Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@04:31:11 GMT

دستور پخت ماکارونی با مرغ چوبی

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۴۹۰۳۹

دستور پخت ماکارونی با مرغ چوبی

وقتی مرغ‌ها پخت و یه طرفشون سرخ شد برشون میگردونیم تا طرف دیگه شون هم سرخ و طلایی بشه و در این مرحله دیگه نیازی نیست در ماهیتابه رو بذاریم.

سرویس سبک زندگی فردا: ماکارونی جزء اون دسته از غذا‌هایی که طرفدار زیاد داره و معمولا به هر طریقی درست بشه مورد توجه قرار میگیره، حالا اگه یکم خوشگلشم کنیم و مدل سروشم تغییر بدیم که دیگه حسابی همه رو به وجد میاره.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در این مطلب طرز تهیه یه ماکارونی مرغ با سس گوجه رو براتون میذارم که نحوه سروش هم جدیده. امیدروام تهیه اش کنین و ازش لذت ببرین.

مواد لازم برای تهیه ماکارونی با مرغ چوبی
۱ و ۱/۲ پیمونه سس گوجه فرنگی خانگی
۲۰۰ گرم رشته ماکارونی
۱ عدد سینه مرغ
۱ عدد لیمو ترش
۱ الی ۲ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده
۱ حبه سیر
نمک و فلفل به مقدار لازم
پنیر پارمزان به مقدار لازم
مراحل تهیه ماکارونی با مرغ چوبی
ابتدا باید سینه مرغ رو خورد کنیم در صورتی که مرغ کمی یخی باشه خیلی راحت‌تر برش داده میشه و میتونین به هر شکلی دوست دارین برشش بزنین. مرغ رو مثل تصویر زیر به صورت عمودی و نواری میبریم.

خورد کردن مرغ

حالا داخل یه ظرف سیر رو رنده کرده، آب لیمو، زعفرون، کمی نمک و فلفل میریزیم و نوار‌های مرغ رو داخلش میذاریم و به مواد آغشته میکینم و برای چند ساعت داخل یخچال میذاریمشون تا مرغ مزه دار بشه.

مزه دار کردن مرغ

بعد از اینکه نوار‌های مرغ مزه دار شد اون هارو رول کرده و سیخ چوبی رو داخلشون میکنیم.

سیخ زدن رول مرغ

برای هر سیخ چوبی ۴ رول مرغ کافیه.

رول مرغ چوبی

داخل یه ماهیتابه کمی روغن زیتون ریخته و سیخ‌های چوبی رو توش میذاریم و بعد در ماهیتابه رو میبندیم تا مرغ‌ها مغز پخت شده و طلایی بشن.

سرخ کردن مرغ

وقتی مرغ‌ها پخت و یه طرفشون سرخ شد برشون میگردونیم تا طرف دیگه شون هم سرخ و طلایی بشه و در این مرحله دیگه نیازی نیست در ماهیتابه رو بذاریم.

طلایی شدن هر دو طرف

حالا مرغ حاضره. دستور سس گوجه خونگی رو هم میتونین اینجا ببینین.

سس گوجه فرنگی با طعم سیر و فلفل

در نهایت ماکارونی رو میجوشونیم و وقتی خوب نرم شد آبکششون میکنیم و داخل ظرف سرومون میریزیم. روش رو با سس خونگی پوشونده و سیخ‌های مرغ رو هم روی سس‌ها میذاریم و کمی پنیر پارمزان روی ماکارونی میپاشیم.   منبع: 2نفره لینک کوتاه خبر: farda.fr/003RlZ

منبع: فردا

کلیدواژه: ماکارانی دستور پخت غذا آموزش اشپزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۴۹۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آستیپالیا ؛ اینجا 3 هزار نفر جمعیت دارد و فوق العاده دیدنی است (+تصاویر)

عصر ایران - جزیره آستیپالیا (Astypalea) یکی از زیباترین مکان ها در گروه جزایر دودکانیز (Dodecanese) در جنوب شرقی دریای اژه محسوب می شود. این یک جزیره کوچک اما دوست داشتنی یونانی است. حدود سه هزار نفر در جزیره آستیپالیا ساکن هستند که بیشتر از طریق کشاورزی، ماهیگیری و گردشگری زندگی خود را سپری می کنند.

تاریخ جزیره آستیپالیا از دوران ماقبل تاریخ آغاز می شود. این جزیره به ویژه در دوران هلنیستی به لطف فعالیت ماهیگیری ساکنان آن توسعه یافت. در دوران رومیان، جزیره توسط دزدان دریایی به عنوان پایگاهی برای عملیات خود استفاده می شد. سپس، نژادهای بسیاری مانند ونیزی ها، ترک ها و ایتالیایی ها آن را فتح کردند تا اینکه در نهایت در سال 1948 به کشور یونان ملحق شد.

جزیره آستیپالیا یونان دارای چهار روستای کوچک اما دیدنی است که شامل کورا، آنالیپسی یا مالتزانا، واتهی و لیوادیا می شوند. مشخص ترین ویژگی این جزیره کلیساهای کوچک یا بزرگتری هستند که در سراسر آن پراکنده شده اند. معروف ترین کلیسا به نام پاناگیا پروتتیسا (Panagia Portaitissa) شناخته می شود که کاملا به رنگ سفید با یک نماد چوبی زیبا و یک برج ناقوس بزرگ است.

به لطف مکان بکر و دنج خود، آستیپالیا دارای فضایی آرام است و به یک استراحتگاه گردشگری شلوغ تبدیل نشده است.

اگرچه به گروه جزایر دودکانیز تعلق دارد، اما آستیپالیا دارای معماری سیکلادیک است. خانه ها و کلیساهایی به رنگ سفید، کوچه های باریک، پنجره های آبی رنگ و بالکن های چوبی فضایی بی نظیر را در جزیره ایجاد می کنند.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: هاشیما ؛ متفاوت ترین جزیره ژاپن که اکنون میزبان ارواح است! (+عکس)

دیگر خبرها

  • قیمت ماکارونی سر به فلک کشید!
  • (تصاویر) آستیپالیا؛ جزیره‌ای دیدنی در یونان با ۳ هزار نفر جمعیت
  • فرآیند تولید دیگ و ماهیتابه با قوطی فلزی نوشابه توسط کارگران پاکستانی (فیلم)
  • آستیپالیا ؛ اینجا 3 هزار نفر جمعیت دارد و فوق العاده دیدنی است (+تصاویر)
  • گفت و شنود/ بخر دیگه‌!
  • بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید
  • قیمت، مشخصات و خرید انواع لوستر چوبی و فلزی نیکان لوستر
  • به ما می‌گویند «مرغ عشق»
  • از ژاپن تا کلمبیا کنسرت گذاشتم تا برسم به تالار وحدت! | اگر لازم باشد ۲ بار دیگه هم دور کره زمین می‌چرخیدم
  • تأثیرات زیست‌محیطی سطل زباله چوبی