Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای شورای شهر ساری در مصوبه‌ای رأی به افزایش 15 درصدی کرایه تاکسی‌های شهری و 50 درصدی پارکینگ‌ها و پارکبانی‌ها دادند؛ تصمیماتی که باید در کنجی نشست و پیدا کرد منافع عمومی حاصل از این تصمیم کجا است؟ به گزارش بلاغ، در هفته جاری، پنجمین دوره شورای اسلامی شهر ساری برای بیست و سومین بار تشکیل جلسه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این جلسه، موضوعات مهمی همچون انتخاب حسابرس جهت بررسی حساب‌های سال 96 شهرداری و سازمان‌های تابعه، افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی درون شهری، پارکینگ‌های عمومی و پارکبان‌ها و همچنین واگذاری مراحل جمع‌آوری و بازیافت زباله‌های مناطق سه گانه شهری به سازمان مدیریت پسماند از موضوعات مهمی بود که باید در این جلسه در خصوص آن بحث و تصمیم‌گیری می‌شد.

در نهایت و  در پایان این جلسه، اعضای شورای شهر ساری در مصوبه‌ای رأی به افزایش 15 درصدی کرایه تاکسی‌های شهری و 50 درصدی پارکینگ‌ها و پارکبانی‌ها دادند؛ تصمیماتی که باید در کنجی نشست و پیدا کرد منافع عمومی حاصل از این تصمیم کجا است؟

بر اساس این گزارش، افزایش 12 تا 15 درصدی نرخ کرایه‌های تاکسی درون شهری در سال 97، افزایش تعرفه پارکینگ‌های عمومی برای ساعت اول از مبلغ یک‌هزار تومان به یک‌هزار و 500 تومان و افزایش تعرفه پارک در حاشیه خیابان (پارکبان) از مبلغ 500 تومان به یک‌هزار تومان از جمله مصوبات اخیر، آخرین جلسه شورای شهر ساری طی هفته جاری است.

هر ساله و در ماه‌های نخستین سال جدید، افزایش نرخ کرایه تاکسی از موضوعاتی است که رانندگان تاکسی‌ چشم انتظار آن بوده و با اعمال تغییرات در نرخ کرایه‌ها، بحث‌ها از چند و چون ماجرا و میزان تغییرات آن آغاز می‌شود.

از سویی دیگر و در نقطه مقابل، این مردم هستند که از مسئولان و نمایندگان خود، توقع تعدیل یا ثبات قیمت برخی تعرفه‌ها نظیر کرایه تاکسی و یا پارکینگ‌ها دارند.

براساس پیش‌بینی‌ها و همچنین یک رسم نانوشته، در حالی‌که احتمال افزایش نرخ تاکسی در فصل بهار هر سال می‌رفت، اما شاید ثبات قیمت بنزین و اوضاع سخت اقتصادی و جان کلام، کاهش سطح درآمدی مردم، از جمله عواملی بود که انتظار می‌رفت مانع از هرگونه تصمیمی در خصوص افزایش برخی نرخ‌‌ها و تعرفه‌ها از جمله کرایه تاکسی شود.

البته حمیدرضا فضل‌الله‌نژاد مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ساری در این خصوص به خبرنگار ما گفت: در حالی‌که لوازم یدکی، ارزاق عمومی، هزینه‌های جاری نگهداری خودرو، بیمه و روغن بالا رفته است، راننده هم باید زندگی کند، نباید کرایه‌ها افزایش پیدا کند؟

به گفته وی، موافقت شورای شهر ساری در خصوص افزایش نرخ تاکسی دلیل بر تأیید آن نیست و باید منتظر روال قانونی، تأیید آن شد. البته این مصوبه هم‌اکنون روانه کمیته انطباق فرمانداری مرکز مازندران شده است تا پس از تأیید، جهت رد یا موافقت، به سایر دستگاه‌های ذیربط جهت تصویب نهایی و ابلاغ به استانداری شود.

البته سوال اینجا است که چرا باید تاوان این گرانی‌ها را مردم بکشند؟ چرا به‌جای اینکه دولت و سایر دستگاه‌های نظارتی، از عدم افزایش قیمت کالاها در کشور جلوگیری و بازار را کنترل کنند، این افزایش قیمت‌، بهانه‌ای شود برای افزایش سایر خدمات عمومی در جامعه که باید مردم تاوان جبران اختلاف میان سطح درآمد و تورم را بپردازند.

سوال دیگری که اینجا مطرح می‌شود آن است که چرا درصد افزایش نرخ این خدمات، از نرخ تورم اعلام شده در سال‌جاری بیشتر است؛ این بدان معنا است که یا اعضای شورای شهرمان از این نرخ بی اطلاع‌اند و یا اینکه برایشان فرقی ندارد که این گرانی، بیشتر از نرخ تورم باشد یا خیر؟

سوال اینجا است که چرا درآمدهای حاصل از  عوارض پارکینگ و یا پارک‌بان‌ها و هرگونه خدمات عمومی شهری در نهایت به احداث پارکینگ‌های جدید در شهر اختصاص پیدا نمی‌کند تا شاهد بهبود وضعیت عبور و مرور و کاهش ترافیک باشیم؟

البته هر طور که به این ماجرا نگاه کنیم در نهایت، آخرین تصمیم شورا منجر به گرانی نرخ کرایه تاکسی‌ها، گرانی تعرفه پارکبان‌ها و گرانی پارکینگ‌ها شد. خدمات عمومی که غالب مردم با آن درگیرند و جزو هزینه‌های ثابت ماهانه‌شان محسوب می‌شود.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۵۰۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محسن رضایی در جلسه شورای مرکزی شورای وحدت

در این جلسه آقایان دکتر باهنر و بادامچیان و دکتر متکی و حجت الاسلام پور محمدی مطالبی درباره اوضاع کشور و وحدت نیروهای انقلاب و مشارکت مردم در اداره کشور بیان کردند.

 

 محسن رضایی ضمن پاسخ به سوالات، پیشنهاداتی برای کارآمدی و تقویت عقلانیت جمعی در جبهه انقلاب ارائه کرد.

 

وی گفت: ما در عین داشتن قوی‌ترین نظام سیاسی در منطقه غرب آسیا در زمینه اداره کشور نیازمند هم افزایی و انسجام بیشتر وفاداران به نظام و نیروهای انقلاب هستیم.

 

 رضایی با بیان اینکه لازمه انسجام علاوه بر برادری نیازمند عقلانيت جمعی نیز است، خاطرنشان کرد: مردم در این انتخابات با عبور از جناح‌ها وگروههای سياسی نشان دادند که سیاسیون و دولتمردان و گروه‌های سياسی باید به عقلانيت جمعی اهمیت داده و در تقویت آن بکوشند. 

 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ادامه داد: خوشبختانه درحوزه سیاست و دفاع و امنیت، کارآمدی وعقلانیت جمعی رشد قابل توجهی کرده است، اما در فعالیت های انتخاباتی و اقتصادی، نیازمند تقویت کارامدی وعقلانیت جمعی هستیم.

دیگر خبرها

  • استانداری قم : اگر خبر تصویب بودجه برای استقبال از رئیسی توسط شهرداری قم صحت دارد، از شورای شهر می‌خواهیم که این مصوبه را لغو کند
  • ایجاد ۴۰۰ فرصت شغلی در مجموعه پایانه بار یزد
  • چگونه به نمایشگاه کتاب برویم؟ | تدابیر حمل و نقل عمومی برای دیدار با یارمهربان
  • تغییری در مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی صورت نگرفته است
  • ایجاد ۴۰۰ فرصت شغلی در مجموعه‎ی پایانه بار یزد
  • شورای شهر قم برای سفر رئیسی به این شهر، بودجه تصویب نکرد
  • شورای شهر قم برای سفر رئیسی بودجه تصویب نکرد
  • محسن رضایی در جلسه شورای مرکزی شورای وحدت
  • راه‌اندازی سیستم پرداخت بدون تماس در حمل‌ونقل عمومی آتن
  • جلسه استیضاح شهردار ساری برگزار شد