Web Analytics Made Easy - Statcounter

ورزش > توپ و تور - همشهری آنلاین:
فینال هفتاد و دومین دوره رقابت‌های لیگ ملی بسکتبال آمریکا NBA بسان سه سال گذشته بین گلدن‌استیت وریرز و کلیولند کاوالیرز برگزار می‌شود.

به گزارش همشهري آنلاين، شواليه‌هاي كليولند و جنگجويان گلدن‌استيت كه سه سال پياپي با عنوان قهرماني كنفرانس‌هاي شرق و غرب به فينال NBA رسيده بودند، امسال هم همان راه را رفتند تا براي كسب حلقه و جام قهرماني چهارمين بار مقابل هم صف‌آرايي كنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رقابت فينال صبح جمعه به وقت تهران با ميزباني گلدن‌استيت در اوركل آره‌نا آغاز و از بازي سوم به كوئيكن لونز آره‌نا در كليولند منتقل مي‌شود.

هفتمين و آخرين بازي از فينال كنفرانس غرب صبح سه‌شنبه به وقت تهران بين گلدن‌استيت و هيوستن راكتس در تويوتا سنتر برگزار شد؛ يك بازي مرگ و زندگي براي مدافع عنوان قهرماني در زمين موشك‌هاي هيوستن كه البته از بخت بد كريس پال را به دليل آسيب‌ديدگي در تركيب نداشتند. هر چند هيوستن به رهبري جيمز هاردن و امتيازهاي اريك گوردن نيمه اول را با 11 امتياز اختلاف از گلدن‌استيت برد اما آنچه در نيمه دوم به ويژه كوارتر سوم اتفاق افتاد، حكم به برتري ياران استفن كري داد.

گلدن استيت كه در طول فصل عادي به كوارترهاي سوم توفاني و مرگبار شهره شده بود، اين عادت را در پلي‌آف هم از سر نينداخت تا هيوستن را براي رسيدن به فينال قرباني كند. بازي در نيمه اول با برتري 54 به 43 ميزبان به پايان رسيد اما گلدن‌استيت در كوارتر سوم 33 بر 15 پيش افتاد و در نهايت بازي را با حساب 101 بر 92 به سود خود خاتمه داد تا براي چهارمين سال پياپي قهرمان كنفرانس غرب و راهي فينال شود. گلدن استيت در دوره‌هاي اول و دوم پلي‌آف به ترتيب سن‌آنتونيو اسپرز و نيواورلئانز پليكانز (هر دو با نتيجه مشابه چهار به يك) را از پيش رو برداشته بود.

در كنفرانس شرق كليولند در حالي راهي فينال شد كه كمتر كسي تصور مي‌كرد تيم نگون‌بخت ايالت اوهايو امسال بختي براي قهرماني كنفرانس داشته باشد. ياران لبران جيمز كه فصل عادي را در رده نازل چهارمي به پايان برده بودند، در دور اول به مصاف حريفي سختكوش چون اينديانا پيسرز رفتند و ياران ويكتور اولاديپو را به سختي در بازي هفتم شكست دادند. دور بعد اما آسان‌تر از حد تصور براي كليولند به پايان رسيد و آنها در چهار بازي تورنتو رپترز، بر بهترين تيم فصل عادي غلبه و ياران دمار دروزان را جارو كردند.

پادشاه در فينال كنفرانس شرق به مصاف تيم جوان و باانگيزه بوستن سلتيكس رفت و در دو بازي اول در تي‌دي گاردن به سختي شكست خورد. دو بازي بعد در كوئيكن لونز آره‌نا به نفع كليولند پايان يافت و بوستني‌ها كه در پلي‌آف تمام بازي‌هاي خانگي خود را برده بودند، در بازي پنجم هم كاواليرز را از دم تيغ گذراندند؛ آن هم در رقابتي كه شايد براي نخستين‌بار تصوير چهره خسته و نااميد لبران جيمز به سرخط اخبار رسانه‌ها راه يافت. هر چند پادشاه در بازي ششم با گرفتن 46 امتياز همه چيز را جبران كرد تا سرنوشت كنفرانس شرق به بازي هفتم در تي‌دي گاردن كشيده شود.

پيش از بازي نهايي فينال كنفرانس شرق، شكيل اونيل افسانه‌اي پيش‌بيني كرده بود ياران جوان سلتيكس از نظر رواني تحت تاثير جو بازي هفتم قرار مي‌گيرند و فشار بيشتر روي آنها و سرمربي جوان‌شان برد استيونز خواهد بود. اين پيش‌بيني ستاره پيشين بسكتبال آمريكا و جهان درست از آب درآمد و جيمز بدون حضور كوين لاو آسيب‌ديده شواليه‌هاي كاواليرز را براي چهارمين سال پياپي به فينال NBA رهنمون كرد. اين هشتمين فينال پياپي لبران با تيم‌هاي ميامي هيت و كليولند كاواليرز است. او در هفت فينال پيشين سه بار قهرمان شده است.

رقابت فينال فصل 2018 NBA در شرايطي از بامداد جمعه در اوركل آره‌نا آغاز مي‌شود كه در سه فينال گذشته، گلدن‌استيت دو بار قهرمان شده و رقابت 2016 را به ياران جيمز واگذار كرده است. امسال هم همه كارشناسان راي به برتري وريرز مي‌دهند اما تاريخ نشان داده لبران با پشت سر گذاشتن سخت‌ترين شرايط به پادشاه بسكتبال دنيا تبديل شده است.

در همین زمینه: آغاز هیجان در پلی‌آف NBA | رکوردهایی که شکست و جابه‌جا شد درخشش در NBA در ۳۲ سالگی | رویایی که پس از ۱۰ سال به حقیقت پیوست رفتار عجیب هاردن در زمین بسکتبال | آیا جانسن به خاک و خون کشیده شد؟ باخت قهرمان، پیروزی نایب‌قهرمان و آسیب‌دیدگی وحشتناک ستاره NBA دورخیز کینگ جیمز برای حلقه قهرمانی | NBA با رویارویی دوستان قدیمی آغاز می‌شود

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۵۵۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش جالب امباپه: نه رئال، نه بایرن! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، پاری سن ژرمن شب گذشته در دیدار برگشت از مرحله نیمه نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه پارک دو پرنس روبروی دورتموند به میدان رفت و با دریافت یک گل برابر این تیم شکست خورد تا از صعود به دیدار فینال بازمانده باشد.

شاگردان لوئیس اریکه در دیدار رفت هم با نتیجه مشابه بازی را واگذار کرده بودند اما بسیاری از فوتبال دوستان انتظار داشتند که آنها در خانه بتوانند این شکست را جبران کنند. در نهایت این اتفاق رخ نداد تا دورتموند به عنوان یکی از دو تیم حاضر در فینال ومبلی معرفی شود.

امباپه پس از پایان دیدار مشغول صحبت با خبرنگاران بود که یکی از آنها از او پرسید که در دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی بین رئال مادرید و بایرن مونیخ از کدام یک حمایت خواهد کرد. این سوال با واکنش جالب و عجیب و البته سکوت امباپه روبرو شد و او بلافاصله محل گفتگو را ترک کرد.

رئال مادرید در دومین دیدار مرحله نیمه نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا امشب در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو میزبان بایرن مونیخ است تا تکلیف دیگر تیم حاضر در بازی فینال مشخص شود.

دیگر خبرها

  • مراسم اختتامیه کنفرانس بین المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ آغاز شد
  • پرفروش‌ترین لباس‌های فصل جاری NBA
  • شگفت‌انگیز: زیباترین بهار تاریخ دورتموند!
  • واکنش جالب امباپه: نه رئال، نه بایرن! (عکس)
  • لیگ NBA| پیروزی بوستون و اوکلاهماسیتی
  • رسمی: داور فینال جام جهانی برای بازی رئال-بایرن
  • هانیه رستمیان به فینال جام جهانی رسید
  • لیگ NBA| کلیولند به نیمه‌‌نهایی کنفرانس شرق رسید
  • بسکتبال NBA | مرگ جادو و جشن کلیولند با کامبک تاریخی
  • وضعیت سهمیه‌های اروپایی لیگ برتر؛ منچستریونایتد و چلسی چه سرنوشتی دارند؟