Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اصفهان- ايرنا- کارشناس سازمان مديريت و برنامه ريزي اصفهان گفت: راهبردهاي توسعه هفت شهرستان بر اساس مصوبه هاي آمايش سرزمين و برنامه ششم توسعه(95 تا 99 ) اين استان، تدوين و نهايي شده است.

مجيد زماني روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: اين شهرستان ها شامل دهاقان، تيران و کرون، اردستان، کاشان، نجف آباد، نطنز و نايين است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه سازمان مديريت و برنامه ريزي استان اصفهان از 2 سال قبل با همکاري دانشگاه اصفهان اقدام به تهيه و تدوين راهبردهاي توسعه شهرستان ها کرده است، گفت: اين راهبردها بر اساس مطالعات برنامه ششم توسعه استان و برش هاي استاني سند آمايش سرزمين تهيه شده است.
سند آمايش اصفهان به منظور بهره گيري بهينه و مناسب از ظرفيت ها و امکانات اين استان به عنوان نخستين سند آمايش استاني و سند بالا دستي استان در سال 93 تصويب شد.
آمايش سرزمين، شامل برنامه ريزي و سازمان دادن به نحوه اشتغال فضا، تعيين محل سکناي انسان ها، محل فعاليت و تجهيزات و کنش هاي بين عوامل گوناگون نظام اجتماعي- اقتصادي است؛ اين سند، برنامه ريزي کلان نيروهاي اقتصادي، طبيعي و انساني را مد نظر دارد.
اين کارشناس اضافه کرد: راهبردهاي توسعه، افق روشني را درباره زمينه هاي رشد و پيشرفت در هر شهرستان مشخص مي کند و مسئولان مي توانند بر اساس اين راهبردها به برنامه ريزي و تعريف طرح هاي جديد بپردازند.
زماني با بيان اينکه بر اساس اين ‏راهبردها، براي هر شهرستان پنج طرح شاخص و تاثيرگذار مشخص و اجرا مي شود، تصريح کرد: به عنوان مثال راهبرد اصلي توسعه شهرستان خوانسار، گردشگري طبيعي تعريف شده است و مسئولان مي توانند طرح هاي اقتصادي با مشارکت بخش خصوصي در اين زمينه تعريف کنند.
وي همچنين راهبردهاي توسعه اي شهرستان تيران و کرون را کشاورزي مدرن، پاسداشت محيط زيست و گردشگري حيات وحش، شهرستان دهاقان را گردشگري بر مبناي استعداد بومي و باغ گردي، کاشان را گردشگري تاريخي و طبيعي و نجف آباد را ساماندهي خدمات شهري اصفهان عنوان کرد.
اين کارشناس با اشاره به اينکه کار تهيه سند راهبردهاي توسعه ساير شهرستان ها نيز انجام شده است، اظهار اميدواري کرد که اين سندها در آينده نزديک نهايي و براي تصويب در شوراي برنامه ريزي استان ارائه شوند.
وي يکي ديگر از برنامه هاي سازمان مديريت و برنامه ريزي اصفهان را تدوين سند توسعه مناطق استان، عنوان و بيان کرد: در اين اقدام، الگوي توسعه مناطق هفتگانه استان بر اساس شاخص هايي مانند جغرافيا، جمعيت، فرهنگي، اقتصادي و سياسي مشخص مي شود.
استان اصفهان با بيش از پنج ميليون و 120 هزار تَن جمعيت داراي 24 شهرستان است.
ت/3011/ 6022 / 1339
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۴۵۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین 4 آیین‌نامه جدید برای ارتقای فرهنگ هواداری در دستور کار وزارت ورزش

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش گفت:در قالب فعالیت‌های این کارگروه، چهار آیین‌نامه متناسب با ارتقا فرهنگ هواداری تدوین شود تا با عزم و اراده‌ی جدی از اتفاقات غیر‌فرهنگی جلوگیری شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، در جلسه کارگروه ارتقا فرهنگ هواداری، سید‌محمدشروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، مریم کاظمی‌پور معاون توسعه ورزش بانوان، داود آذرنوش مشاور فرهنگی وزیر، حجت‌الاسلام علی احدی مدیرکل دفتر فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال و دیگر اعضا حضور داشتند.

سیدمحمدشروین اسبقیان با اشاره به اتفاقات اخیر در لیگ برتر و دستور وزیر ورزش و جوانان مبنی بر پیگیری این موضوع تصریح کرد: رییس فدراسیون فوتبال بلافاصله در پی این دستور جلسه‌ای با همکاران خود داشتند و قرار است جلسه‌ای نیز با قید فوریت با حضور مسئولان وزارت ورزش و جوانان با رئیس فدراسیون و مسئولان ارکان انضباطی و اخلاقی این فدراسبون برگزار شود و امیدوارم با تدبیر و تصمیم‌گیری مناسب، راهکارهای مناسب برای جلوگیری از ناهنجاریهای اخلاقی اتخاذ شود.

معاون توسعه‌ ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزشی جوانان اهمیت کارگروه جلسه کارگروه ارتقا فرهنگ هواداری را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: این کارگروه از جمله مهم‌ترین کارگروه‌هایی است که فعالیتش آغاز شده است و در راستای تسری ارزش‌های اخلاقی در فضای فرهنگ هواداری اثرات مثبتی خواهد داشت.

او ادامه داد: قرار است در قالب فعالیت‌های این کارگروه، چهار آیین‌نامه متناسب با ارتقا فرهنگ هواداری تدوین شود تا با عزم و اراده‌ی جدی از اتفاقات غیر‌فرهنگی جلوگیری شود.

در ادامه در خصوص آیین‌نامه‌ی تشکیل کانون هواداری که از فصل بعد به عنوان یک الزام برای باشگاه‌ها قرار خواهد داشت، بحث و تبادل نظر صورت گرفت تا با اصلاح و تکمیل آیین‌نامه، برای اجرا، ابلاغ شود.

مریم کاظمی‌پور معاون توسعه‌ی ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان، تشکیل کانون هواداران باشگاه‌ها را به عنوان یک ضرورت مورد توجه قرار داد و نسبت به قرارگرفتن معاونت بانوان در ساختار اداری کانون‌های هواداری نکاتی را مطرح کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تدوین 4 آیین‌نامه جدید برای ارتقای فرهنگ هواداری در دستور کار وزارت ورزش
  • تدوین نقشه راه تجارت ایران و عراق
  • نقشه راه تجارت ایران و عراق تدوین می‌شود
  • لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور
  • راهنمای راه اندازی خط تولید
  • تدوین برنامه مراقبت از راه دور نوزادان نارس بعد ازترخیص در اصفهان
  • برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان
  • سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • جاری شدن سیل در بیش از ۴۰ نقطه در بستر رودخانه‌های شهرستان بردسکن
  • برگزاری اجلاسیه شهدای چرام در ۲۷ اردیبهشت