Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@09:09:27 GMT

دانشنامه دفاع مقدس اردبیل در حال تدوین است

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۵۴۳۵۴

دانشنامه دفاع مقدس اردبیل در حال تدوین است


مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: دایره‌المعارف و دانشنامه دفاع مقدس در استان اردبیل به عنوان دومین استان پیشرو در این زمینه در کشور در حال تدوین نهایی است.  
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، علی واحد در آئین رونمایی از پوستر هنرواره حبیب در اردبیل اظهار کرد: ما با محوریت پیشکسوتان دوران دفاع مقدس، جانبازان، آزادگان، رزمندگان و ایثارگران و خانواده‌های شهدا تلاش می‌کنیم تا در مجموعه دایره‌المعارف بتوانیم حماسه آفرینی مردان غیرتمند دیار سبلان را ثبت و ضبط کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: ما بعد از کرمان دومین استان در کشور هستیم که در قالب یک هیئت علمی و تخصصی در حوزه دفاع مقدس در حال تهیه و تدوین دایره‌المعارف و دانشنامه دفاع مقدس هستیم که تاکنون اعضای این مجموعه علمی 15 جلسه با محوریت تدوین این دایره‌المعارف برگزار کردند.  
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل افزود: از 360 مدخل انتخاب شده برای تهیه این دانشنامه 270 مدخل برگزیده شده و قرار است 12 نفر نسبت به تهیه و تدوین این مجموعه اقدام کنند.  
واحد در مورد نقش شهرستان‌های استان اردبیل در دوران دفاع مقدس و برجسته کردن آنها در دایره‌المعارف در حال تدوین تصریح کرد: در اکثر شهرستان‌ها کارهای پژوهشی و تحقیقاتی در این زمینه آغاز شده و ما سعی داریم با استفاده از ظرفیت نویسندگان شهرستانی این نقش‌آفرینی را در دانشنامه برجسته کنیم.  
وی در ادامه به برگزاری اولین هنرواره حبیب در بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: این هنرواره در بخش شعر، تولید فیلم، تئاتر و عکاسی برگزار خواهد شد که تلاش می‌کنیم در اواخر شهریورماه این هنرواره را با حضور هنرمندان و شرکت‌کنندگان در این بخش‌های برگزار کنیم.  
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل ادامه داد: با توجه به استقبال خوب هنرمندان از جایزه ادبی یوسف ما این هنرواره را نیز برگزار خواهیم کرد تا زمینه تولید آثار فاخر در بخش‌های تعیین شده فراهم آید.  
در این جلسه کاظم نظری بقا به عنوان دبیر هنرواره در بخش شعر، میردولت موسوی دبیر بخش فیلم، سیدرضی محمودی دبیر بخش تئاتر و علایی دبیر بخش عکس این هنرواره در مورد بخش‌های مختلف توضیحاتی ارائه کردند که بخش شعر این هنرواره به دو زبان ترکی و فارسی در قالب‌های آزاد و کلاسیک و همچنین بخش مقالات به صورت علمی و پژوهشی برگزار خواهد شد.  
در بخش فیلم و سینما نیز آثار به صورت حرفه‌ای و در دو بخش پیشکسوتان و جوانان تهیه و به دبیرخانه جشنواره ارسال خواهد شد.
در بخش عکس نیز هنرواره فرصتی را برای عکاسان حرفه‌ای و عکس‌های موبایلی فراهم کرده که قرار است منتخبی از عکس‌های این هنرواره در معرض دید علاقمندان قرار گرفته و به صورت کتاب به چاپ برسد.

در این مراسم در کنار رونمایی از پوستر هنرواره حبیب احکام دبیران این رویداد فرهنگی و هنری در بخش‌های مختلف به آنان اعطا شد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استفاده از ظرفیت پیشکسوتان جانبازان دفاع مقدس تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۵۴۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور

به گزارش خبرنگار مهر، سردار بهمن کارگر عصر دوشنبه در جلسه‌ای را که با حضور استاندار گلستان برگزار شد، با بیان اینکه همه مردم از هر قوم، زبان و دینی در دفاع مقدس سهم داشتند، اظهار کرد: هیچ فردی نمی‌تواند دفاع مقدس را انحصاری کند چرا که همه اقشار جامعه در آن نقش داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه باید ایثارگری‌ها و رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس را به نسل امروز انتقال دهیم، افزود: این داشته باید به عنوان میراث از آن نگهداری شود تا در اختیار آیندگان قرار گیرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور گفت: اگر چه به نقش بانوان در دوران دفاع مقدس زیاد پرداخته نشده است اما باید گفت نقش این قشر از جامعه کمتر از مردان نبود و نباید آن را به فراموشی سپرد.

وی یادآور شد: تا کنون اقدامات خوبی از سوی استان گلستان برای حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس صورت گرفته است که بسیار مورد توجه است.

کار گر از افتتاح پنج موزه دفاع مقدس در پنج استان کشور خبر داد و اظهار کرد: این پروژه امسال در سالروز عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر در استان‌هایی چون گلستان، لرستان، گیلان، زنجان و قزوین به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر 6098778

دیگر خبرها

  • «سروان شوذب مشکینی» زیر تیغ نقد
  • کتاب‌هایی که اگر فیلم شوند، پرفروش می‌شوند
  • افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • تشییع شهید گمنام دفاع مقدس در سازمان زندان‌‎ها
  • دفاع مقدس ما امروز در جنگ نرم است
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود
  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اهواز
  • استان قزوین میزبان شهید گمنام
  • تشییع پیکر شهید گمنام تازه تقحص شده دفاع مقدس در یزد