Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@06:43:35 GMT

ایجاددانشکده مجازی در دانشگاه علوم پزشکی

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۴۵۲۵۰

مجوز راه اندازی دانشکده ی مجازی مستقر در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان دانشکده مجازی منطقه ۹ آمایشی توسط شورای عالی آموزش مجازی وزارت بهداشت تایید شد.

به گزارش مهر، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بر اساس اعلام شورای عالی آموزش مجازی و با توجه به مستندات موجود و رعایت استانداردها و الزامات دانشکده مجازی، مجوز تاسیس دانشکده مجازی مستقر در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان دانشکده مجازی منطقه ۹ آمایشی تایید و جهت تصویب به شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به استناد رای کمیسیون ارزشیابی و اعتبار بخشی آموزش مجازی، اعتبار مرکز آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به تصویب رسید.

دکتر رضا اسدی مسئول مرکز تخصصی آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اعلام این خبر گفت: دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با هدف توسعه کمّی و کیفی آموزش و تربیت نیروی انسانی در سطوح مختلف از طریق آموزش های مجازی و الکترونیکی برای ارتقای سلامت جامعه، گسترش مرزهای دانش و تولید علم تشکیل خواهد شد.

اسدی از چشم اندازهای این دانشکده را گسترش و اعتلای دانش یادگیری الکترونیکی و کاربرد صحیح آن در علوم پزشکی و به روز نگه داشتن دانش و توان کشور در زمینه آموزش های مجازی، هدایت صحیح یادگیری الکترونیکی و آموزش های مجازی در خدمت علوم پزشکی و توسعه فرهنگ مربوط به آن و فراهم کردن زمینه همکاری علمی داخلی و بین المللی برشمرد.

وی از الزامات دانشکده مجازی را ۳ گروه آموزشی و ۳ رشته مجازی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ۲ رشته کارشناسی ارشد آموزش پزشکی و جامع نگر دانشجو می پذیرد و امیدواریم تا در رشته های ارشد مامایی و بهداشت نیز بتوانیم بصورت مجازی دانشجو پذیرش کنیم.

مسئول مرکز تخصصی آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه مرکز آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال ۸۶ با راه اندازی سامانه LMS(learning manangment system (که فعالیت اساتید و فراگیران را به صورت مجازی مدیریت می کند) تاسیس شد، افزود: این مرکز در کنار آموزش به فعالیتهای پژوهشی نیز می پردازد.

وی گفت: در حال حاضر حدود ۷ طرح پژوهشی در این مرکز در حال اجراست که تعدادی از آنها محصول محور بوده و به تولید محصول منتج شده است و برخی در حال گردآوری اطلاعات و شماری نیز به سرانجام رسیده است.

اسدی از دیگر فعالیت های این مرکز را تولید محتواهای آموزشی، تاسیس استودیوها، برگزاری نهمین همایش کشوری یادگیری الکترونیکی در بهمن ماه سال ۹۶ و برگزاری آزمون های الکترونیکی در دانشگاه برشمرد.

مسئول مرکز تخصصی آموز ش مجازی دانشگاه، علوم پزشکی مشهد، برگزاری دوره های آموزشی مجازی در سطح منطقه را از طرحهای بلند مدت این مرکز برشمرد و اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰ دانشجو از کشور افغانستان در حال گذراندن دوره های آموزشی در مرکز آموزش مجازی دانشگاه هستند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آموزش الکترونیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۴۵۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ مدیر نظارت و اعتباربخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت : با توجه به گزارش‌های ارسالی و تبلیغات در فضای مجازی در خصوص مداخله در امور پزشکی به صورت تزریق ژل لب و بوتاکس توسط افراد فاقد صلاحیت حرفه‌ای در مرکز زیبایی واقع در سمنان، کارشناسان نظارت بر امور درمان دانشگاه به همراه نماینده تعزیرات از این مرکز بازدید کردند.
سحر سعدالدین گفت: پس از بررسی و احراز صحت موضوع، این مرکز زیبایی غیر مجاز پلمب و پرونده به مراجع دیصلاح قانونی ارجاع داده شد.

شهروندان می‌توانند هر گونه تخلف مربوط به حوزه درمانی یا دخالت غیر مجاز افراد فاقد صلاحیت در امر درمان‌های پزشکی را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور یا اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با شماره ۰۲۳۳۱۰۵۲۲۲۶ و شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه گزارش کنند

دیگر خبرها

  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته دربیمارستان‌های کرمانشاه واسلام آباد غرب
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • همایش تبیین دستاورد‌های عرصه سلامت و تجلیل از فعالان بخش سلامت در شهرستان خوی
  • برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( ۶ اردیبهشت )
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند