Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-این اتفاقات در نهایت منجر به این شد که «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور تصمیم به تغییر در مدیریت عالی اجرایی آن بگیرد. او در نهایت امروز در حکمی «داریوش دهقان» را به سمت فرماندار شهرستان کازرون منصوب کرد و ماموریت «سید کمال علوی» فرماندار سابق را در این شهرستان خاتمه یافته اعلام کرد تا او اولین قربانی اعتراضات اخیر کازرون باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«سید کمال علوی» فرماندار شهرستان کازرون که از  روز پنج شنبه  بیست ویکم مرداد ماه سال 95 کار خود را تحت این عنوان شروع کرده بود، بدنبال حوادث و اتفاقات اخیر کارزون که در نهایت منجر به کشته شدن 3 تن از هموطنان مان شد، با حکم وزیر کشور از کار کنار گذاشته شده و جای خود را به «داریوش دهقان» فرماندار سابق شهرستان کوار داد.

پس از آنکه کازرون در روزهای پایانی اردیبهشت ماه شاهد اعتراضات مردمی بود که هدف از برگزاری این اعتراضات جلوگیری از تجزیه این شهر عنوان شد، اتفاقات تلخی در سومین شهر پرجمعیت استان فارس رخ داد که از جمله آن می توان به از دست رفتن سه نفر از هموطنان مان و زخمی شدن برخی معرتضان اشاره کرد که البته در بین خساراتی هم به برخی از اموال عمومی وارد شد.

این مساله را برخی تلاش نماینده کازرون برای تبدیل کردن بخش محل زادگاهش به شهرستان و جداسازی آن از کازرون عنوان کردند. البته حجت اسلام «محمد خرسند» امام جمعه کازرون در گفت و گویی با خبرنگار «تابناک» به دلایل شکل گیری اعتراضات مردمی و مخالفت جدی مردم این شهر با تجزیه این شهرستان اشاره و تاکید کرد که این شهرستان به دلیل وسعت کم و البته سبقه تاریخی که مردم بر حفظ آن اصرار دارند، ظرفیتی برای تجزیه شدن ندارد.

این اتفاقات در نهایت منجر به این شد که «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور  تصمیم به تغییر در مدیریت عالی اجرایی آن بگیرد. او در نهایت امروز در حکمی «داریوش دهقان» را به سمت فرماندار شهرستان کازرون منصوب کرد و ماموریت «سید کمال علوی» فرماندار سابق را در این شهرستان خاتمه یافته اعلام کرد تا او اولین قربانی اعتراضات اخیر کازرون باشد.

در حکم رحمانی فضلی خطاب به «داریوش دهقان» فرماندار جدید کازرون آمده است: به موجب این حکم و بنا به پیشنهاد استاندار محترم فارس به سمت فرماندار شهرستان کازرون منصوب می‌شوید.

امید است با اتکال به خداوند متعال و در چارچوب وظایف مصوب در راستای تحقق اهداف و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و سیاست‌های دولت تدبیر و امید و پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای "مدظله العالی" موفق باشید. دهقان پیش از این فرماندار شهرستان کوار بود.

مردم کازرون در اعتراض به تغییر در تقسیمات کشوری این شهرستان، چهارشنبه بیست‌وششم اردیبشهت به خیابان ریختند و مخالفت خود را با سردادن شعارهای تند نشان دادند. در پی به آتش ‌کشیده‌شدن یکی از مقرهای پلیس کازرون، برای نخستین‌بار اعتراضات این شهرستان به خشونت کشیده شد. دامنه اعتراضات و درگیری‌ها تا جایی پیش رفت که اخبار حاکی از کشته‌شدن سه نفر در جریان این درگیری‌ها حکایت می کرد؛ موضوعی که امام جمعه این شهر هم آن را تائید کرد.

در پی ناآرامی‌های شهر کازرون، وزارت کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد طرح تقسیم این شهرستان متوقف شده است. در بخشی از این بیانیه آمده است: «در این خصوص وزارت کشور با دریافت نظرات و پیشنهادهای مردمی و بررسی موضوع از نزدیک در قالب اعزام کارشناسان در چندین نوبت و همچنین حضور مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری در منطقه، در تلاش بوده تا نگرانی‌های مردم شریف کازرون را لحاظ نماید و به همین منظور با تقاضای صاحب‌نظران منطقه و به منظور بررسی دقیق و لحاظ پیشنهادهای مردمی و رفع کاستی‌های موجود، طرح پیشنهادی تا تأمین خواسته‌های کارشناسی و منطقی مردم منطقه در دفتر تقسیمات کشوری متوقف شده است».

هفدهم مرداد سال گذشته بود که «حسین رضا‌زاده» رئیس مجمع نمایندگان استان فارس و نماینده کازرون در مجلس،  خبر داد که موضوع طرح تشکیل شهرستان جدید کوه‌چنار به تأیید رسیده است. کوه‌چنار ترکیبی از کوه‌مره نودان و چنارشاهیجان (قائمیه) است که دو شهر از توابع کازرون هستند. شهرستان تازه‌تأسیس قرار بود از پیوستن بخش‌های چنارشاهیجان (قائمیه)، کوه‌مره نودان، بیشاپور، دشت برم و امامزاده سیدحسین تشکیل شود. این طرحی 20ساله است که همراهی چنارشاهیجانی‌ها را به همراه دارد؛ چراکه این شهر در مسیر ارتباطی فارس، خوزستان و کهگیلویه‌و‌بویراحمد قرار داشته؛ اما محروم است. مردم منطقه تصور می‌کنند با جداشدن از کازرون می‌توانند در مسیر توجه و توسعه قرار بگیرند.

با‌این‌حال، مسئولان استان فارس سعی کرده‌‌اند تا نشان دهند مانع از اجرای این طرح خواهند شد. محمد پژوهش‌جهرمی، معاون سیاسی-امنیتی استانداری فارس، هم با اعلام اینکه ارتقای یک یا چند بخش به معنی جداسازی آن مناطق از کشور و ایجاد مرزهای جدید و غیرقابل‌دسترس نیست، گفته است که «در مسئله جداشدن دو بخش از شهرستان کازرون و ایجاد شهرستان کوه‌چنار هم این موضوع وجود دارد؛ اما برخی افراد از بی‌اطلاعی مردم سوءاستفاده کرده و آدرس غلط می‌دهند. دشت چوگان، شهر تاریخی بیشاپور، امامزاده سیدحسین و دهستان انارستان جزء لاینفک شهرستان کازرون هستند».

تابناک

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۵۵۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات ترمیم سیل بند کرخه آغاز شد

یوسف زمانی فرماندار اندیمشک اصل بامداد جمعه در حاشیه بازدید میدانی از آخرین وضعیت سیل بند کرخه در گفتگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: شکستگی سیل بند دایک کرخه واقع در جاده دهلران منجر به طغیان آب و وارد شدن آب به داخل مزارع شد.

وی افزود: ماشین آلات، نیرو‌های عملیاتی و اعضای مدیریت بحران شهرستان در محل ترمیم این سیل بند حضور دارند و تلاش می‌شود تا عملیات ترمیم سیل بند کرخه تا ساعاتی دیگر به پایان برسد.

فرماندار اندیمشک همچنین با اشاره به بروز آب گرفتگی در مناطق مختلف این شهرستان گفت: شرایط در این شهرستان با بسیج تمام امکانات مطلوب و پایدار است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی خریداری شد
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان چه خبر است؟
  • جهان شاهد صدور انقلاب امام خمینی(ره) است
  • مرمت سیل بند کرخه شهرستان اندیمشک
  • عملیات ترمیم سیل بند کرخه آغاز شد
  • شوراها عرصه ظهور حضور مردم در حکمرانی هستند
  • مشکلات شهرستان‌های استان روی میز وزیر کشور
  • کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
  • تجلیل از معلمان سرآمد استان تهران با حضور وزیر آموزش‌وپرورش
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری