Web Analytics Made Easy - Statcounter

رایزنی‌ها برای پاداش پایان خدمت فرهنگیان در نهایت به پرداخت دو مرحله‌ای منجر شد که هنوز تاریخ دقیقی برای آن مشخص نیست.

ایران آنلاین / مدتی است بازنشستگان سال 96 در انتظار تحقق وعده‌های مسئولان آموزش و پرورش مبنی بر پرداخت پاداش پایان خدمتشان هستند؛ موضوعی که همواره به روزهای آتی موکول می‌شود اما هنوز زمانی قطعی برای پرداخت مشخص نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چندی پیش بود که علی الهیار ترکمن معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی آموزش و پروش درباره پرداخت این معوقات گفت: پرداخت پاداش پایان خدمت از اولویت‌های ماست، اما با توجه به محدودیت‌های بودجه باید سازوکاری برای این پرداخت به کار بگیریم که پیشنهاد تأمین اعتبار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به دولت ارائه و در تبصره ۴ لایحه بودجه آورده شده است، اما به موافقت مجلس نرسید.
این موضوع در حالی پیش می‌رود که امسال فرهنگیان بازنشسته سال 96 همچنان در بلاتکلیفی و انتظار برای ایجاد روزنه‌ای به منظور تأمین اعتبار به سر می‌برند در همین راستا امروز جمعی از فرهنگیان سال 96 اعتراض خود را به وزارتخانه بردند و خواستار پیگیری وضعیت پاداش پایان خدمت شدند.

معلمانی که هدفشان روشن شدن وضعیت حقوقی و دریافت حق و حقوشان از وزارتخانه‌ای است که سی سال در آن به تربیت نسل آینده پرداختند، اما همچنان در بلاتکلیفی دریافت حق و حقوقشان به بسر می‌برند.

رایزنی با سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت پاداش
مهرداد خان‌ماکو مدیر کل دفتر برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش درباره پیگیری پاداش پایان خدمت فرهنگیان اظهار کرد: جلسات متعددی با سازمان برنامه و بودجه برای تأمین اعتبار این موضوع داشتیم و اکنون نیز رایزنی‌های جدی‌تری را دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به اظهارات افراد در سازمان برنامه و بودجه به محض روشن شدن منبع تأمین اعتبار که پیشنهاد از طریق کل منابع درآمدی دولت است، کار پرداخت معوقات را به جریان می‌اندازیم.

مدیر کل دفتر برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه 4 هزار میلیارد اعتبار برای این منظور نیاز است، تصریح کرد: با توجه به اینکه محدودیت‌های مالی در دولت وجود دارد قطعا پرداخت‌ها به صورت دو مرحله‌ای خواهد بود البته ضوابط پرداخت این دو مرحله‌ای را باید مورد بررسی قرار دهیم.

خان‌ماکو درباره زمان پرداخت این معوقات گفت: هنوز نمی‌توان زمان دقیقی را برای این موضوع در نظر گرفت اما در اسرع وقت این کار انجام خواهد شد و باید به این موضوع توجه داشته باشیم که شرایط دولت به گونه‌ای است که هنوز نتوانستیم پاداش بازنشستگان سال 96 را پرداخت کنیم، اما طبق رایزنی‌های سازمان برنامه و بودجه فرهنگیان بازنشسته در اولویت قرار دارند./ باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۴۹۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادارات لرستان سهم اعتبارات وزارتخانه‌ای را تا پایان اردیبهشت مشخص کنند

 ابوطالب شفقت در نشست با رییس و کارکنان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان اظهار داشت: تمام دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه خدمات‌رسان‌ها به همراه معاونت عمرانی استانداری، حداکثر تا پایان ماه جاری فرصت دارند در این خصوص اقدام نمایند.

وی افزود: در این راستا سازمان مدیریت و برنامه ریزی به همراه معاونت‌های عمرانی و اقتصادی استانداری باید هرچه سریعتر وضعیت قانون بودجه و تمامی اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای را مشخص کنند.

استاندار لرستان بیان کرد: باتوجه به دستورات مکرر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر رسیدگی به مناطق محروم، تمامی نقاط استان اعم از محروم و غیرمحروم باید مشخص شوند تا برای انجام خدمات و اقدامات در مناطق مختلف برنامه ریزی شود.

شفقت افزود: هر دستگاهی باید قانون بودجه را به خوبی مطالعه نماید تا بداند چه وظایفی را در نحوه خدمات‌رسانی و جذب اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی از وزارتخانه مربوطه دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • روز کارگر ۱۴۰۳ چه روزی است؟ / تاریخ دقیق روز کارگر در سال ۱۴۰۳
  • روز پسر ۱۴۰۳ چه روزی است؟ / روز پسر ۱۴۰۳ کی است؟
  • بررسی بودجه آموزش و پرورش در لایحه ۱۴۰۳/ همان چالش همیشگی باطعم بی قانونی!
  • هاشمی: درباره اسم و شعار کاروان هفته آینده تصمیم می‌گیریم/ بودجه کمیته المپیک در پایان اسفند ابلاغ نشد+ فیلم
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو
  • ادارات لرستان سهم اعتبارات وزارتخانه‌ای را تا پایان اردیبهشت مشخص کنند
  • پرداخت بیش از ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها در قزوین
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها
  • روز مادر سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • روز پسر سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟