بود را آزاد و پاکسازی کند.

 

قدرت حزب الله در دفع آسیب ها باعث استقبال مردم لبنان در انتخابات اخیر شد

وی با تاکید بر اینکه  انتخاباتی که در لبنان و عراق شکل گرفت نشان از پیروزی محور مقاومت دارد، ابراز کرد: در لبنان بعد از اینکه گروه های تروریستی تکفیری سعی کردند بحران را به لبنان بکشانند با قوت و قدرت حزب الله و ارتش لبنان روبرو شدند و نتوانستند وارد لبنان شوند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه قوت و قدرت حزب الله برای دفع این آسیب باعث استقبال مردم لبنان در انتخابات پارلمانی اخیر از مقاومت شد، اظهار داشت: بیش از نیمی از کرسی پارلمان لبنان در اختیار نیروهای مقاومت و متحدان حزب الله قرار گرفت و تمامی کاندیداهای حزب الله به جز یک نفر در مناطق شعیه و سنی نشین آرا مردم را کسب کردند.

 

توطئه آمریکا و عربستان در انتخابات اخیر لبنان و عراق خنثی شد

وی با اشاره به اینکه شاهد شکل گیری ثبات و امنیت جدید در لبنان هستیم، تصریح کرد: توطئه آمریکا، اسرائیل و عربستان برای به قدرت رساندن نیروهای تحت حمایت خود در این انتخابات خنثی شد و مردم لبنان با شناخت و درک درست از پیروزی های حزب الله همچنان از نیروهای حزب الله حمایت کردند.

زارعی با بیان اینکه سعد الحریری با حمایت حزب الله توانست آرا لازم را برای نخست وزیری مجدد در لبنان کسب کند، اذعان کرد: تنها انتخاب وزرای کابینه سعدالحریری باقی می ماند که در آینده ای نزدیک شکل خواهد گرفت.

 

رژیم جعلی صهیونیستی بیش از هر زمانی امنیت خود را در خطر می بیند

وی با تاکید بر اینکه قوت و قدرت حزب الله و مقاومت در منطقه چشمگیر است، عنوان کرد: نیروهای مقاومت علی رغم تمام سرمایه گذاری ها، پشتیبانی ها و توطئه هایی که صورت گرفت توانستند مداخلات آشکار و مستقیم آمریکا و بمباران و موشک باران مواضع مقاومت و سوریه را خنثی کنند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با تاکید بر اینکه هیچ یک از این توطئه ها  نتوانست خللی در اراده و عزم ارتش سوریه و مقاومت برای مقابله با نیروهای تکفیری تروریستی ایجاد کند، تشریح کرد: امروز بیش از هر زمانی رژیم جعلی صهیونیستی، امنیت و ثبات خود را در معرض آسیب و تهدید می بیند چرا که مقاومت در پشت مرزهای این رژیم حضور فعال دارد.

 

همکاری آشکار سران عرب نتوانست باری از دوش رژیم صهیونیستی بر دارد

وی همچنین در ادامه بیان کرد: امروزه شاهد هستیم که مقاومت در درون و عمق سرزمین های اشغالی با رهبری حماس و جهاد اسلامی و گروه های مقاومت تجمع اعتراض و بازگشت را از دو ماه قبل کلید زدند و روز به روز این مقاومت اشکال متفاوتی را پیدا می کند و باعث فرسودگی و رسوایی بیش از پیش رژیم جعلی صهیونیستی و حامیانش در منطقه می شود.

زارعی در پایان با بیان اینکه همکاری های آشکار برخی از سران عرب سر سپرده منطقه نظیر عربستان، مراکش، امارات، قطر، اردن و برخی کشورهای دیگر نتوانسته بار و مشکلی را از روی دوش رژیم صهیونیستی بردارد، خاطرنشان کرد: مقاومت امروز به عنوان قدرت و قوت برتر منطقه توانسته اهداف و آرمان  خود را پیش ببرد و برافراشته شدن پرچم مقاومت در منطقه باعث نگرانی جدی نیروهای وابسته به ایالات متحده آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی در منطقه شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۴۴۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«صبح پر تنش برای اسراییل»/یکی ازمقرهای ارتش اشغالگر هدف قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، حزب الله لبنان اعلام کرد که نیروهای مقاومت موفق شدند در یک عملیات موشکی مقر فرماندهی لشکر ۹۱ ارتش رژیم صهیونیستی را در هم بکوبند.

بر اساس این گزارش، نیروهای مقاومت اسلامی لبنان مقر عناصر صهیونیست را در پادگان برانیت در نزدیکی مرزهای مشترک با فلسطین اشغالی هدف قرار دادند.

رسانه‌های صهیونیستی نیز اذعان کردند که این رژیم صبح بسیار پرتنشی را آغاز کرده و طی ساعت‌های گذشته دست کم ۱۰ موشک از سمت لبنان به سمت بخش شمالی اراضی اشغالی شلیک شده است.

مقاومت لبنان تاکید کرد که این عملیات موفقیت آمیز با استفاده از موشک‌های برکان صورت گرفته و به صورت مستقیم به اهداف مورد نظر اصابت کرده است.

این نیروها همچنین محل‌های تجمع نظامیان صهیونیست را در جنوب پادگان مذکور در ۲ عملیات جداگانه هدف قرار دادند.

تجمع این نظامیان اشغالگر در اطراف منطقه رامیا با موشک و خمپاره نیز هدف قرار گرفت.

بامداد امروز نیز مقاومت اسلامی حزب الله لبنان اعلام کرد که یک خودروی نظامی را هنگام ورود به پایگاه صهیونیستی متولا هدف قرار داد که سرنشینان آن کشته و زخمی شدند.

خبرنگار المیادین در جنوب لبنان نیز تأیید کرد که پایگاه نظامی متولای رژیم صهیونیستی هدف آتش مستقیم از جانب لبنان قرار گرفت.

کد خبر 6080674

دیگر خبرها

  • حمله حزب‌الله لبنان به ۲ مرکز نظامی صهیونیستی دیگر
  • ضربه کاری دیگر حزب‌الله لبنان به ارتش صهیونیستی
  • مقاومت لبنان ۲ پایگاه‌ نظامی اسرائیل را هدف قرار داد
  • «صبح پر تنش برای اسراییل»/یکی ازمقرهای ارتش اشغالگر هدف قرار گرفت
  • عملیات «وعده صادق» مهمترین گام ضد اسرائیل بعد از انقلاب بود
  • مقاومت لبنان پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی را در هم کوبید
  • ژنرال صهیونیست: به جای ایران روی لبنان تمرکز کنید
  • زخمی شدن ۳ صهیونیست در حمله حزب الله لبنان
  • تجهیزات جاسوسی اسرائیل هدف قرار گرفت
  • نقشه آمریکا برای ایجاد یک تشکیلات تروریستی جدید در عراق و سوریه