Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@16:33:42 GMT

طرز تهیه کلوچه کنجدی و گردویی خوشمزه

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۵۳۹۸۶

طرز تهیه کلوچه کنجدی و گردویی خوشمزه

به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛کلوچه گردویی یکی از انواع شیرینی های ایرانی و  فاقد روغن است و این یک نکته مثبت از این شیرینی نسبت به سایر شیرینی ها  به حساب می آید.  "کلوچه کنجدی و گردویی" یکی از خوشمزه ترین کیک و شیرینی های ایرانی هستند که آماده سازی آن ها بسیار ساده و آسان است.  از این خوشمزه ها می توانید  در میان وعده و دسر های خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه قصد داریم طرز تهیه دو نوع کلوچه کنجدی و گردویی را به شما آموزش دهیم.

 

 

 

مواد اولیه برای تهیه کلوچه کنجدی بکینگ پودر 1 قاشق غذاخوری کنجد به مقدار لازم نمک یک چهارم قاشق چای خوری وانیل یک دوم قاشق چای خوری پودر هل یک چهارم قاشق چای خوری آرد سفید 3 لیوان تخم مرغ 2 عدد پودر شکر 1 لیوان روغن مایع سه چهارم لیوان ماست شیرین 3 قاشق غذا خوری پر

 

طرز تهیه کلوچه کنجدی و مراحل پخت  و آماده سازی آن  مرحله اول

 ابتدا تخم مرغ و پودر شکر را باهم مخلوط کنید و به مدت 5 دقیقه با همزن هم بزنید. هم زدن مخلوط تخم مرغ و شکر را تا زمانی که که حالت پفکی به خود بگیرد هم بزنید و پس از آن روغن مایع را اضافه کنید و کمی هم بزنید. حالا بکینگ پودر را با ماست مخلوط کنید و چند دقیقه صبر کنید تا پف کند، سپس با مخلوط تخم مرغ و شکر مخلوط کنید.

مرحله دوم

 آرد، نمک، وانیل و هل را سه مرتبه الک کرده سپس باهم مخلوط کنید. مخلوط حاصل را به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید. توجه داشته باشید غلظت مواد در این مرحله کمی سفت تر از مواد کیک باشد یعنی تقریبا مثل غلظت حلوا.

مرحله سوم

 مواد را داخل ظرف سربسته ریخته و به مدت نیم ساعت در فریزر قرار دهید.

مرحله چهارم

خمیر را از فریزر بیرون بیاورید و با دست چرب به اندازه یک گردو بزرگ از آن جدا کرده و گرد کنید. بین دو دست خود کمی فشار دهید تا صاف شود، یا به شکل بیضی باشد. خمیر را در داخل کنجد بغلتانید. پس از این کار تمام مواد شما آماده پخته شدن هستند. فر را از قبل گرم کنید و کلوچه را با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 20 دقیقه بپزید.

 

 

 هم چنین بخوانید: 

طرز تهیه زولبیا و بامیه خوشمزه و مخصوص+ آموزش تصویری طرز تهیه بستنی وانیل و توت فرنگی طرز تهیه یک نان متفاوت و خوشمزه طرز تهیه تارت‌های گران‌قیمت و خوشمزه طرز تهیه دسر موس شیر مخملی بی‌نظیر مواد لازم برای تهیه کلوچه گردویی آرد 2 پیمانه کره 100 گرم تخم مرغ 1 عدد شکر 2 قاشق غذا خوری وانیل 1 قاشق چای خوری بکینگ پودر 1 قاشق چای خوری نمک یک هشتم قاشق چای خوری مواد لازم برای پخت محتوای داخل کلوچه گردویی گردوی خرد شده نصف پیمانه شکر 3 قاشق غذا خوری پودر دارچین 1 قاشق چای خوری پودر هل 1 قاشق چای خوری مواد مورد نیاز برای  تزیین کلوچه ها زرده تخم مرغ 1 عدد سیاهدانه به مقدار لازم زعفران آب شده به مقدار لازم

مرحله اول

ابتدا کره را در دمای اتاق قرار دهید تا نرم شود، سپس شکر را با کره نرم شده مخلوط کنید و هم بزنید. هم زدن را تا زمانی که مایع کرمی و لطیفی به دست بیاید ادامه دهید.

مرحله دوم

 در این مرحله تخم مرغ را به مخلوط شکر و کره نرم شده اضافه کنید و کمی هم بزنید. پس از آن بکینگ پودر و نمک را نیز به مخلوط اضافه کنید.

مرحله سوم

 آرد را پس از سه بار الک کردن به مخلوط اضافه کنید تا حدی که به دست نچسبد، اگر چسبندگی مخلوط بیش از اندازه بود مقدار بیشتری آرد به مخلوط اضافه کنید.

مرحله چهارم

 خمیر را به صورت گلوله های کوچک ( اندازه گردو ) درآورده و کف دست پهن کنید و داخل آن را با موادی که از قبل آماده کرده اید پر کنید و به صورت دایره های کوچک به آن شکل دهید.

مرحله پنجم

کف سینی فر کاغذ پوستی قرار دهید و کلوپه ها را روی آن بچینید. زرده تخم مرغ را با زعفران مخلوط کرده و روی کلوچه ها بزنید و روی آن سیاهدانه بپاشید.

مرحله ششم

 سینی فر را در دمای 180 درجه سانتی گراد درون فر قرار دهید و پس از گذشت 15 دقیقه کلوچه های شما آماده است. حدود 5 دقیقه فر را از بالا روشن  کنید تا روی کلوچه ها طلایی و خوش رنگ شود.

از دست ندهید: 

طرز تهیه کباب تابه ای یا دیگی طرز تهیه فرنی با آرد برنج + ارزش غذایی فرنی طرز تهیه ته چین مرغ خوشمزه  حلیم بادمجان  و روش های طلایی برای خوشمزه شدن حلیم

در نهایت کلوچه ها را در ظرف بچینید و اگر خواستید روی آن ها را با پودر قند تزیین کنید. اکنون کلوچه ها آماده سرو هستند. امیدواریم پس از پختن این نوع کلوچه رضایت کامل از طعم آن داشته باشید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طرزتهیه آشپزی شیرینی پزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۵۳۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز تهیه 25 کیلو چلو ماهیچه توسط آشپزان ماهر هندی (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرز تهیه یک غذای خوشمزه خیابانی با دل و جگر توسط آشپز پاکستانی (فیلم) طرز تهیه حلوا ارده اصل ترکی، ساده و خوشمزه (فیلم) طرز تهیه حلوای شیر به سبک کدبانوی ترکیه‌ای (فیلم)

دیگر خبرها

  • سالاد فیله مرغ سوخاری با سس رنچ، جذاب‌ترین سالادی که تابه‌حال خورده‌اید
  • طرز تهیه نان کشمشی خانگی، نرم و خوشمزه (فیلم)
  • طرز تهیه مینی چیزکیک لیمویی، ساده و خوشمزه (فیلم)
  • طرز تهیه شوید واویشکا با مرغ، غذای آسان و خوشمزه گیلانی
  • طرز تهیه 25 کیلو چلو ماهیچه توسط آشپزان ماهر هندی (فیلم)
  • طرز تهیه سالاد ماکارانی رژیمی با کلم بروکلی
  • این سالاد سبز را با حبوبات و سبزیجات درست کنید و لذت ببرید
  • طرز تهیه خوشمزه‌ترین دسر یخچالی با شیره انگور و گردو + فیلم
  • طرز تهیه یک غذای خوشمزه خیابانی با دل و جگر توسط آشپز پاکستانی (فیلم)
  • کاهش وزن با این نوشیدنی ترش