Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: درصورت تصویبFATE نه تنها سودی درگشایش مشکلات بانکی ایران نخواهد داشت بلکه چک سفید امضایی خواهد بود که ایران دودستی به خزانه داری آمریکا تقدیم خواهدکرد. محمدرضا شهرکی ، دبیر جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در رابطه با مشکلات معاهده FATF  با اشاره به آیه ای از (سوره نساء، آیه ۱۴۱)  گفت: و لن یجعل الله للکافرین علی المؤمنین سبیلاً؛ هرگز خداوند برای کافران نسبت به اهل ایمان راه تسلط را باز نگذاشته و باز نخواهد نمود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شهرکی  افزود: گروه ویژه اقدام مالی (FATF) یک قرارداد بین‌المللی جهت مبارزه با پولشویی است که یک وظیفه آن جلوگیری از انتقال و رسیدن پول به تروریسم است و در لیستی موسوم به SDN نام نهاد‌ها و افراد متهم به تامین مالی تروریسم قرار دارد.اینکه تروریست‌ها تامین مالی نشوند کار قابل توجیهی است، اما مسئله اصلی این است که چه نهاد‌هایی در لیست SDN قرار دارند؟   دبیر جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خاطرنشان کرد: وزارت کشور، وزارت اطلاعات، وزارت دفاع، وزارت ارشاد، سپاه پاسداران، سازمان صدا و سیما و سایر نهاد‌ها و دستگاه‌های نظامی و امنیتی و تعدادی از شخصیت‌های مهم کشوری و لشکری جمهوری اسلامی ایران در این لیست قرار دارند.   وی با بیان اینکه اسرائیل و عربستان سعودی ناظران شورای FATF هستن درحالی که هنوز عضویت هم ندارند! گفت:  وزیر اسبق خزانه داری آمریکا در خصوص قرار داد FATF به ما هشدار داده است! و گفته است با این قرارداد به تمام تراکنش‌های مالی ایران دست پیدا خواهند کرد.   شهرکی تأکید کرد: همه این‌ها زنگ خطری خواهد بود برای آینده جمهوری اسلامی ایران، چرا که بازار ارز ما را تحت الشعاع خود قرار خواهند داد.   دبیر جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: درصورت تصویب، نه تنها سودی درگشایش مشکلات بانکی ایران نخواهد داشت بلکه دست مارا بیشترخواهد بست و چک سفید امضایی خواهد بود که ایران دودستی به خزانه داری آمریکا تقدیم خواهدکرد.   وی خاطرنشان کرد: با تصویب این سند دولت نمیتواند به نهاد‌های امنیتی خود و شخصیت‌های کشوری حقوق و بودجه تخصیص دهد و دچار نوعی خود تحریمی خواهیم شد.   شهرکی در پایان گفت: حال با این اوصاف تصویب این کنوانسیون به شدت وجود دارد و تنها راه مقابله با آن آگاهی دادن به مردم و مطالبه گری مردم از نمایندگان است که مبادا چنین قراردادی را تصویب کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان علوم پزشکی زاهدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۵۱۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمهوری اسلامی آمادگی مقابله با هرگونه تهدید از جانب رژیم صهیونیستی را دارد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در رابطه با عملیات روز جمعه ریزپرنده‌ها در اصفهان گفت: این مسائل دردی از کابینه نتانیاهو درمان نمی‌کند و جمهوری اسلامی ایران آمادگی برای برخورد و مقابله با هرگونه تهدید از سوی رژیم را داشته و دارد.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: رژیم صهیونیستی در حال حاضر به شدت دچار تزلزل و سردرگمی است، زیرا بعد از جنگ غزه از داخل به طور مستمر مورد انتقاد بوده است و به دنبال این بوده‌اند که تنش‌ها را به بیرون از مرزهای سرزمین‌های اشغالی هدایت کنند تا بار روانی و فضای اجتماعی بر علیه خود را کاهش دهند، در همین راستا حمله به بخش‌هایی از سوریه، لبنان و ترور شخصیت‌های نظامی و در نهایت در حمله به کنسولگری ایران یکی از استراتژی‌های رژیم صهیونیستی با محوریت کابینه و شخص نتانیاهو بود، اما انتظار نداشتند که جمهوری اسلامی پاسخی محکم و دندان شکن به رژیم بدهد.

وی افزود: در نهایت با عملیات مؤثر، بی‌نظیر و بازدارنده وعده صادق، رژیم بیشتر دچار تزلزل شد به گونه‌ای که ظرف یکی دو روز گذشته بازهم اعتراضات داخلی پیرامون کارکرد و عملکرد کابینه نتانیاهو افزایش پیدا کرد، بنابراین رژیم با حرکتی که روز جمعه انجام داد به دنبال این است که این فشارها را در داخل کم کند و توجیهی باشد برای کاهش فشارهای داخلی و این اقدامات درواقع متأثر از این مسائل و متزلزل بودن کابینه او است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: اما این مسائل دردی از کابینه نتانیاهو درمان نمی‌کند. جمهوری اسلامی ایران آمادگی برای برخورد و مقابله با هرگونه تهدید از سوی رژیم را داشته و دارد اما به اعتقاد من در مورد حرکت روز جمعه باید به جامعه بین‌الملل برگردیم، اگر صادق هستند و اعتقادی به حقوق بین‌الملل دارند باید نهادهای بین‌المللی از جمله شورای امنیت و سازمان ملل جلوی تحرکات رژیم را بگیرند، اما اگر غیر از این باشد رژیم باید تنبیه شود و جمهوری اسلامی ایران آمادگی تنبیه رژیم را بخاطر فعالیت‌هایش دارد اما جمهوری اسلامی به دنبال تنش و گسترش اوضاع ناامن در منطقه نیست.

حیدری تصریح کرد: به اعتقاد من با توجه به کارکرد آمریکا در خاورمیانه و اعتقاد این کشور به توسعه ناامنی در این منطقه برای بهره برداری از منابع و فروش تسلیحات جدید به کشورهای منطقه، طبیعتاً رژیم صهیونیستی را به عنوان یک ابزار قرار داده است اما غافل است که این ابزار امنیت منطقه و جهان را به خطر می‌اندازد.

وی تاکید کرد: هر بحرانی یک کانون اصلی دارد و امروز رژیم صهیونیستی کانون ناامنی‌ها در منطقه خاورمیانه است بنابراین جهان و نظام بین‌الملل باید سریعاً وارد مذاکره جدی شوند تا نسبت به تحرکات و ادامه گستاخی‌های رژیم اقدامات فوری و آنی به دور از پشتیبانی آمریکا داشته باشند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه این گونه تحرکات بی پاسخ نخواهد ماند، گفت: به نظر من تحلیل‌های رژیم نسبت به واقعیت‌های جمهوری اسلامی غلط است چرا که تحلیلشان این بود که اگر به سفارت حمله کنند پاسخی دریافت نمی‌کنند اما با دریافت پاسخ قاطع از سوی جمهوری اسلامی حتماً تحلیل‌های آنها تغییر خواهد کرد کما اینکه الان رژیم از داخل دچار سردرگمی است، فشارهای سیاسی و اجتماعی در کابینه نتانیاهو افزایش پیدا کرده، جمهوری اسلامی دست برتر، قدرت بازدارندگی و عملیاتی منحصر به فرد دارد و رژیم باید تاوان اینگونه اقدامات را دریافت کند و رژیم باید بفهمد که هر حرکت ضدامنیتی علیه جمهوری اسلامی بدون پاسخ نخواهد ماند.

کد خبر 746082

دیگر خبرها

  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی را تحریم کرد
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران اعمال کرد
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • مصدومیت شدید ستاره آمریکا: چقدر بدشانسی پسر!‏
  • جمهوری اسلامی آمادگی مقابله با هرگونه تهدید از جانب رژیم صهیونیستی را دارد
  • سپاه هر جا که انقلاب دچار تهدید باشد، پاسدار ایران است
  • آنفلوآنزا عامل یک بیماری همه‌گیر جدید در آینده!
  • شیخ زکزاکی: از حمله ایران به اسراییل از خوشحالی گریه کردم