Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، سازمان جهاني بهداشت پیشنهاد داد که نوزادان در شش ماه اول زندگی فقط شیر مادر بخورند و شیر مادر تا دو سالگی و فراتر از دوسالگی هم ادامه پیدا کند.
سازمان جهاني بهداشت در تازه ترین تحقیقات خود اعلام کرد : این باور که مزایای شیر مادر از یک زمانی به بعد کمتر شده یا از بین می روند افسانه ای بیش نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتفاقاً برعکس، با ادامه شیر دهی آنتی بادی های موجود در شیر مادر غلظت بیشتری پیدا می کنند.
براساس این تحقیقات ،هر بچه ای در سن مختص به خودش آمادگی لازم برای ترک شیر مادر را پیدا می کند. ممکن است کودکی در ۱۸ ماهگی این آمادگی را داشته باشد و کودک دیگری نزدیک 2، 3یا 4 سالگی.اگر کودکان را مجبور نکنیم، خود به تدریج با توجه به رشد جسمانی خودشان و وقتی واقعاً‌ آماده باشند، شیر مادر را کنار می گذارند.
در این تحقیقات ذکر شده است که شیر مادر پس از دو سالگی هم از لحاظ تغذیه ای و هم از لحاظ محافظت در برابر بیماری ها برای کودک مفید است.
تحقیقات نشان داده کودکانی که بین 1 تا 3 سال سن داشته و شیر مادر مصرف می کنند، دچار بیماری های کمتری شده و دوره ی بیماری در آنها کوتاه تر است.
تحقیقات گسترده در مورد رابطه ی شیردهی و هوش نشان داده کودکانی که به مدت طولانی تر شیر مادر خورده اند، آی کیو یا هوش بالاتری داشتند.شیردهی طولانی تر همچنین خطر ابتلا به بیماری های روانی را کاهش می دهد.
این تحقیقات نشان می دهد ادامه شیردهی در کودکان به آنها کمک می کند با آرامش و به تدریج از مرحله نوزادی پا به دوران کودکی بگذارند.
محققان می گویند :توجه به وابستگی های کودک عامل مهمی در استقلال پیدا کردن اوست و هر کودکی در زمان خودش وابستگی های مختلف را کنار می گذارد. کودکانی که خودشان وابستگی را ترک کنند نسبت به آنهایی که مجبور بشوند، حس استقلال قوی تری دارند.
آکادمی پزشکان کودک آمریکا در تحقیقاتی می نویسد : شیردهی باید تا جایی که برای مادر و کودک بی مشکل باشد، ادامه پیدا کند. افزایش زمان شیر دهی فواید بسیار هم برای کودک و هم برای مادر دارد و حد و حدود مشخصی برای پایان شیردهی فرض نشده است. هیچ سند و مدرکی هم در دست نیست که نشان دهد ادامه ی شیردهی تا سه سالگی یا بیشتر ضرری داشته باشد.
براساس این تحقیقات، سن طبیعی از شیر گرفتن برای انسان ها بین ۶ ماه تا ۷ سال برآورد شده است و خط ابتلا به سرطان سینه، تخمدان و دیابت در زن هایی که به شیردهی ادامه می دهند نیز به شکل قابل توجهی کاهش می یابد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: سازمان جهاني بهداشت کودک شير مادر بچه تغذيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۴۷۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر ۲ کودک سراوانی در رودخانه ماشکید پیدا شد

آفتاب‌‌نیوز :

سیدمحمد مهدی سجادی اظهار داشت: عصر سوم اردیبهشت ماه گزارشی مبنی بر غرق شدگی در بخش مهرگان شهرستان سراوان جهت امدادرسانی به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان اعلام شد.

وی ادامه داد: با توجه به وقوع سیلاب و بسته شدن راه‌ها، بلافاصله یک تیم امدادی از مرکز اداری جمعیت هلال احمر شهرستان سراوان با تجهیزات سیلاب به منطقه اعزام شدند.

به نوشته ایلنا، مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: به دلیل شدت سیلاب در منطقه پس از گذشت ۲۰ ساعت تلاش مستمر نیرو‌های امدادی و با فروکش کردن آب در منطقه پیکر ۲ کودک ۱۰ و ۱۳ساله در رودخانه ماشکید پیدا و تحویل عوامل قضایی و انتظامی شد.

فرماندار نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان نیز گفت: پس از جستجوی چند روزه برای یافتن ۲ کودک گم شده در این شهرستان، لحظاتی قبل جسد بی جان این ۲ کودک در حالی که در آب غرق شده بودند توسط نیروهای امدادی پیدا شدند.

غلامحسین امینی راد روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: با توجه به مفقودی ۲ کودک خردسال در تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۲ در یکی از روستاهای شهرستان نیمروز با حضور تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان نیمروز و ادارات عشایر، نیروی انتظامی، سپاه، بسیج، آموزش و پرورش، اورژانس و مشارکت مردمی از همان ساعات اولیه اعلام مفقودی در صحنه حاضر و به عملیات جستجو و نجات پرداختند.

وی افزود: در این عملیات از تمام امکانات مانند قایق، کواد کوپتر، تور استفاده و پایش تمام منطقه انجام شد.

فرماندار نیمروز با اشاره به اینکه عصر روز گذشته با وجود تلاش‌های فراوان و حضور چند عدد پهباد در منطقه، متاسفانه شروع توفان شدید مانع پرواز پهبادها شد، بیان کرد: صبح امروز با کمک پهبادهای ارتش با توجه به آماده بودن شرایط آب و هوایی، مدیریت هلال احمر برای جستجوی سریع تر به مدیریت واحدی در کل شهرستان‌های حوزه سیستان به شهرستان زابل واگذار شد.

دیگر خبرها

  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان
  • پیکر ۲ کودک سراوانی در رودخانه ماشکید پیدا شد
  • کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی در ارتفاعات سرچشمه
  • ادامه تلاش تیم آتش‌نشانی برای یافتن کودک غرق شده در رود «خرسان»
  • ادامه تلاش‌های سه روزه آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله
  • ادامه تلاش‌های سه روز آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله
  • جسد بی‌جان ۲ کودک غرق شده در شهرستان نیمروز پیدا شد
  • پیدا شدن جسد ۲ کودک غرق شده در نیمروز
  • شناسایی بیش از ۳۰۰۰ مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در لرستان
  • بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی کلنگ‌زنی می‌شود