Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اجرای برنامه‌های قرآنی و بصیرت افزایی از اولویت‌های اصلی اداره کل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی در سال جاری است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، هدف‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی از بدو تاسیس تا کنون کارکردی مبتنی‌بر دانش‌افزایی و تقویت فرهنگی جامعه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به شرایط خاصی که در ابتدای انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس در کشور رخ داد شاهد ارائه نوعی خدمت‌رسانی به قشری از جامعه که همانا جامعه ایثارگران است بودیم. در حوزه آموزش عالی به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی در طی این سی و شش سال توانسته است با پوشش دادن خدمات رسانی به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگر نقش بی‌بدیلی در رشد و ارتقاء سطح دانش و مهارت‌افزایی این عزیزان داشته باشد.

حسین نصیرزاده مدیر کل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه گفت: در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور حدود 100 هزار و 103 دانشجو، 2 هزار و 540 کارمند و 860 عضو هیات علمی تحت پوشش ارتباطی اداره کل شاهد و ایثارگر دانشگاه قرار دارند که تمام سعی ما ارائه خدمات متناسب و درخور به این جامعه هدف است.

وی اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی دارای 250 شهید، 60 شهید مدافع حرم، 3 جانباز مدافع حرم، 240 شهید گمنام تدفین شده در واحدها و مراکز آموزشی و 60 یادمان شهداست که این مجموعه برکت بزرگی برای این دانشگاه محسوب می‌شود.

وی یکی از مهم‌ترین اهداف این اداره کل را توجه به مسائل فرهنگی و پژوهشی دانست و اضافه کرد: راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی ایثار، برگزاری همایش‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس، برگزاری جشنواره‌های قرآنی، برگزاری یادواره شهدا، دیدار با خانواده معظم شاهد و ایثارگر، اجرای قانون جامع ایثارگران، فضاسازی برای تقویت بخش پژوهش ایثارگران، برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه مدیران شاهد و ایثارگر، تقویت بنیه علمی دانشجویان شاهد و ایثارگر، برگزاری نشست‌های علمی فرهنگی با اساتید شاهد و ایثارگر و ساماندهی عمرانی و فرهنگی یادمان‌های دانشگاهی از جمله اولویت‌های اصلی این اداره کل در سال جدید است.

نصیرزاده اجرای برنامه‌های قرآنی و بصیرت افزایی را از اولویت‌های اصلی این اداره کل دانست و گفت: اجرای طرح رمضان بهار قرآن با همکاری پژوهشکده قرآن و عترت و دفتر توانمند‌سازی و مهارت‌های کاربردی در ماه مبارک رمضان و برگزاری دومین جشنواره ملی قرآن ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر با محوریت منظومه فکری مقام معظم رهبری در سال جاری را از برنامه‌های این اداره کل عنوان کرد و از تمام ستادهای امور شاهد و ایثارگر واحدها و مراکز دانشگاهی خواست در این زمینه پویا و فعال باشند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۵۰۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان در گرو بصیرت‌افزایی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛  حجت الاسلام و المسلمین خاتمی با بیان اینکه رهبری در چند سال گذشته به بصیرت سیاسی تأکید ویژه‌ای داشتند، گفت: رهبری فرمودند که شناخت دشمن نتیجه می‌دهد و این از اهمیت موضوع حکایت دارد.

وی با بیان اینکه دشمنان از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون تمامی برنامه‌های خود اعم از جنگ تحمیلی تا تحریم‌های گوناگون را علیه کشور اعمال کرده اند، افزود: دشمن با اعمال برنامه‌های مختلف به اهداف خود نرسیده و بر این اساس جنگ فرهنگی را مورد توجه قرار داده است.

امام جمعه زنجان به ۹ اردیبهشت روز شورا‌ها اشاره کرد و گفت: در بیانیه گام دوم رهبری، یکی از قدرت‌های موفقیت انقلاب اسلامی مشارکت مردم در مسائل سیاسی و اجتماعی عنوان شده و در این میان مردم صاحبان و حافظان اصلی انقلاب هستند.

حجت الاسلام خاتمی به سال ۱۹۷۵ میلادی شکست آمریکا در جنگ ویتنام پس از ۱۰ سال اشاره کرد و افزود: این واقعه تخریب زیادی به جا گذاشت، اما مردم این کشور مقاومت کردند.

وی به موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی اشاره کرد و گفت: چشمان بیدار باید به این موضوع مهم آگاه باشند و در این میان رهبری در سال ۸۰ در فرمان هشت ماده‌ای به صورت جامع مبارزه با فساد را اعلام کردند که در صورت اجرایی شدن دقیق آن به طور حتم نتایج و آثار و برکات فراوانی به دنبال خواهد داشت.

امام جمعه زنجان به روز یازدهم اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر اشاره کرد و ادامه داد: رهبری در جمع کثیری از کارگران کشور جامع‌ترین مطالب را بیان و به این مهم اشاره کردند این قشر پیشتازان جهادی اقتصاد هستند.

حجت الاسلام و المسلمین با بیان اینکه رهبر در این دیدار توصیه‌های عملی و موکد به مسئولان را یادآور شدند، گفت: تعبیر رهبری این بود کارگران قشر قانع، نجیب، رزمندگان عرصه جهاد اقتصادی هستند و ارتقای زندگی آنان ارتقای وضعیت کشور را به دنبال دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه کارگران در کشور‌های دیگر وسیله‌ای برای ثروت افزایی ثروتمندان هستند، ادامه داد: کار و تلاش عبادت بوده و این موضوع اهمیت بسزایی دارد.

وی افزود: بنا به فرموده رهبری ستون فقرات اقتصاد کشور تولید و ستون فقرات تولید نیز کارگران است و به نوعی لازم و ملزوم هم محسوب می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی به دیدار اخیر فرماندهان نظامی با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند اگر مسیر و وظیفه خودمان را درست انجام دهیم خداوند نیز کمک حال خواهد بود.

دیگر خبرها

  • دیدار مدیران کل امور اتباع و فنی و حرفه‌ای استان قزوین
  • واگذاری زمین به خانوار‌های ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد
  • مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان در گرو بصیرت‌افزایی است
  • مقابله با هجمه‌های دشمن در گرو بصیرت‌افزایی است
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان غربی
  • پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان در سطح ملی
  • عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام قابل تقدیر است
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان‌غربی