Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-19@06:39:45 GMT

روضه مرحوم کافی و جرقه‌ نگارش کتاب «گنج‌های معنوی»

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۴۶۱۴۷

روضه مرحوم کافی و جرقه‌ نگارش کتاب «گنج‌های معنوی»

رضا جاهد، نویسنده کتاب گنج‌های معنوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با بیان اینکه کتاب «گنج‌های معنوی» تکمیل شده، «داروخانه معنوی» است، اظهار کرد: کتاب گنج‌های معنوی شامل 11 بخش از جمله خواص آیات و سوره‌های قرآن، خواص دعاها، نمازها و خوراکی‌ها از زبان اهل بیت(ع) است.
وی با بیان اینکه در خانواده مذهبی بزرگ شده و پنج برادر و سه خواهر دارد، ادامه داد: پدرم پارچه فروش بوده و مادرم خانه‌دار هستند و هر کدام از برادران و خواهرانم با طی مدارج تحصیلی مشغول به فعالیت‌های متفاوتی هستند و در خانواده ما هیچ کسی فعالیت دینی به خصوصی نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جاهد با اشاره به اینکه خود نیز مدرک دیپلم دارد، ابراز کرد: علاوه بر مدرک دیپلم دو سال نیز در حوزه علمیه مشهد تحصیل کردم.
فعالیت نویسندگی مذهبی من از روضه مرحوم کافی نشأت می‌گیرد
نویسنده کتاب گنج‌های معنوی با تأکید بر اینکه فعالیت نویسندگی مذهبی من از روضه مرحوم کافی نشأت می‌گیرد، افزود: در نوار روضه‌ای که از مرحوم کافی گوش می‌کردم ایشان مردم را دعوت به باقیات‌الصالحات می‌کرد و می‌گفت این همه عالم به دنیا آمده و از دنیا رفتند ولی یک نفر شیخ عباس قمی می شود و کتابی به نام مفاتیح‌الجنان می نویسد که همه بدون استثنا در خانه‌هایشان از این کتاب دارند.
وی با بیان اینکه این دعوت مرحوم کافی به باقیات الصالحات، جرقه‌ای در من بود تا به این سمت بروم، عنوان کرد: همسرم نوه آیت‌الله میلانی است لذا چون بیشتر اقوام و آشنایان خانواده همسرم آیت‌الله و مرجع هستند من نیز با شرکت در جلسات آنان متمایل به مسائل و معارف دینی شدم و از آنجا تصمیم بر نوشتن گرفتم.
جاهد با اشاره به اینکه قبل از ازدواج در باشگاه‌های ورزشی برای ورزشکاران سخنرانی می‌کرده است، ابراز کرد: قبل از ازدواجم در باشگاه‌های ورزشی برای ورزشکاران احکام و معارف دینی می‌گفتم لذا تصمیم گرفتم که این مطالب را به صورت کتاب در بیاورم تا چه من باشم چه نباشم مردم از آن استفاده کنند.
نویسنده کتاب گنج‌های معنوی با تأکید بر اینکه ازدواج او با همسرش به صورت سنتی بوده است، گفت: بعد از ازدواج و آشنایی با خانواده‌ای محقق و مذهبی، مطالعات من در زمینه معارف دینی بیشتر شد.
وی با اشاره به فرموده مرحوم کافی، ادامه داد: به قول مرحوم کافی «باقیات الصالحات مانند آب جاری است که حتی بعد از مرگ انسان نیز جاری خواهد ماند».
جاهد با بیان اینکه چون از لحاظ مادی توانایی ساخت مدرسه، درمانگاه و یا مسجد برای باقیات الصالحات را نداشتم، تصریح کرد: تمام سعی و تلاش خود را بر حوزه نشر و نویسندگی به کار گرفتم و در این حوزه وارد شدم، با لطف و عنایت امام رضا(ع) از کتابخانه حرم مطهر استفاده کردم و کم کم به جمع‌آوری مطالب دینی پرداختم.
نگارش 28 عنوان کتاب
نویسنده کتاب گنج‌های معنوی با بیان اینکه تا به امروز کتاب‌های بسیاری نوشته است، اظهار کرد: تا به امروز حدود 28 عنوان کتاب نوشته‌ام و در زمینه نویسندگی کتاب‌های بزرگان و مراجع بسیاری از جمله شیخ عباس قمی، آیت‌الله میلانی، آیت‌الله وحید خراسانی و آیت الله سیستانی کمک فراوانی به من کرد.
وی با تأکید بر اینکه «راه بهشت» اولین کتابی بود که نوشتم، ادامه داد: اولین کتاب من «راه بهشت» با موضوع تقوای هفت گانه بدن بود که با استقبال خوبی نیز رو به‌رو شد. این کتاب تا به امروز پنج بار تجدید چاپ شده است.
جاهد با اشاره به اینکه کتاب گنج‌های معنوی در نوشتار اول به داروخانه معنوی مشهور بود، عنوان کرد: داروخانه معنوی نیز با استقبال خوبی مواجه شد و از این کتاب نیز در حال حاضر هفت میلیون نسخه چاپ شده است.
گنج‌های معنوی کامل شده داروخانه معنوی است
نویسنده کتاب گنج‌های معنوی ادامه داد: گنج‌های معنوی کامل شده داروخانه معنوی است که از این کتاب نیز حدود 10 میلیون نسخه چاپ شده است و به جرأت می‌توان گفت که بعد از مفاتیح الجنان بیشترین تجدید چاپ را گنج‌های معنوی به خود اختصاص داده است.
منابع کتاب گنج‌های معنوی از مهمترین کتاب‌های مرجع شیعه است
وی با تأکید بر اینکه از منابع بسیاری در نوشتن گنج‌های معنوی استفاده کرده است، اظهار کرد: از مهمترین کتاب‌های مرجع شیعه از جمله کتاب‌های شیخ طوسی، شیخ صدوق، وسایل الشیعه و مکارم الاخلاق و ... در نوشتن این کتاب استفاده شده است.
جاهد با بیان اینکه در کتاب داروخانه معنوی بیش از هزار عنوان حدیث و روایت بیان شده است، ابراز کرد: در خصوص اینکه منابع و مدارک احادیث و روایات در زیر هر مطلب نوشته نشده نیز انتقاداتی بود که در گنج‌های معنوی این ایراد را نیز برطرف کردیم و منابع و مأخذ هر مطلب زیر همان مطلب آورده شده است.
وی با بیان اینکه مردمی که به گفتار اهل بیت(ع) عمل می‌کنند نتیجه خوب آن را نیز شاهد هستند، ادامه داد: پیامبر(ص) و امام صادق(ع) 9 فرموده در مورد خواص حجامت دارند که طب عمومی بعد از سال‌ها تحقیق و مطالعه به فرموده پیامبر(ص) در خصوص خواص حجامت رسیده است و در حال حاضر در بیشتر درمانگاه‌ها این عمل انجام می‌شود.
نویسنده کتاب گنج‌های معنوی با اشاره به اینکه چاپ جلد دوم کتاب گنج‌های معنوی نیز به 300 هزار نسخه رسیده است، تصریح کرد: کتاب‌های بسیاری از جمله اسرار معنوی، سوال از ما پاسخ از خداوند، بلا و گرفتاری رحمت است عذاب نیست و ... را نوشته‌ام که با استقبال خوبی نیز روبه‌رو شد. حدود سه کارتن نامه تشکر از سوی مردم دارم که از من بابت نوشتن این کتاب‌ها تقدیر کردند.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا اگر انسان فقط دعا کند و در عمل سعی و تلاشی نداشته باشد، کافی است، بیان کرد: پیامبر(ص) می‌فرمایند: «دعا سلاح مؤمن است». دعا تمام ماوراءالطبیعة را برهم می‌ریزد، دعا ارتباط با مبدأ است، 124 هزار پیغمبر برای محکم کردن ارتباط انسان با مبدأ مبعوث شده‌‌اند.
جاهد ادامه داد: دعا به جای خود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است ولی انسان نباید کار و تلاش را کنار بگذارد و فقط مبنای کارهای خود را دعا قرار دهد، بلکه باید سعی و تلاش کند از عقل، تفکر و مشورت استفاده کند و در کنار این موارد دعا و ارتباط خود با خدا و ائمه معصومین(ع) را نیز حفظ کند.
نویسنده کتاب گنج‌های معنوی با بیان اینکه کتابی به نام فرهنگ حدیث را نیز نوشته است، عنوان کرد: فرهنگ حدیث، همانند فرهنگ لغت است با این تفاوت که در فرهنگ لغت برای هر لغت معنای آن در نظر گرفته شده است و در فرهنگ حدیث برای هر لغت یک صفحه حدیث بیان شده است.
کتابی در خصوص فضایل حضرت زهرا(س)  خواهم نوشت
وی از کتاب جدید خود که در دست نوشتن است خبر داد و گفت: تمام سعی و تلاش خود را برای نوشتن کتابی در خصوص فضایل حضرت زهرا(س) به کار می‌گیرم تا ان شاءالله کتابی خوب و پربار نوشته شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی فرهنگی آیت الله میلانی 28 عنوان کتاب قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۴۶۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوران درخشنده از ساخت فیلم «عشق» در کانادا تا نگارش کتابی به نام مادرش گفت

به گزارش خبرآنلاین - پوران درخشنده کارگردان سینما عنوان کرد: این روزها مشغول تدارک ساخت فیلم جدیدم با نام «عشق» هستم. قصد دارم این فیلم را در کانادا با چهره‌ها و بازیگرانی از ملیت‌های مختلف بسازم.
پوران درخشنده نویسنده و کارگردان سینما درخصوص ساخت «هیس! پسرها فریاد نمی‌زنند» که سال‌ها درگیر پروانه ساخت آن است به خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: متاسفانه هنوز خبر جدیدی از این فیلم نیست و بعد از گذشت سال‌ها هنوز نتوانستم برای آن پروانه‌ساخت بگیرم اما پرونده این فیلم تا روزی که آن را بسازم برای من باز است.

درخشنده در پاسخ به این پرسش که آیا قصد ساخت فیلم جدیدی را دارد یا نه عنوان کرد: این روزها مشغول تدارک ساخت فیلم جدیدم با نام «عشق» هستم. قصد دارم این فیلم را در خارج از کشور با چهره‌ها و بازیگرانی از ملیت‌های مختلف بسازم.

به گزارش برنا - او با اشاره به موضوع فیلم جدیدش توضیح داد: موضوع فیلم «عشق» درباره مهاجرت است. کارهای کپی‌رایت فیلم در آمریکا انجام شده، پروانه ساخت آن را هم را در ایران گرفته‌ام و به احتمال زیاد آن را تا چند ماه دیگر در کانادا مقابل دوربین خواهم برد.

کارگردان فیلم سینمایی «زیر سقف دودی» درخصوص انتخاب بازیگران ایرانی برای فیلم عشق بیان کرد: با یکی از بازیگران مطرح ایرانی درباره این فیلم صحبت کرده‌ام و در حال حاضر منتظر جوابی از او هستم تا ببینم چه پیش خواهد آمد.

درخشنده در پایان گفت: این روزها مشغول نگارش رمانی با نام «مادرم ایران» هستم. این رمان از دوران مشروطه آغاز می‌شود و همینطور جلو می‌آید. در حقیقت نگاهی به زندگی مادر خودم(ایران خورمهر) است که نخستین زنی بود که در شهر کرمانشاه مدیر مدرسه شد. قصد دارم اگر بشود سریالی براساس این کتاب بسازم.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1884752

دیگر خبرها

  • روایت آیت الله خامنه‌ای از چگونگی آشنایی‌شان با حاج احمد آقا
  • فیلم‌نامه نویس برنده اسکار درگذشت
  • درگذشت فیلمنامه‌نویس برنده اسکار
  • بررسی ۱۷هزار داده برای نگارش کتاب درباره تحولات اجتماعی «حجاب»
  • لحظات معنوی ماه رمضان همراه با برنامه های شبکه خاوران
  • زبان فارسی مرز معنوی ما است
  • جریمه سنگین و عجیب استقلال توسط کمیته انضباطی
  • حکم عجیب و غیرمنطقی کمیته انضباطی برای استقلال
  • جریمه سنگین و عجیب استقلال توسط کمیه انضباطی
  • پوران درخشنده از ساخت فیلم «عشق» در کانادا تا نگارش کتابی به نام مادرش گفت