Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: حضور مستمر و پیگیر بانوان محجبه ما در بسیاری از رشته‌های ورزشی نشان داده که می توان با حجاب در چهارچوب موازین شرعی، دینی و اعتقادی خود به مسابقات جهانی رفت.

فریبا محمدیان معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان، با حضور در غرفه شبستان در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، درباره توانمندسازی بانوان از طریق تقویت مولفه‌های مذهبی اعتقادی در طرح‌های وزارت ورزش، گفت: در ساختار وزارت ورزش جوانان یک معاونت برای ترویج آموزه‌های دینی هماهنگ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برنامه‌های وزارت ورزش بر اساس زیرساخت‌های فرهنگی طراحی می‌شود، عنوان کرد: درحوزه بانوان هم تربیت کردن از طریق فعالیت بدنی است که نختسین ریشه آن در آموزه‌های فرهنگی و اعتقادی ما است.

معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان، با بیان اینکه در حوزه ورزش؛ بانوان به لحاظ اعتقادی و فرهنگی بسیار قوی وارد شده‌اند، اظهار داشت: این بحث را در عرصه‌های داخلی و بین المللی نشان داده است آنجایی که بانوان ما با حفظ حجاب توانستند در کشورهایی که شاید حجاب برای آنها اصلا مطرح نیست پرچم ایران را به اهتزار درآورند و بسیاری از این برگزارکنندگان را به فکر ببرند که چگونه یک زن مسلمان می‌تواند با رعایت موازین دینی خود مدال‍‌‌های رنگارنگی را کسب کند.

محمدیان بیان داشت: این موارد هیچ‌گاه تصادفی رخ نداده برای آنها برنامه‌ریزی، آموزش و تواناسازی صورت گرفته است، مربیان، داوران و ورزشکاران امروز به سطحی از بالندگی رسیدند که فدراسیون‌های بین‌المللی در انتخاب داوران خود از بانوان محجبه توانمند ایرانی استفاده می‌کنند که آنها در رشته‌های مختلف داوری و قضاوت کنند.

وی افزود: دختران و پسران ما در میادین ورزشی یاد گرفتند که ابتدا به خدا توکل کرده و سپس وارد میدان شوند، افزون بر این خانواده‌های ایران این امر را تزریق می‌کنند اما انصاف، رعایت قانون، جوانمردی، دلیری، همه در میدان ورزشی بارها و بارها در تمرینات مشاهده می‌شود.

معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان، درباره اینکه موفقیت بانوان باحجاب در رفع آثار سوء این تفکر غلط که پوشش اسلامی سبب محدودیت است، عنوان کرد: مطالعات مختلف پژوهشی دانشگاهی در سطوح خرد و کلان نشان داده که این موضوع اثربخش است حضور بانوان محجبه ما در میادین ورزشی ادبیات مدیریت ورزشی دنیا را تغییر داده است.

محمدیان افزود: وقتی پس از 38 سال فدراسیون جهانی بسکتبال به این نتیجه می‌رسد که این حق بانوان محجبه ایرانی است با حجاب وارد میدان بسکتبال شوند، امروز ما با حضور مستمر و پیگیر بانوان محجبه می‌توانیم مدعی باشیم که در بسیاری از رشته‌های ورزشی می توان با حجاب در چهارچوب موازین شرعی، دینی و اعتقادی خود به مسابقات جهانی رفت و با رقبای دیگر خود همآوردی کرد.

وی ادامه داد: در برخی از رشته‌های ورزشی هم خودمان نمی‌خواهیم وارد شویم چراکه اعتقاد داریم که امروز حضور زنان ابزاری نیست بلکه حضور ارزشی است به همین دلیل در برخی از رشته های ادبیات دیگری را طراحی کرده و به دنیا نشان دادیم و آن این است که ما خود میزبان مسابقات بین‌المللی می‌شویم و امروز از بسیاری کشورهای مختلف به ایران آمده و در مسابقات شرکت می‌کنند و حاضر می‌شوند پرتکل ایران را در حوزه بانوان بپذیرند، برخی از این کشورها در فرهنگ و باور متفاوتی از ما رشد می‌کنند اما برای آنها بسیار جالب است حجاب را برای یک بار هم شده تست کنند و این موارد اثرگذار است.

معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان، با بیان اینکه در ورزش بانوان پرچمداری کشورمان در بخش‌های مختلف نظیر المپیک، پارالمپیک، آسیایی و پاراآسیایی یک بار دیگر نماد زن مسلمان در میادین ورزشی نشان داده می‌شود، گفت: دختران ورزشکاری نظیر زهرا نعمتی، ساره جوانمردی یا سمیرا ارم از جمله بانوان بسیار توانا هستند که توانستند ادبیات سازمان ملل را در انتخاب زنان توانمند تغییر بدهند.

محمدیان افزود: کیمیا علی‌زاده وقتی که مدال برنز المپیک را گرفت اثر بزرگی در حوزه ورزش زنان جهان گذاشت که شاید سالها بعد خود را نشان دهد، یا دختران فوتسالیست ما در مسابقات قهرمانی آسیا دوباره توانستند قهرمانی را تکرار کنند نه تنها توانستد شادی را به ملت تزریق کنند بلکه بازتاب‌های بسیار زیاد و مثبت بین المللی داشته است و فیفا را به این سمت و سو برده است که چقدر خوب شد حجاب ورزشکاران ایرانی را پذیرفتند اینها همه دستاورد و هدیه دختران محجب ایرانی در عرصه ورزش به تمام ملت ایران است.

 

 

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایشگاه قرآن نمایشگاه قرآن کریم ماه رمضان برجام مجلس کانون های مساجد مسجد قرآن کریم مساجد مصلی تهران نمایشگاه عفاف و حجاب بی حجابی حجاب و عفاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۴۶۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد تیمی ریکرو بانوان ایران شکسته شد

تیم ریکرو بانوان کشورمان در مسابقات کاپ جهانی تیراندازی با کمان شانگهای چین رکورد ایران در بخش تیمی را شکست. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تیراندازی با کمان، در پایان مسابقات تیراندازی با کمان کاپ جهانی شانگهای چین، تیم ریکرو بانوان ایران با ترکیب مبینا فلاح، یسنا پورماهانی و حوریه حاجی‌حسینی امتیاز 1926 را کسب کرده بود و موفق شد رکورد ایران در بخش تیمی را ارتقا ببخشد.

پیش از این رکورد ریکرو بانوان ایران در بخش تیمی با امتیاز 1898 بود که در مسابقات جهانی ترکیه برای ایران ثبت شده بود و در این مسابقات، کمانداران کشورمان موفق شدند رکورد بانوان ایران را 28 امتیاز ارتقا ببخشند.

نتایج کمانداران ایران در دور حذفی کاپ جهانی شانگهای

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ممنوعیت حجاب در المپیک پاریس برای زنان فرانسه!
  • کیهان: ما محترمانه حجاب سر زنان می کنیم اما رضا شاه با ضرب و شتم حجابشان را برمی داشت
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۹ اردیبهشت
  • زنان مجوز فعالیت در ورزش زورخانه‌ای ندارند اما می‌توانند تماشاگر باشند
  • باران‌چشمه: حضور بانوان به عنوان تماشاگر در زورخانه ها مشکلی ندارد
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • رکورد تیمی ریکرو بانوان ایران شکسته شد
  • رسانه‌های بیگانه چگونه زنان را عامل رسیدن به اهداف خود می کنند؟
  • مسابقات ورزشی کارکنان دولت استان کرمان در ایستگاه آخر
  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل