Web Analytics Made Easy - Statcounter

به منظور بررسی راهکارهای حمایت از تولیدات داخلی به سطح بازارهای شهرهای مرکزی استان در آمل رفتیم تا گفته‌ها و خواسته‌های مردم و بازاریان را در این زمینه جویا شویم. ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷ استانها مازندران نظرات به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، در سال‌های اخیر عنوان‌هایی از سوی مقام معظم رهبری با محوریت اقتصاد مقاومتی مطرح شد که بر اصل حمایت از تولیدات داخلی تاکید داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقتصاد مقاومتی که در شرایط سخت اقتصادی کشور با وجود رویه دشمنان نظام بر تحریم‌های اقتصادی موجبی بر توسعه و پیشرفت ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف علمی، فناوری، تکنولوژی، صنعت و کشاورزی شده است.

امسال نیز بر ادامه روند این توسعه مقام معظم رهبری عنوان سال را " حمایت از کالای ایرانی" تاکید فرمودند. اصلی که مستقیم سخن‌شان بر ملت ایران اشاره شده است.

اگر چه عواملی بر کمرنگ شدن تولیدات داخلی با برندهای نامی و با کیفیت تاثیرگذار بوده است که از این عوامل مهم می‌توان به قاچاق کالا و ارز، افزایش پلکانی و نوساناتی دلار، عدم حمایت از تولیدات داخلی مطرح کرد.

به منظور از حمایت کالای ایرانی بر تاکیدات مقام معظم رهبری به میان مردم و فروشنده‌های اجناس ایرانی رفتیم تا از نظرشان نسبت به عنوان سال و تاثیرگذاری آن بر روند عرضه و تقاضای بازار و توسعه تولید داخلی جویا شویم.

گزارش از کبریا مقدس

انتهای پیام/ح

 

R41358/P1357/S6,74/CT16

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۵۰۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صمت: تراکتورهای وارداتی توان رقابت با تولیدات داخلی را ندارند

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: عباس علی آبادی در حاشیه بازدید از محصولات گروه صنعتی تراکتورسازی ایران افزود: خیلی ها فاز واردات دارند و بر طبل آن می کوبند زیرا منافعشان در واردات خلاصه می شود اما من به شخصه در مقابل روزنه های رانت خواهم ایستاد.

وی تاکید کرد: مخالف واردات تراکتور نیستیم چرا که ما آنقدر در تولیدات تراکتور توانمند شده ایم و قدرت داریم و بهترین تراکتور دنیا را تولید می کنیم که از واردات نمی ترسیم و کسی توان رقابت در فضای تراکتورسازی ایران را ندارد.

وی افزود: با استعدادی که در تراکتورسازی و توانمندی هایی که در کارگران و مدیرانش سراغ دارم هیچ کس نمی تواند با آنها رقابت کند و من به این موضوع واقف هستم و روی این اصل حساب باز کرده ام.

علی‌آبادی اضافه کرد: وقتی تراکتورهای ایرانی بهترین کیفیت، قیمت مناسب، تحویل دهی، پشتیبانی و خدمات پس از فروش را دارد، چرا باید به فکر واردات باشیم؟

وی گفت: در این تفکر حتما روزنه ای برای رانت وجود دارد که به شخصه شناسایی و جلوی آن را خواهم گرفت.

این مقام ارشد کشور در حوزه صنعت با بیان اینکه تراکتورسازی وزنه ارزآوری برای کشور به شمار می رود و نیاز داخلی به این محصول استراتژیک را نیز تامین می کند، اظهار کرد: تراکتورسازی مورد حمایت وزارت صمت در حوزه های تولید و صادرات و ارز بوده و خواهد بود .

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی نیز گفت : از محل صادرات گروه تراکتورسازی سال گذشته ۶۰ میلیون دلار ارز وارد کشور شده است.

مصطفی وحیدزاده اضافه کرد : وزارت صمت و زیر مجموعه های آن در مباحث ارزی بیشترین همراهی را با تراکتورسازی دارند اما متاسفانه نامه های ما در بروکراسی هایی بنام بانک مرکزی خاک می خورند و این گروه نمی تواند از ارزی که حاصل کرده بهره مند شود.

دیگر خبرها

  • وزیر صمت: تراکتورهای وارداتی توان رقابت با تولیدات داخلی را ندارند
  • جهش تولید با مشارکت مردم باعث توسعه اشتغال می‌شود
  • افزایش ۳۰۰ نفری سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در کردستان
  • پیام تبریک استاندار لرستان به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر
  • یک برگ دیگر از ناکارآمدی های دولت سیزدهم/ تولیدات خودروسازان داخلی کجاست؟
  • حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال الزامی است
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد
  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود