Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب: در این نشست مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به تشریح ضرورت اجرای این طرح و نتایج مثبت آن برای استان و کشور پرداخت و اظهار داشت: با توسعه ۲8 مخزن در چارچوب مدل جدید قراردادی عملیات محور (Job Based) تولید نفت این شرکت در طول ۲ سال آینده حداکثر ۳۴1 هزار بشکه افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهندس بیژن عالی پور گفت: اعتبار مورد نیاز برای توسعه این مخازن حدود 4.6 میلیارد دلار تخمین زده می شود که این حجم سرمایه گذاری در ایجاد فرصت های شغلی و بهبود فضای کسب و کار در استان تاثیر بسزایی دارد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در سال 1395 با طرح ابتکاری خود دو نوع قرارداد عملیات محور و میدان محور برای توسعه مخازن خود به هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران ارائه داد که خوشبختانه هر دو نوع قرارداد مورد تصویب قرار گرفت و فضا برای جذب سرمایه های بزرگ، متوسط و کوچک فراهم گردید.

مهندس عالی پور افزود: شرکت ملی نفت ایران ابتدا مجوز توسعه 27 مخزن در قالب قراردادهای عملیات محور ارائه داد که در اردیبهشت ماه گذشته مجوز توسعه میدان قلعه نار نیز به ما ابلاغ شد و تعداد مخازن به 28 مخزن افزایش یافت.

وی گفت: برای توسعه این مخازن، 29 بسته سرمایه گذاری تدوین که مجوز برگزاری مناقصه برای 11 بسته اخذ شد و مجوز برگزاری مناقصه 7 بسته دیگر ظرف هفته آینده ابلاغ می شود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: در این طرح انجام 124 پروژه سطح الارضی، حفاری 282 حلقه چاه جدید، تعمیر 143 حلقه چاه و انجام 165 عملیات انگیزشی بر روی چاه ها پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: با اجرایی شدن این طرح، 80 دکل حفاری شامل 60 دکل توسعه ای و 20 دکل تعمیراتی در مناطق نفت خیز جنوب شروع به کار می کنند و حجم فعالیت های این شرکت افزایش خواهد یافت.

مهندس عالی پور با بیان اینکه عمده این مخازن در استان خوزستان هستند از حمایت های استاندار خوزستان در این زمینه قدردانی کرد و همکاری دستگاه های اجرایی استان برای اجرای این طرح کلان را خواستار شد.

پیمانکاران موظف به خرید کالای داخلی هستند

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب تاکید کرد: به منظور حمایت از سازندگان داخلی و کالای ایرانی در تمام اسناد مناقصه این طرح، پیمانکاران این طرح موظف هستند تمام کالای مورد نیاز را که امکان تولید آن در کشور فراهم است از سازندگان داخلی تامین کنند.

وی با اشاره به ساخت انواع لوله، شیرآلات و مخازن در کشور گفت: هم اکنون 41 درصد از تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت در استان خوزستان و حدود 80 درصد در کشور تولید می شود.

مهندس عالی پور خاطرنشان کرد: 10 قلم کالای اساسی صنعت نفت نیز در دست بومی سازی است که خوشبختانه پمپ دورن چاهی SRP به عنوان یکی از این اقلام با همکاری این شرکت و دانشگاه شهید چمران ساخته و آزمایش میدانی شد.

توسعه 4 میدان در قالب قراردادهای میدان محور

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در ادامه به نوع دوم الگوی قراردادی این شرکت اشاره کرد و گفت: در قالب قراردادهای میدان محور به پیشنهاد مناطق نفت خیز جنوب، شرکت ملی نفت ایران مجوز توسعه 4 میدان کرنج، شادگان، رگ سفید و پارسی را صادر کرد.

وی افزود: پس از مذاکره با شرکت های متعدد داخلی و خارجی، طرح توسعه دو میدان کرنج و شادگان نهایی شد که قرارداد توسعه میدان کرنج هفته گذشته با شرکت پرگس به امضا رسید و قرارداد توسعه میدان شادگان به زودی نهایی می شود.

مهندس عالی پور اظهار داشت: با اجرای طرح توسعه میدان کرنج، تولید این میدان پس از 5 سال از میزان فعلی 127 هزار بشکه در روز به 200 هزار بشکه در روز می رسد و تا 10 سال بعد تثبیت می شود.

وی با بیان اینکه طرح توسعه میدان پارسی نهایی شد افزود: قراردادهای طرح توسعه میدان های رگ سفید و پارسی نیز ظرف چند ماه آینده نهایی خواهد شد.

ایجاد فرصت های شغلی جدید با اجرای طرح توسعه 28 مخزن

در این نشست دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان با تقدیر از تلاش های مدیرعامل و مدیران مناطق نفت خیز جنوب در اجرای این طرح گفت: طرح توسعه 28 مخزن کار بسیار ارزشمندی است و مدیران مناطق نفت خیز جنوب برای اجرایی شدن آن زحمات زیادی کشیدند.

وی اظهار داشت: از جنبه های اهمیت این طرح افزایش تولید نفت خام، افزایش درآمدهای ارزی کشور و ایجاد اشتغال جدی در استان خوزستان است که سود زیادی برای کشور خواهد داشت.

دکتر شریعتی با تاکید بر همکاری دستگاه های اجرایی استان با شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: این طرح باید از سوی دستگاه های اجرایی استان به صورت ویژه مدنظر قرار گیرد و هر دستگاه کمیته ای برای پیگیری آن تشکیل داده و به درخواست های مناطق نفت خیز جنوب به سرعت پاسخ دهند.

وی همچنین توجه به مسائل زیست محیطی را در اجرای این طرح خواستار شد.

46

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 استان خوزستان دستگاه های اجرایی استان دلار شرکت ملی نفت ایران کسب و کار تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۵۴۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول مربوط به اعتبارات دستگاه‌های اجرایی تصویب شد

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت صبح امروز (دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) صحن مجلس و در جریان رسیدگی به جدول شماره ۷ گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور با عنوان «اعتبارات دستگاه‌های اجرایی ذیل دستگاه‌های سیاست‌گذار در سال ۱۴۰۳» پس از اعمال اصلاحاتی، با تصویب این جدول موافقت کردند.

همچنین در ادامه جلسه، جدول شماره (۱-۷) این لایحه با عنوان «اعتبارات ردیف‌های متفرقه منتقل شده به جدول شماره (۷) دستگاه‌های اجرایی» تصویب شد.

کد خبر 6091887 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • تصمیم‌گیری برای مردم؛ فیلم یک جلسه دولتی با حضور وزیر را ببینید
  • برنامه ریزی برای توسعه ۵ میدان نفتی
  • عملیات اجرایی مخزن آب شرب شهر گوجان آغاز شد
  • استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است
  • آمادگی تمامی دستگاه ها برای کمک به  کشاورزان  در بارندگی پیش رو
  • زراعت چوب نمونه اقتصاد مقاومتی است
  • تأکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم
  • جدول مربوط به اعتبارات دستگاه‌های اجرایی تصویب شد