Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@16:33:36 GMT

۹۰۰ پیوند عضو در مقابل ۵۰۰۰ مرگ مغزی

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۴۹۶۳۴

۹۰۰ پیوند عضو در مقابل ۵۰۰۰ مرگ مغزی

به گزارش خبرنگار مهر، علی نوبخت در ضیافت جشن نفس با اشاره به راه اندازی سامانه ثبت نام دریافت کارت اهدای عضو، اظهار داشت: با پیگیری های صورت گرفته با وزارت ارتباطات و نهادهای مربوطه،سامانه درخواست کارت اهدای عضو فعال شد.

وی افزود: اگر افراد اراده کنند، می توانند با پیامک در سامانه عضو شوند و با شماره گیری #۳۴۳۲*۳* ثبت نام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوبخت با بیان اینکه هفتم خرداد روز قانون است، یادآور شد: قانون مرگ مغزی نیز در مجلس شورای اسلامی تصویب شده و ریشه این اقدامات به اردیبهشت ۱۳۶۸ برمی گردد.

وی ادامه داد: موضوع اهدای عضو توسط دکتر فاضل به امام خمینی(ره) انتقال داده شده و ایشان اجازه دادند که بتوان از اعضای فرد مرگ مغزی، به دیگری پیوند زده شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن اهدای عضو ایرانیان ادامه داد: پس از ارتحال امام(ره)، این نگرانی وجود داشت که پاسخ مثبت امام (ره) به قانون پیوند عضو فراموش شود اما با حضور دکتر فاضل به عنوان وزیر بهداشت وقت شورای عالی اهدای عضو تشکیل شد.

نوبخت ضمن ابراز خرسندی از اختصاص این بوستان به انجمن اهدای عضو و نامگذاری آن به عنوان بوستان نفس توسط شهردار سابق تهران، یادآور شد: پس از تصویب قانون اهدای عضو در سال ۱۳۷۹ اقدامات دچار رکود شد اما جامعه پزشکی و پرستاری تمام تلاش خود را در این زمینه انجام می دادند.

وی همچنین تصریح کرد: با حضور دکتر هاشمی وزیر بهداشت، مجدد شورای عالی پیوند اعضا در وزارت بهداشت شکل گرفت و چارت تشکیلاتی این اداره به مرکز مدیریت تبدیل شد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، ادامه داد: حلقه مفقوده اقدامات این بود که اطلاع رسانی به مردم آنچنان که باید انجام نشد اما با تشکیل انجمن اهدای عضو ایرانیان از سال ۱۳۹۴ فعالیت های زیادی به ویژه برگزاری ضیافت نفس در ماه مبارک رمضان انجام شد و اطلاع رسانی از این رهگذر صورت گرفت.

نوبخت یادآور شد: سالیانه سه تا پنج هزار مرگ مغزی داریم اما متأسفانه با این وجود در سال قبل تنها ۹۰۰ پیوند انجام شد؛ امیدواریم با فرهنگ‌سازی هرچه بیشتر شاهد این موضوع باشیم که افراد با ابتلا به بیماری های ناعلاج با مرگ دست و پنجه نرم نکنند و بتوان پیوند اعضا را بیشتر از قبل انجام داد.

کد خبر 4309269 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: اهدای عضو پیوند عضو وزارت بهداشت سازمان غذا و دارو تغذیه سیگار دخانیات کمیسیون بهداشت و درمان هفته بدون دخانیات چاقی ورزش داروخانه سرطان رژیم غذایی مصرف قلیان قارچ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۴۹۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰۰ سامانه خورشیدی در فارس بهره‌برداری می‌شود

ایسنا/فارس معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق فارس گفت: در سال جاری، تعداد ۵ هزار سامانه خورشیدی در این استان با توان تولیدی ۲۵ هزار کیلو وات نصب و راه‌اندازی می‌شود.

حمیدرضا جلایر امروز، ۱۱ اردیبهشت با اعلام این خبر افزود: از ابتدای اجرای طرح بهره‌گیری از ظرفیت سامانه‌های خورشیدی درسال ۹۵ تاکنون، تعداد۹۴۳ سامانه خورشیدی مختص مشترکان با توان تولیدی ۶۳۰۰ کیلووات با سرمایه‌گذاری بالغ بر هزار و۵۷۵ ‌میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در سطح شهرستان‌های استان فارس نصب و راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان فسا با احداث ۱۰۰سامانه، شهرستان بختگان با ۷۸ سامانه و شهرستان اقلید با ۷۱ سامانه خورشیدی بیشترین تعداد نصب سامانه‌ها را در میان سایر شهرستان‌های استان فارس دارند، گفت: متوسط میزان تابش این استان بین ۲هزار تا ۲۲۰۰ کیلو وات ساعت بر مترمربع در سال است که این میزان تابش برای نیروگاه‌های خورشیدی مناسب است.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق فارس منبع انرژی پاک، دسترسی آسان، عدم ایجاد آلودگی صوتی و حمایت ازسوی دولت را از جمله مزیت های سامانه‌های خورشیدی برشمرد و تصریح کرد: این سامانه‌ها طول عمر مفید۲۰ ساله داشته و با شست‌وشوی حداقل ماهی یکبار می توان بازدهی آنان را افزایش داد.

جلایر، درباره شرایط راه‌اندازی سامانه‌های خورشیدی در استان فارس نیز اظهار کرد: داشتن انشعاب برق به نام متقاضی در محل مورد تقاضا برای نصب نیروگاه خورشیدی، مراجعه به سایت شرکت توزیع نیروی برق استان فارس برای ثبت نام و ارسال درخواست، امکان صدور مجوز برای تمام تعرفه‌های خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی و امکان اتصال نیروگاه متقاضی با کنتور مستقل به شبکه برق از جمله شرایط برای نصب سامانه خورشیدی در استان فارس است که متقاضیان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به نشانی www.satba.gov.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اهدای درب چوبی حرم امام رضا (ع) از طرف حرم بانوی کرامت
  • ۵۰۰۰ سامانه خورشیدی در فارس بهره‌برداری می‌شود
  • قلیان اکسیژن؛ یک پک عمیق به سمت ناکجا؟!
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء
  • آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌ گرد‌ها
  • امروز با سعدی: ای یار جفا کرده پیوند بریده
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است
  • برکناری پاک آیین/احمدی سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت شد
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند