Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@08:45:06 GMT

ورود «تعلق» آیت الله حائری شیرازی به بازار نشر

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۴۵۶۴۹

ورود «تعلق» آیت الله حائری شیرازی به بازار نشر

خبرگزاری شبستان: «تعلّق» درس های اخلاقی آیت الله حائری شیرازی(ره) است که با نگاهی نو، به محورهای اصلی تحول در وجود انسان می‌پردازد.

به گزارش گروه اندیشه خبرگزاری شبستان به نقل از دفتر نشر معارف: کتاب «تعلق؛ محور تحول در انسان» نوشته مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی به همت دفتر نشر معارف به چاپ دوم رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنابر این گزارش، کتاب «تعلّق» درس های اخلاقی آیت الله حائری شیرازی(ره) است که با نگاهی نو، به محورهای اصلی تحول در وجود انسان می‌پردازد. نویسنده در ابتدای کتاب می‌گوید: «دغدغه می‌خواهیم ببینیم اثر اخلاق در اسلام چیست و موضع آن کجاست و به‌ عنوان شروع، دربارۀ پیداکردن ارزش اخلاق و موضع آن ازنظر اسلام بحث می‌کنیم. اخلاق یعنی موضع‌گیری انسان در قبال مسائلی که با او مرتبط است. این موضع‌گیری نتیجۀ دو چیز است: یکی آگاهی و دیگری تعلّق.»


مباحث کتاب در بخش هایی با این عناوین تدوین شده است: جایگاه اخلاق در اسلام، محور تحول در وجود انسان، حُبّ الدنیا رأس کل خطیئه، موضع انسان در برابر دنیا و حقیقت خودش، نفسانیت، آرزو، ذکر، انسان بین دو کشش، سیر و تیه و پرسش و پاسخ.


برشی از کتاب


«ارادۀ انسان است که وضع او را مشخص می‌کند. حرکت انسان، تابع تعلّق اوست؛ یعنی انسان در جهت تعلّق خود حرکت می‌کند. انسان موجودی است متحرّک که حرکت او نتیجۀ تعلّق او و در جهت تعلّق اوست. تعلّق به خاک، انسان را موجودی خاکی می‌کند. تعلّق به مافوق خاک، انسان را مافوق خاکی می‌کند.»


«انسان به هر چیز که متعلّق شد، همان تعلّق مُبیّن هویت او می‌شود. اینکه آرزوها حجابهای انسان و خدا تلقی می‌شود، به این دلیل است که این آرزوها در انسان تعلّق به‌وجود می‌آورد و این تعلّقها انحطاط می‌آورد و این انحطاط، انسان را نسبت به خدا در پرده قرار می‌دهد. پس اگر بنا باشد پرده‌ها دریده شود، باید تعلّق‌ها کنار زده شود.»


چاپ دوم کتاب «تعلق» در 132صفحه و در قطع رقعی و دورنگ به قیمت ۸هزار تومان عرضه شده است.


دفتر نشر معارف تاکنون هشت کتاب «تعلّق»، «آیینه تمام نما: گفتارهای عاشورایی»، «حکومت جهانی خدا: 70 نکته اعتقادی و اخلاقی»، «با علی(ع) در صحرا: شرح دو حکمت از نهج البلاغه»، «تربیت دینی کودک»، «نماز»، «تفکر»  و «تحّجرگرایی» (حوزه و روحانیت) را از این متفکر فقید منتشر کرده است و در آینده، کتابهای «تربیت اسلامی»، «شیطان» و «اخلاق اسلامی» را از وی منتشر می‌کند.

 

پایان پیام/248

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایشگاه قرآن نمایشگاه قرآن کریم ماه رمضان برجام مجلس کانون های مساجد مسجد قرآن کریم مساجد مصلی تهران آیت الله حائری شیرازی نشر معارف کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۴۵۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله مکارم شیرازی: عملیات پیروزمندانه سپاه مایۀ سربلندی مسلمانان جهان شد

یکی از مراجع تقلید ضمن تقدیر از پاسخ قاطع سربازان اسلام به جنایات رژیم صهیونیستی تاکید کرد: اینجانب به سهم خویش از همۀ این غیورمردان تشکر و قدردانی نموده و مردم عزیز ایران را به هوشیاری کامل در برابر توطئه‌های فرهنگی و اقتصادی دشمنان و حمایت همه جانبه از نیرو‌های نظامی دعوت می‌نمایم.

متن پیام آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی به دنبال پاسخ قاطع جمهوری اسلامی به جنایات رژیم صهیونیستی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
قَاتِلُوهُمْ یُعَذِّبْهُمُ اللَّهُ بِأَیْدِیکُمْ وَیُخْزِهِمْ وَیَنصُرْکُمْ عَلَیْهِمْ وَیَشْفِ صُدُورَ قَوْمٍ مؤْمِنِینَ.
(توبه، آیۀ ۱۴)
عملیات پیروزمندانه سربازان اسلام در پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی به حریم جمهوری اسلامی ایران و دفاع از مردم مظلوم غزه، مایۀ سربلندی، عزت و خشنودی مسلمانان جهان گردید.
بی تردید مردم عزیز ایران، قدردان این عملیات قاطع و غرورآفرین بوده و همواره در کنار مجاهدان و لشکریان اسلام تا شکست مستکبران و نابودی ظلم و ستم، پایداری خواهند نمود.
اینجانب به سهم خویش از همۀ این غیورمردان تشکر و قدردانی نموده و مردم عزیز ایران را به هوشیاری کامل در برابر توطئه‌های فرهنگی و اقتصادی دشمنان و حمایت همه جانبه از نیرو‌های نظامی دعوت می‌نمایم که إن شاء الله پیروزی نهایی از آن اسلام است. (أَلا إِنَّ نَصْرَ اللهِ قَرِیبٌ)

قم - ناصر مکارم شیرازی
۲۷ فروردین ۱۴۰۳

دیگر خبرها

  • اخلاق آیت‌الله "مروج" همچون کلاس درسی برای همگان بود
  • دعوت آیت الله مکارم‌ شیرازی از مردم برای حمایت همه جانبه از نیروهای نظامی
  • پیام تشکر آیت‌ الله مکارم‌ شیرازی از عملیات وعده صادق
  • حدّ ترخّص در سفرهای هوایی چگونه مشخص می گردد؟
  • آیت‌الله مکارم شیرازی: عملیات پیروزمندانه سپاه مایۀ سربلندی مسلمانان جهان شد
  • پیام آیت الله مکارم‌شیرازی درباره عملیات وعده صادق
  • بهره‌برداری از طرح ضلع شمالی بزرگراه آیت‌الله حائری شیرازی
  • انتشارکتاب حاکمیت اسلامی در عصر غیبت با ترجمه عضو هیات علمی دانشگاه حکیم سبزواری شهرستان سبزوار
  • بزرگراه آیت‌الله حائری شیرازی در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد
  • ورود «شهر شکل‌ها ۲» به کتابفروشی‌ها