Web Analytics Made Easy - Statcounter

' از آن روزی که جمعیت مطبوعاتی استان رو به افزایش گذاشت و نشریات محلی با نام های مختلف مجوز دریافت کرده و دکه های مطبوعاتی را به تسخیر خود درآوردند مشکلی به نام آگهی های دولتی اعلام موجودیت کرد.
بعد از گذشت بیش از بیست سال از ظهور این مشکل علاوه بر اینکه اقدام عملی برای حل آن انجام نپذیرفته متأسفانه این امر خود تبدیل به سوژه ای شده است که برخی از دست اندرکاران مطبوعات آن را وسیله ای برای اظهار نظرها و خودنمایی ها قرار داده و هر از گاهی با مانور دادن در اطراف آن اهداف خاصی را دنبال و پیگیری کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هر زمان تغییر و تحولی در مدیران استانی و بخصوص استانداری صورت گرفته جمعی با عنوان نمایندگان مطبوعات به حضور شرفیاب شده که اولین مطلب قابل طرح آگهی های دولتی، نحوه تقسیم و ضرورت سازمان دهی آن ها بوده است.
ناگفته پیداست که هر وقت این امر به عنوان مشکل حاد مطبوعات استان مطرح شده قول هایی مبنی بر اصلاح امور داده شده ولی این وعده ها در همان چارچوب باقی مانده و پس از اتمام جلسه و سخنرانی ها و دید و بازدیدها هیچ تغییر و آثاری از بهبود اوضاع مشاهده نشده است.
همین چند روز پیش بود که خبر دیدار هیأت مدیره خانه مطبوعات با استاندار اردبیل روی خروجی خبرگزاری ها قرار گرفت. خبر منتشر شده از این جلسه جز تکرار حرف های همیشگی و کلیشه ای چیز دیگری نداشته است.
عزیزانی که عنوان شورای مرکزی خانه مطبوعات را با خود به همراه دارند در روزهای اخیر برنامه ملاقات های متعددی را با مسؤولین استان تدارک دیده و نسبت به آن وقت اختصاص داده اند. آیا کوچک ترین آثاری از این ملاقات ها در بهبود اوضاع مطبوعات و درمان برخی از دردهای آن مشاهده شده است؟ آیا وقت آن نرسیده است که از حرف زدن ها و کارهای کلیشه ای خودداری گردد و در عرصه عمل خودی نشان داده شود؟آیا معضل آگهی ها فقط در چگونگی تقسیم آنها خلاصه می شود و خود مطبوعاتی ها در ایجاد فضای ناخوشایند حاکم بر وضعیت موجود نقشی ندارند؟ خانه مطبوعات اگر بتواند اقدام اولیه را از درون خانواده و با اصلاح برخی از امور آغاز بکند مطمئن خود به خود معضلی به نام آگهی های دولتی نیز قابل حل خواهد بود.
خانه مطبوعات می تواند با حل معضلی چون زیر آب زنی و حرمت شکنی در مطبوعات نقش بسیار مهمی در بهبود اوضاع داشته باشد. نیازهای اساسی مطبوعات تشکیل جلسات بی حاصل با مسؤولان استان نبوده و نیست بلکه عدم حل مشکلات شناخته شده آفت بزرگی برای جامعه مطبوعات استان به شمار می رود.
راه دور نباید رفت از شروع فعالیت دولت تدبیر و امید و استمرار مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تا کنون چه درصدی از وعده های داده شده در مورد آگهی های دولتی تحقق یافته است؟ تجربه نشان داده که اگر دهها جلسه دیگر نیز با حضور مسؤولین و دست اندرکاران مربوطه تشکیل شود چون اراده ای برای حل ریشه ای مسائل وجود ندارد گفتن ها و ردیف کردن مشکلات چیزی شبیه آب در هاون کوبیدن است.
در استانی که ویژه نامه ها از امتیازات روزنامه های سراسری بهره مند شوند، رابطه در جذب آگهی ها حرف اول را بزند و قوانین و مقررات و رسم وروالی برای رعایت عدالت در اختصاص آگهی ها وجود نداشته باشد،تفاوتی بین روزنامه ها و نشریات از نظر سرمایه گذاری در استان و برخورداری از امکانات نباشد حرف زدن و شعار دادن در این مورد حاصل دیگری جز تکرار حرف های همیشگی نخواهد داشت.
آسانی راه و رسم مطبوعاتی شدن و قلم به دست گرفتن و اخذ مجوز بدون بررسی اهلیت، شایستگی و سواد رسانه ای متقاضیان زیر آب زنی، بدگویی، حرمت شکنی و منفعت پرستی در این عرصه را مباح نشان می دهد و مسلم است که گستردگی و رشد روز افزرون این قبیل موارد امکان مقابله با آنها را مشکل و در برخی از موارد غیر ممکن می کند'.
3006/6016
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 خانواده درمان سرمایه گذاری فرهنگ و ارشاد اسلامی قوانین و مقررات تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۵۴۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی دولت: مشکلی در تامین منابع ارزی نداریم

به گزارش تابناک به نقل از میزان- علی بهادری جهرمی، سخنگو و دبیر هیئت دولت شامگاه چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، در جریان سفر دوروزه خود به شهرستان گلپایگان، در نشست با فعالین منتخب بخش خصوصی در حوزه صنعت، معدن، مسکن، کشاورزی و اجتماعی شهرستان حضور پیدا کرد.

در این جلسه که حدود چهار ساعت به طول انجامید، نزدیک به ۲۰ نفر از فعالان مردمی بخش اقتصاد شهرستان در حضور سخنگوی دولت به بیان مطالبات و نقطه‌نظرات خود پرداختند. در این نشست همچنین معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی، دبیر کمیسیون مسکن هیئت دولت، معاون اقتصادی استاندار اصفهان، فرماندار گلپایگان، امام جمعه گلپایگان و جمعی دیگر از مقامات ملی و محلی حضور داشتند.

فعالان بخش خصوصی و مسئولان شهرستان در این جلسه در حضور سخنگوی دولت مطالبات خود درخصوص مسائل شهرستان گلپایگان را به مسئولان حاضر ازجمله معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کردند و تصمیماتی مثبتی جهت افزایش تولید و رفع موانع مشارکت بخش‌های مردمی در این عرصه اتخاذ شد.

دبیر هیئت دولت در پایان این جلسه با اشاره به ثمرات این جلسه و تصمیمات مثبت اتخاذ شده در آن گفت: اینکه رهبر انقلاب به ما امر کردند که جهش تولید با مشارکت مردم داشته باشیم، یکی از روش‌های آن برگزاری چنین جلساتی است که فعالان بخش خصوصی، مسئولان ملی و مسئولان شهرستان هم زمان حضور داشته باشند تا چاره مشترکی برای امور بیاندیشیم و با هم مشکلات را حل کنیم.

وی افزود: دولت در اینجا امکان واگذاری زمین دارد. شرط اینکه این طرح موفق شود این است که هر بخش همینطور به توانمندی و آورده خودش برای پیشبرد برنامه بیاندیشد و به میدان بیاید. اگر بخش‌های دیگر مانند شهرداری، بخش خصوصی و سایر نهاد‌ها نیز پا به میدان بگذارند، نه تنها مشکل مسکن مرتفع می‌گردد، بلکه در سطح کلان جهش تولید مدنظر با مشارکت مردم حاصل می‌شود.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: کلید حل مشکلات در دست خودمان است. حتی در مسائلی که مشکل از بیرون به ما تحمیل می‌شود، خودمان می‌توانیم مسائل را حل کنیم و برای این امر نیازمند هم‌فکری و همدلی با جلسات این‌ چنینی هستیم.

بهادری جهرمی درباره افزایش تجارت خارجی کشور و تأمین منابع ارزی لازم تأکید کرد: مجموع تجارت خارجی در فروردین ۱۴۰۳، ۱۰.۴ میلیارد دلار بوده است که نزدیک ۵۰ درصد بیشتر از فروردین ۱۴۰۲ بوده است؛ بنابراین مشکلی در تأمین منابع ارزی نداریم.

دیگر خبرها

  • ایران معادله صهیونیست‌ها را بهم زد
  • مشکلی برای تردد در شهر ایلام وجود ندارد
  • هیچ گونه مشکلی برای تردد در شهر ایلام وجود ندارد
  • برای ۴ سال آتی مشکلی برای تامین آب سیستان و بلوچستان وجود ندارد
  • درخواست کلوپ: به داد فوتبال انگلیس برسید!
  • مصدومیت آرمان رمضانی برطرف شد
  • یک فعال کارگری : دولت رئیسی هم نه تنها مشکلی از مشکلات کارگران حل نکرد، بلکه روز به روز به مشکلات آنها اضافه کرد
  • الزام نقره داغ کردن مالیاتی احتکارکنندگان مسکن
  • جلوگیری از درج آگهی جعلی مسکن/ کنترل بازار با مالیات
  • سخنگوی دولت: مشکلی در تامین منابع ارزی نداریم