Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@11:32:40 GMT

استفاده از اساتید بازنشسته منع قانونی ندارد

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۵۲۹۹۸

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه استفاده از اساتید بازنشسته منع قانونی ندارد، ایجاد سازوکاری ویژه برای به کارگیری مجدد اساتید بازنشسته را ضروری دانست.

به گزارش آنا، از خانه ملت، سید جواد ساداتی‌نژاد با بیان اینکه برای بازنشستگی اساتید قانون مشخصی وجود دارد و باید مطابق آن عمل شود، گفت: تکریم مفاخر و اساتید دانشگاهی یکی از اقدامات ضروری کشور است زیرا این افراد سال‌ها در حوزه‌های علم و دانش فعالیت کرده‌اند و گنجینه‌ای ارزشمند محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی افزود: در کشورهای دنیا از اساتید بازنشسته که سرمایه‌های دانش، فن و مهارت هستند به خوبی استفاده می‌شود و پس از بازنشستگی نیز از این افراد در حوزه‌های مختلف در دانشگاه‌ها بهره می‌برند؛ دانشگاه‌های کشور باید برای استفاده از این ظرفیت سازوکارهای لازم را در نظر گیرند.

وی درخصوص تصمیم دانشگاه تهران مبنی بر ادامه همکاری با اساتید ممتاز بازنشسته در دانشگاه، اظهار کرد: دانشگاه تهران نیز در گذشته برای استفاده از اساتید بازنشسته راهکارهایی داشت که ممکن است این سازوکار را برای بهبود شرایط موجود تغییر داده باشد.

ساداتی‌نژاد با تمجید از به کارگیری مجدد اساتید در دانشگاه‌ها، خاطرنشان کرد: باید بتوان از ظرفیت‌های استاد تمام و پروفسور در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی به عنوان مشاور در فعالیت‌های مختلف استفاده کرد.

عضو فراکسیون ولایی با بیان اینکه استفاده از اساتید بازنشسته منع قانونی ندارد، تاکید کرد: پس از بازنشستگی همکاری با اساتید، به کارگیری محسوب نمی‌شود و از آنجا که هیات امنا مرجع تصمیم‌گیر بالادستی در دانشگاه‌ها هستند می‌توانند از این اساتید در کارهای علمی استفاده کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شواری اسلامی در پایان افزود: اساتید بازنشسته در دانشگاه‌ها براساس قانون تعداد مشخصی واحد درسی می‌توانند تدریس کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اساتید بازنشسته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۵۲۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان آزادشهر همصدا با جنبش ضد صهیونیستی دانشگاه‌های آمریکا+ فیلم

اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر در این تجمع با شعار‌های مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس به وجدان‌های بیدار جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا در نفی بیدادگری و کشتار مردم مظلوم فلسطین پیوستند.

دانشگاه‌های آمریکا از هفته گذشته شاهد اعتراضات سراسری دانشجویان و اساتید در اعتراض به سیاست‌های حمایت دولت از رژیم صهیونیستی در جنگ با غزه هستند و در این اعتراضات بسیاری از دانشجویان و اعضای هیات علمی بازداشت شده اند.

تظاهرات گسترده دانشجویان علیه تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه که از دانشگاه کلمبیا در نیویورک آغاز شد، در مدت کوتاهی به چهل دانشگاه دیگر در آمریکا و سایر کشور‌ها از جمله فرانسه، کانادا و استرالیا نیز سرایت کرده است.

اما آنچه این روز‌ها در دانشگاه‌های آمریکایی و کشور‌های غربی می‌گذرد، نشان می‌دهد انقلابی بی‌سابقه برای تبدیل شدن به یکی از درس‌های ضدصهیونیستی تاریخ معاصر شکل گرفت.

این خیزش دانشجویی چنان زلزله‌ای به پا کرده که دولت آمریکا با خشونت هر چه تمام‌تر برای مقابله با این موج عظیم دانشجویی دست به کار شده و حتی اخیرا تهدید به ارسال نیرو‌های گارد ریاست‌جمهوری کرده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • دستگاه آموزشی ما نباید از بیرون دانشگاه خط بگیرد
  • تجلیل از اساتيد برتر دانشگاه پیام نور استان کرمان
  • دانشمندان جوان این مرز و بوم زمینه ساز پیشرفت های علمی شده اند
  • همایش روانشناسی در دانشگاه آزاد قم برگزار شد
  • فیلم/ دستگیری خشن یکی دیگر از اساتید دانشگاه واشنگتن
  • کسب علم با معرفت همراه باشد
  • اثرگذاری فرهنگی اساتید در دانشگاه آزاد بیشتر می‌شود
  • تجمع دانشجویان کردستانی در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • دانشجویان آزادشهر همصدا با جنبش ضد صهیونیستی دانشگاه‌های آمریکا+ فیلم
  • حمایت دانشگاهیان قم از جنبش ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا