Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-09@02:26:32 GMT

ساوه در تابستان امسال قطعي آب ندارد

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۴۸۰۸۹

ساوه در تابستان امسال قطعي آب ندارد

خبرگزاري آريا - ساوه - ايرنا - مديرعامل شرکت آب و فاضلاب شهري شهرستان ساوه گفت: با تدابير مديريت مصرف، اين شهرستان در تابستان امسال با قطعي و کمبود آب مواجه نخواهد شد.

ابوالفضل شهباز روز سه شنبه در گفت و گو با ايرنا،‌ افزود: در اين راستا تعميرات دوره اي چاه ها وز تعويض و اصلاح لوله هاي آبکش در ارديبهشت امسال انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: علاوه بر سد الغدير،‌ آب مور نياز مناطق شهري ساوه از طريق 29 حلقه چاه با توان آبدهي 480 ليتر بر ثانيه تامين مي شود.
شهباز گفت: شرکت آبفاي شهري در ماه هاي گذشته نسبت به تعمير چهار حلقه از چاه ها و انجام تعميرات دوره اي تصفيه خانه شهر ساوه اقدام کرد و اکنون اين تاسيسات با تمام ظرفيت در مدار استفاده هستند.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب شهري ساوه همچنين اعلام کرد: ذخيره اب پشت سد الغدير ساوه به عنوان يکي از منابع اصلي تامين آب مورد نياز اين شهر 60 ميليون متر مکعب است در حالي که حجم کلي ظرفيت اين سد 280 ميليون متر مکعب تعريف شده است.
وي اظهار کرد: سهيمه برداشت آب از سد الغدير ساوه براي تامين مصارف شهري مشخص است و متناسب با سهم تعيين شده مي توان از آن برداشت کرد.
شهباز ادامه داد: کمتر از 25 درصد شهر ساوه به سيستم فاضلاب تجهيز شده و به همين دليل نياز به توسعه و ايجاد انشعاب در 75 درصد مناطق شهري محسوس است.
وي گفت: اجراي سيستم شبکه فاضلاب در مناطقي مانند خيابان هاي مطهري،‌ اميرکبير،‌ آزادي،‌ سپاه و حاج بلوک اجرا شده و اميد مي رود تا پايان امسال کار استقرار شبکه فاضلاب در مناطق شمالي شهر ساوه پايان يابد.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب شهري ساوه خاطرنشان کرد: خروجي پساب فاضلاب اين شهر 50 ليتر بر ثانيه است که با استفاده از سيستم تصفيه خانه از نوع لجن فعال و با هوادهي گسترده انجام مي شود.
شهباز گفت: بيشتر پساب خروجي فاضلاب شهر ساوه در زمينه هاي کشاورزي و صنعتي مصرف مي شود که کمک موثري به تداوم جريان آب بهداشتي در حوزه خانگي است.
شهر ساوه با حدود 240 هزار نفر جمعيت داراي 53 هزار مشترک و مصرف کننده آب است.
6539/6013/
انتهاي پيام /*