Web Analytics Made Easy - Statcounter

اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان ۱۸ کارگاه روان آموزشی برای دانشجویان در حوزه مدیریت استرس، رفتار جرات مندانه و ارتباط موثر برگزار کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اداره مشاوره دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان تعداد ۱۸ دوره کارگاه روان آموزشی در اردیبهشت و خرداد۹۷ برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کارگاه‌های آموزشی از سلسله کارگاه‌های مهارت‌های زندگی ویژه دانشجویان جدیدالورود ۱۳۹۶ و سایر دانشجویان به تعداد ۱۸ دوره روان آموزشی، توسط صدیقه خاکساری کارشناس مسئول اداره مشاوره و با عناوین مدیریت استرس و رفتار جرات مندانه و ارتباط موثر برگزار شد.

 

این کارگاه ها با همکاری اداره‌های مشاوره و سلامت روان دانشجویان و آموزش دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان ویژه دانشجویان در دانشکده‌های دندانپزشکی، داروسازی، بهداشت، پیراپزشکی، پرستاری و مامایی، توانبخشی و دانشکده‌های اقماری شامل دانشکده‌های پیراپزشکی نهاوند و پرستاری ملایر با شرکت حدود ۵۷۲ نفر از دانشجویان برگزار شد.

 

در این کارگاه‌ها مطالبی راجع به مدیریت استرس و مقابله‌های سازگارانه، توانمندسازی دانشجویان در زمینه‌های مهارت‌های مدیریت استرس و عوامل تاثیر گذار بر تجربه استرس، تفاوت‌های فردی و محیطی موثر بر شیوه مدیریت استرس، توصیه‌های کوچک برای مقابله سازگارانه با استرس ارائه شد.

 

همچنین موضوع‌هایی راجع به رفتار جراتمندانه شامل توانمندسازی دانشجویان در زمینه مهارت‌های جرات ورزی، سبک‌های برقراری ارتباط، مشکلات ناشی از جرات‌مند نبودن، انواع رفتار جرات‌مندانه، گام‌های لازم برای تغییر رفتار و توصیه‌هایی برای نه گفتن بیان شد.

 

در این کارگاه ها مطالبی در خصوص برقراری ارتباط موثر و توانمندسازی دانشجویان در زمینه مهارت‌های برقراری ارتباط موثر، عناصر اصلی ارتباط، مدیریت فرآیند ارتباط، موانع موجود در ارتباط موثر توسط مدرسان روان‌شناس مدعو به تفکیک موضوع و عناوین بیان شده، مطرح شد و دانشجویان در مباحث گروهی شرکت فعالانه داشتند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۴۵۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا رفع بی‌نظمی‌های زندگی در بهبود سلامت روان موثر است؟

آفتاب‌‌نیوز :

از نظر کارشناسان، رابطه معکوس میان بی‌نظمی و سلامت روان وجود دارد. به این معنی که هرچه زندگی شما بهم‌ریخته‌تر باشد، سلامت روان شما نیز آسیب پذیرتر خواهد بود. به همین دلیل از بین بردن بی‌نظمی‌ها، وضعیت سلامت روان شما را بهبود می‌بخشد.

شاید مشکل درهم و برهم بودنِ وسایل زندگی شما در مقایسه با مشکلاتی همچون تغییرات آب و هوایی، کووید۱۹ یا تشدید خشونت‌های جهانی ناچیز به نظر برسد اما کارشناسان تاکید دارند که نباید از تأثیرات منفی بهم ریختگی در فضای زندگی غافل بود و اصلاح این رفتار یک تخلیه ۱۰۰ درصدی برای سلامت روان محسوب می‌شود.

عواقب بی‌نظمی بر سلامت روان، بسیار زیاد و قابل توجه است. از جمله اینکه حافظه را مختل می‌کند، منجر به تثبیت عادات غذایی نادرست می‌شود و کنترل تکانه را کاهش می‌دهد. «اختلال کنترل تکانه» نوعی اختلال روانپزشکی است که باعث ناتوانی فرد برای مقاومت در مقابل یک نوع تکانه یا تمایل به انجام اقدامی می‌شود که آشکارا برای خودش یا دیگران خطرناک است. مثل قماربازی، وسواس در ناخن جویدن یا کندن مو.

به گزارش یورونیوز، رفع بی‌نظمی‌ها بیش از آنچه تصور کنید بر سلامت روان شما تاثیرات مثبت و قدرتمندی دارد که برخی از آنها عبارتند از:

- خلق و خو را بهتر و ذهن شما را آرام می‌کند.

- سلامت جسمانی را بهبود می‌بخشد. با رفع بی‌نظمی‌ها عادات غذایی بهبود می‌یابد و با اضافه وزن مبارزه می‌شود.

- توانایی تمرکز را افزایش می‌دهد و به این ترتیب ذهن شما را برای انجام وظایف آماده می‌کند.

- به شما آرامش بصری می‌دهد و همزمان بهره‌وری شما را نیز افزایش می‌دهد.

- اضطراب را تسکین می‌دهد زیرا درهم و برهم بودن زندگی باعث می‌شود که همیشه از بهم ریختگی بیشتر بترسید.

- یک محیط تمیز و مرتب، کیفیت خواب را بهتر می‌کند.

- روابط میان افراد را بهبود می‌بخشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی طرحی مهم و موثر است
  • آیا رفع بی‌نظمی‌های زندگی در بهبود سلامت روان موثر است؟
  • ۳ مرکز جامع سلامت خانواده در همدان کلنگ‌زنی و افتتاح شد
  • برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • افتتاح چند طرح به مناسبت هفته سلامت در استان همدان
  • رفتاردرمانی دیالکتیکی برای اختلال شخصیت مرزی
  • ارتباط ۳۵ ساله نهاد نمایندگی رهبری با دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • شمار پزشکان متخصص در شهرستان‌های همدان افزایش یافت