Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما از رم ؛ خانم « لیچا ماتیولی» معاون کنفدراسیون صنایع ایتالیا که این کنفدراسیون بزرگترین مجموعه در برگیرنده کارافرینان و گروه های صنعتی ایتالیاست، گفت: شرکتهای ایتالیایی مهم و زیادی مانند شرکت راه آهن ایتالیا و یا شرکت فولادسازی دانیه لی ، که پس از توافق هسته ای با طرفهای ایرانی قرارداد بسته اند  اما متاسفانه پس از خروج آمريکا از برجام تمام این قراردادها متوقف مانده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


پرسش اول: چرا در سه سال گذشته پس از امضای توافق هسته ای با ایران و وعده برداشته شدن تحریم ها، اروپا نتوانست از فرصت به وجود امده در صحنه مناسبات اقتصادی خود با ایران بهره برداری کند.
پاسخ: مشکل از لحاظ مالی و هم از لحاظ ریسک سرمایه گذاری است. قرارداد ها و تفاهم نامه های امضا شده بین دو کشور به مرحله عمل نمی رسد چرا که نه ریسک سرمایه گذاری پوشش داده می شود و نه اعتبارات مربوطه تامین می شود و دلیلش ترس بانکها از تحریمهاست که آنها را بلوک کرده است. به همین دلیل است که یک راه حل اروپایی یعنی توسل به بانک سرمایه گذاری اروپا مطرح شده است. البته فعلا موضوع در دست بررسی قرار دارد.
پرسش دوم: پس از خروج آمریکا از توافق هسته ای، اروپا به چه شکل می تواند روابط اقتصادی خود را با ایران گسترش بدهند: آیا به اعتقاد شما شرایط سخت تر خواهد شد؟
وضعیت بدتر خواهد شد. این درست است که تصمیم آمریکا به واکنش شدید اروپا منجر شد و اتحادیه اروپایی در مقام حمایت از برجام برآمده است اما این موضع اروپا از نظر سیاسی مثبت است و ما امیدواریم که از نظر اقتصادی هم مسئله حل بشود چرا که در حال حاضر از حل مسئله فاصله داریم. باید یاداوری کنم که در حال حاضر شرکتهای ایتالیایی مهم و زیادی مانند شرکت راه اهن ایتالیا و یا شرکت فولادسازی دانیه لی، هستند که پس از توافق هسته ای با طرفهای ایرانی قرارداد بسته اند اما متاسفانه تمام این قراردادها متوقف مانده اند. میزان این قراردادها بیش از 30 میلیارد یورو است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: ايتاليا کنفدراسيون صنايع صنعتي کارآفرينان بين الملل آمريکا تحريم ها ايران برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۵۲۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایتالیا: اروپا از نمایش اختلافات در برابر روسیه بپرهیزد 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «گوئیدو کروزتو» وزیر دفاع ایتالیا گفت اروپا باید از نمایش اختلافات خود در مورد جنگ اوکراین خودداری کند.

وزیر دفاع ایتالیا تاکید کرد کشورش هرگز سرباز به اوکراین اعزام نخواهد کرد.

کروزتو افزود که هدف ایتالیا دستیابی به صلح است.

وزیر دفاع ایتالیا، با انتقاد از نشست روز جمعه میان سران فرانسه، آلمان و لهستان گفت اروپا در برابر یکپارچگی روسیه باید استراتژی روشن و بی تناقض را در پیش بگیرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایتالیا افزود هدف ایتالیا دستیابی به صلح، نه گسترش جنگ است. ایتالیا از تفرقه در اروپا در قبال جنگ اوکراین نگران است.ایتالیا معتقد است که اروپا برای مقابله با روسیه باید متحد باشد.

کد خبر 6057339

دیگر خبرها

  • درخواست گوترش از آمریکا و روسیه برای احیای پیمان استارت جدید
  • طعنه تلخ ربیعی به مخالفان برجام
  • طعنه ربیعی به مخالفان برجام: از خدا و دین برای زمین زدن آن استفاده کردید
  • خشم کشورهای اروپایی از سیاست‌های اقتصادی آلمان
  • اسپانیا صلح در اروپا را در معرض خطر دانست
  • ایتالیا: اروپا از نمایش اختلافات در برابر روسیه بپرهیزد 
  • اندیشکده آمریکایی: ایران به قاتل سردار سلیمانی باج نخواهد داد
  • دقیقی: کمبود اقتصادی شمس‌آذر با حضور هواداران جبران‌ می‌شود
  • گزارش استیمسون؛ ایران به قاتل سردار سلیمانی باج نخواهد داد | سعودی‌ها و اماراتی‌ها ممکن است به ترامپ توصیه کنند که...
  • ادامه جنگ و فروپاشی اقتصادی اسرائیل