Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئولان اجرایی و نظارتی کشور طی یکی دو روز گذشته اقدام به انتشار آماری از میزان مهاجرت کاربران به سمت پیام‌رسانهای بومی کرده‌اند که با نگاهی اجمالی به آنها متوجه عدم همخوانی این آمارها با یکدیگر می‌شویم. ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲ اجتماعی رسانه علم و تکنولوژی نظرات

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران پویا؛ روز گذشته و در حاشیه نشست مشترک کمیسیونهای امنیت ملی، صنایع و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات آماری از میزان استفاده پیام‌رسانهای داخلی ارائه داد و اظهار کرد: در مجموع 10.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 میلیون مشترک نصب  فعال پیام‌رسانهای داخلی را به انجام رسانده‌اند و 42 گیگابیت بر ثانیه ترافیک کاربران موجود در پیام‌رسانهای داخلی است.

وزیر ارتباطات همچنین افزود: تاکنون یک میلیون نفر تلگرام را حذف کرده‌اند.

این آمار از سمت عالیترین مقام وزارت ارتباطات در حالی مطرح شد که طی چند روز گذشته عباس آسوشه؛ معاون فناوری مرکز ملی فضای مجازی با تأکید بر شکسته شدن انحصار تلگرام گفته بود که در مدت زمان کوتاهی که پیام‌رسانهای داخلی شروع به فعالیت کرده‌اند حرکت بسیار خوبی داشتند و در این مدت حدود 25 میلیون کاربر در این پیام‌رسانها ثبت‌نام کرده و بیش از 9 میلیون و 200 هزار کاربر نیز فعال هستند.

ماجرا زمانی جالبتر می‌شود که سیده حمیده زرآبادی؛ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی امروز در گفت‌وگو با خانه ملت به نقل از وزیر ارتباطات آماری دیگر ارائه می‌دهد.

این نماینده مجلس با اشاره به نشست مشترک روز گذشته کمیسیونها با وزیر ارتباطات و مدیران پیام‌رسانهای داخلی، گفت: بنا به گفته‌های آقای آذری جهرمی تعداد زیادی از کاربران تلگرام هنوز از این پیام‌رسان خارج نشده‌اند همچنین کاربران فعال در پیام‌رسانهای داخلی حدود هفت میلیون نفر با ترافیک 42 گیگ است این در حالی است که ترافیکی که در تلگرام استفاده می‌شده 300 گیگ بوده است.

تناقض در ارائه آمارهای مهاجرت به پیام‌رسانهای داخلی از سوی مسئولان اجرایی و نظارتی کشور همچنین اعداد و ارقام مختلفی که مدیران پیام‌رسانها مطرح می‌کنند، باعث ایجاد نوعی بدبینی در بین کاربران فضای مجازی شده که گاها در صفحات اجتماعی خود این موضوع را به استحضاء نیز گرفته‌اند.

در حالیکه شورای عالی فضای مجازی نهادی بالادستی و حاکمیتی است و تمامی بخشها حتی در حوزه آماری باید با این شورا و مرکز ملی فضای مجازی در تطابق باشند اما ظاهرا رویه آماردهی و ارزیابیهای جزیره‌ای همچنان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ادامه دارد و نهایتا دود این نارسی در چشم تولیدکنندگان داخلی پلت‌فرمهای ارتباطی و صنعت ICT می‌رود.

به نظر می‌رسد در شرایطی که شاید برخی کاربران در برابر موضوع مهم مهاجرت به سمت بسترهای داخلی مقاومت دارند، ارائه آمارهای متناقض، نه تنها منجر به تسهیل رویه مذکور نمی‌شود بلکه سبب حرکت کندتر  شدن آن نیز می‌شود‌.

انتظار می‌رود مسئولان به جای صرفاً گزارش‌دهی و ارائه آمار که نهایتا با این تناقضات مواجه می‌شود، به رفع تنگناهای پیش‌روی پیام‌رسانهای بومی که بخشی از آن روز گذشته در برابر جمع منتخبی از نمایندگان ملت قرائت شد، بپردازند.

انتهای پیام/

R1012190/Psaadati/S2,41,1313/CT7 واژه های کاربردی مرتبط تلگرام

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تلگرام تلگرام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۵۱۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۸ درصدی تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی

ایسنا/مرکزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی نسبت به سال ۹۹، افزایش هشت درصدی را نشان می دهد.

جمشید امیدی ۱۱ اردیبهشت در جشنواره امتنان استان مرکزی(تجلیل از کارگران، گروه های کار و واحدهای نمونه) اظهار کرد: هر قدر کارگر و کارآفرین بیشتر تلاش کنند و هر قدر زمینه تلاش موثر برای اینها فراهم شود توفیقات بیشتری نصیب کشور و ملت خواهد شد.

وی افزود: فراخوان برگزاری جشنواره امتنان استان مرکزی از ۱۰ مهرماه سال گذشته آغاز شد و تا اول آذرماه ادامه داشت که در نهایت منجر به ثبت‌نام ۴۴۰ کارگر، ۵۹ گروه کار و ۱۲۱ واحد در سامانه این جشنواره شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: پس از پایان مهلت ثبت‌نام، کمیته ارزیابی تشکیل و بر اساس اسناد و مدارک بارگذاری شده، ۱۰۸ مورد بازدید میدانی هم صورت گرفت.

وی گفت: هشت واحد برتر استانی، سه کارگر نمونه و دو گروه کار نمونه به تعداد هشت نفر به عنوان برگزیدگان این جشنواره انتخاب شدند که در هفته کار و کارگر تجلیل می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: این استان در سنوات گذشته کارگر ملی نداشت اما امسال کارگر نخبه ملی و واحد نمونه ملی از استان مرکزی انتخاب شده است.

امیدی بیان کرد: اشتغال ایجاد شده در استان مرکزی( آمار شاغلین ۱۵ سال به بالا) در سال ۹۶ به ۴۲۵ هزار نفر رسیده بود اما این آمار تا سال ۹۹ به ۳۷۴ هزار نفر رسید و روند نزولی داشت که یکی از مهمترین علل آن شرایط کرونا بود، اما این آمار در سال ۱۴۰۱ به ۳۸۹ هزار و ۷۲۰ نفر رسید و ۱۵ هزار و ۷۲۰ اشتغال
از سال ۹۹ تا ۱۴۰۱ به استان اضافه شد و آمار سال ۱۴۰۲ تا پایان فصل بهار امسال اعلام می‌شود.

امیدی خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری استان مرکزی در سال ۱۴۰۰ به هفت و هشت دهم درصد، در سال ۱۴۰۱ به هفت و سه دهم درصد و در سال گذشته به هفت درصد رسید.

وی اظهار کرد: نرخ مشارکت اقتصادی این استان در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، بدون تغییر به ۳۶ و ۶ دهم درصد و در سال گذشته به ۳۶ و سه دهم درصد رسید. یکی از علل پایین بودن نرخ مشارکت اقتصادی استان مرکزی، خارج شدن کارگران از محیط‌های کاری به دلیل سخت و زیان‌آور بودن مشاغل است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی نسبت به سال ۹۹، دارای افزایش هشت درصدی است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • رشد ۸ درصدی تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی
  • ناسا یک پیام از فاصله ۲۲۵ میلیون کیلومتری زمین دریافت کرد
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • استقلال و ۶ پیروزی در ۷ تقابل آخر برابر تراکتور
  • آنچه که باید در مورد ویژگی‌های جدید واتس‌اپ بدانید
  • اتصال جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس به سرزمین اصلی
  • واکنش کاربران شبکه های اجتماعی به ابراز ندامت اشکان خطیبی | کاش شرایطی فراهم شود تا ...
  • وقوع مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان