Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-07@09:22:31 GMT

اپل واچ موجب نجات جان صاحبش شد

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۴۷۶۷۷

اپل واچ موجب نجات جان صاحبش شد

هشدار سنسور ضربان قلب اپل واچ باعث تشخیص بیماری فیبریلاسیون دهلیزی صاحبش شد.

به گزارش زومیت، اخیرا یکی از دارندگان اپل واچ در انگلستان، توسط هشدار WatchOS مبنی بر افزایش ناگهانی ضربان قلبش نجات پیدا کرد؛ او در آن زمان حس خوبی داشت و متوجه این اتفاق نشده بود.

به گزارش Independent، کوین پیرسون، درحالی‌که پدرش را جهت قرار ملاقاتی در بیمارستان همراهی می‌کرد، با هشدار اپل واچ مبنی بر افزایش ضربان قلبش تا ۱۶۱ تپش بر دقیقه مواجه شد؛ این مقدار تپش، از ضربان قلب بسیاری از ورزشکاران در اواسط تمرینات شدید بالاتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیرسون که هیچ یک از نشانه‌های حمله‌ی قلبی را احساس نمی‌کرد، به راهنمایی ساعت عمل کرد و چند دقیقه ضربان قلب خود را به‌صورت نشسته زیر نظر گرفت. تپش قلب او نسبت به قبل کمی فروکش کرده و روان‌تر شده بود؛ اما هنوز هم به ۷۹ تا ۱۳۵ ضربه در دقیقه می‌رسید.

او در ابتدا تصور کرد ساعت دچار مشکل شده است؛ با این حال از پزشک‌ در خواست کرد تا معاینه‌ شود. پس از بررسی، پزشک متوجه شد که پیرسون از فیبریلاسیون دهلیزی رنج می‌برد و او را به متخصصان یک بیمارستان بزرگتر معرفی کرد و در آنجا جدی بودن وضعیت دوباره تأیید شد. فیبریلاسیون (Fibrillation) یا تارلرزه، انقباض ضعیف و موضعی و غیر ارادی ماهیچه و ناشی از فعالیت خودبه‌خود تارهای ماهیچه‌ای منفرد است.

پیرسون با نوشتن نامه‌ای به تیم کوک، مدیر عامل شرکت اپل از او تشکر کرد و پس از آن روز اپل واچ خود را طوری تنظیم کرده است تا در صورت بالاتر رفتن ضربان قلبش از ۱۲۰ ضربه در دقیقه هشدار دریافت کند.

کوین پیرسون در این خصوص می‌گوید: «من همیشه از ساعت هوشمند اپل به‌عنوان ابزاری برای مرور اتفاقات روزانه، ورزش‌ کردن و کاهش وزن استفاده می‌کردم. چک کردن ضربان قلب واقعا اهمیت خاصی برایم نداشت و حتی اطلاع نداشتم که این گجت امکان هشداردهی در صورت بالا رفتن ضربان قلب دارد.»

عملکرد حسگر ضربان قلب همیشه دقیق نیست (گاهی اوقات امکان دارد به طور گسترده‌ای نوسان داشته باشد از جمله در طول ورزش)؛ اما اپل تأکید خاصی بر این ابزار سلامت دارد؛ این شرکت حتی پروژه‌ی مطالعات قلب اپل (Apple Heart Study) را با همکاری دانشکده‌ی پزشکی استنفورد راه اندازی کرده است. یکی از مزایای این طرح آن است که افرادی که هشدار مشابه پیرسون دریافت می‌کنند، می‌توانند با متخصص ارتباط برقرار کنند و حتی نوار قلبشان را برای پزشک بفرستند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: اپل واچ نجات جان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۴۷۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک تالار به دلیل تیراندازی و لغو پروازهای فرودگاه خرم‌آباد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی حسنوند در سخنانی با اشاره به تیراندازی در مراسم‌های عروسی در تالار «افلاک» خرم‌آباد، اظهار داشت: این تیراندازی‌ها موجب اختلال در روند پروازهای فرودگاه خرم‌آباد و همچنین لغو برخی از پروازهای این فرودگاه شده است.

وی در ادامه با اشاره به چندین بار تذکر به مدیر این تالار در راستای جلوگیری و ممنوعیت تیراندازی در تالار، گفت: با وجود این تذکرات، اما موضوع مورد بی‌توجهی مدیر تالار قرار گرفت که در این راستا با دستور دادستانی تالار پلمب شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان با اشاره به‌رسم تیراندازی هوایی در برخی مراسم‌های شادی و عروسی، گفت: این امر موجب نارضایتی مردم و همچنین وقوع حوادث ناگوار می‌شود که در این راستا برای حفظ امنیت و نظم عمومی با خاطیان دراین‌رابطه برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

کد خبر 6096425

دیگر خبرها

  • مردمی شدن روز شهرکرد موجب ماندگاری آن می‌شود
  • نجات پرسپولیس ۱۰نفره از تله قائمشهر با دبل ارونوف / توقف خانگی سپاهان مقابل گزینه سقوط! / پیکان به‌سمت دره / تراکتور به جاده آسیا برگشت
  • نجات پرسپولیس ۱۰نفره از تله قائمشهر با دبل ارونوف / توقف خانگی سپاهان مقابل گزینه سقوط! / پیکان به‌سمت دره
  • راننده امانتدار زنجانی کیف پر از پول و سکه را به صاحبش برگرداند
  • بارش باران در خوزستان
  • بارش باران در اهواز
  • خسارت بارش‌های شدید به زیر ساخت‌های شهری جنت مکان گتوند
  • پلمب یک تالار به دلیل تیراندازی و لغو پروازهای فرودگاه خرم‌آباد
  • کشف دو خودروی سرقتی در شاهرود/ تویوتای میلیاردی به صاحبش بازگشت
  • جیغ و شیون شهروندان تبریزی برای غرق خودروهایشان در سیل! | فیلم