Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@06:09:55 GMT

تغییر عادت‌های غلط بهترین راه رویارویی با بحران آب

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۴۸۴۸۲

تغییر عادت‌های غلط بهترین راه رویارویی با بحران آب

به گزارش خبرنگار مهر، ونوس عامری پیش از ظهر امروز در گردهمایی ماهانه فعالان حوزه طبیعت و محیط زیست با ابراز خرسندی از حضور در این گردهمایی اظهار داشت: آب معنای عمیقی را در شکل گیری تمدن ما دارد و از دیرباز مورد توجه بوده و با توجه به شرایط بحرانی کنونی باید به آب و محیط زیست توجه ویژه داشت.

عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به عادت های غلطی که در مصرف آب میان مردم شکل گرفته است، بیان داشت: اگر قرار است از دریای عمان آب انتقال داده شود و حقابه ای برای استان تعریف شود که به طور قطع در آینده شاهد تبعات آن خواهیم بود، به این معنا نیست که می توانیم هر اندازه که می خواهیم آب مصرف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر یزد، تبلیغات و فرهنگ سازی را بهترین شیوه برای تغییر عادت های غلط مردم دانست و تصریح کرد: باید شکل زندگی مردم تغییر یابد و برای این امر می توان از ظرفیت شهرداری، سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی برای آگاه سازی شهروندان استفاده کرد.

عامری تأکید کرد: لازم است از هم اکنون فرهنگ سازی در زمینه آب انتقالی انجام شود زیرا بهره مندی از آب انتقالی به این معنا نیست که هراندازه که می خواهیم، می توانیم آب مصرف کنیم بلکه باید یاد بگیریم میزان مصرف را کاهش دهیم.

به گزارش مهر، در ادامه نیز فعالان مدنی حوزه محیط زیست به بیان نظرات خود پرداخته و بر لزوم توجه به تبلیغات و اطلاع رسانی گسترده تر در زمینه گردهمایی های ماهانه، لزوم نگاه جامع به مقوله آب و در نظر گرفتن ابعاد مختلف و آگاهی بخشی و حساس کردن مردم نسبت به موضوعات محیط زیست تاکید داشتند.

کد خبر 4309188

منبع: مهر

کلیدواژه: شوراي شهر يزد یزد بوشهر ماه مبارك رمضان شیراز سوم خرداد فتح خرمشهر گرگان شهرکرد یاسوج مشهد خرم آباد بیرجند خطبه های نماز جمعه کرمانشاه بارش باران مراسم گلریزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۴۸۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنده‌گیری مار افعی در یک مدرسه

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد فریسات، مسؤول مرکز پایش تالاب بامدژ درباره ماجرای زنده‌گیری مار افعی سمی جعفری در یکی از مدارس حاشیه تالاب بامدژ اظهار کرد: بر اساس تماس مدیر یک مدرسه با مرکز پایش تالاب بامدژ مبنی بر مشاهده یک حلقه مار در محوطه مدرسه، مأموران یگان مستقر در مرکز بامدژ بلافاصله در مدرسه حضور پیدا کردند. با توجه به سمی بودن گونه مار مشاهده‌شده، بعد از قرار دادن مار در ظرفی مناسب، مأموران یگان مار را در بخشی از حاشیه تالاب بامدژ رهاسازی کردند.

وی افزود: مار جعفری، تیره‌ای از مارهای افعی است که با توجه به شروع فصل گرما مجدداً در محیط پیرامون خود شروع به فعالیت می‌کند و عمدتاً از جوندگان، پرندگان کوچک و بعضی از حشرات تغذیه می‌کند.

مسؤول مرکز پایش تالاب بامدژ گفت: از مردم می‌خواهیم حین مواجهه با این گونه از جانداران در ابتدا ضمن حفظ آرامش خود، با نزدیک‌ترین مراکز و ادارات محیط زیست یا آتش‌نشانی محل تماس بگیرند. با توجه به اینکه این گونه مخلوقات الهی در تنظیم جمعیت جوندگان و حشرات محیط زیست پیرامون ما نقش بسزایی را ایفا می‌کنند، مردم باید از کشتن آن‌ها اجتناب کنند زیرا خالق هستی در آفرینش هر گونه‌ای از مخلوقات، حکمت و استدلالی نهفته دارد.

مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست در سال ۱۳۹۸، مبلغ ضرر و زیان وارده برای این گونه از مارها که در گروه مارهای افعی قرار می‌گیرند را مبلغ ۱۵ میلیون ریال در نظر گرفته است.

تالاب بامدژ یکی از تالاب‌های بزرگ استان خوزستان و در محدوده اهواز واقع است.

کد خبر 6084605

دیگر خبرها

  • اجرای مصوبه کاهش مصرف پلاستیک در قزوین
  • بهترین گاز برای کولرهای گازی چیست؟
  • مصوبه کاهش مصرف پلاستیک اجرایی شد
  • صید ماهی در دریاچه سد زاینده‌‍رود ممنوع است
  • کاهش مصرف پلاستیک به سلامت مردم و حفظ محیط زیست کمک می‌کند
  • ضرورت آموزش حفاظت و نگهداری از طبیعت به دانش آموزان
  • انتقاد منتخب مردم قم در مجلس از نوع شهرسازی در کلانشهرها
  • هوای زمین را داشته باشیم
  • لزوم ورود مدیریت شهری به مسائل زیست‌محیطی برای جلوگیری از ایجاد بحران‌ها
  • زنده‌گیری مار افعی در یک مدرسه