Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، علیرضا اصل‌عربی امروز در نشست خبری که به منظور اولین کنفرانس بین‌المللی مدیریت یکپارچگی دارایی‌ها در نفت و گاز در بخش ساحل و فراساحل برگزار شد، با بیان این‌که نظام‌نامه مدیریت دارایی‌های فیزیکی صنعت نفت در سال 1393 به تصمیم وزیر نفت تهیه و به همه شرکت‌های مربوطه ابلاغ شد، گفت: در این نظام‌نامه اصول نگهداری، بازرسی و نگهداری بهینه تاسیسات مورد بررسی قرار گرفته است و کمک می‌کند، از تاسیسات برای مدت طولانی نگهداری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر این‌که وضعیت نگهداری و تعمیرات صنعت نفت در بخش خشکی مطلوب‌تر است، بیان کرد: زیرا در بخش خشکی از تجربه شرکت‌های خارجی استفاده کردیم، اما این موضوع در بخش ساحل و فراساحل بومی نشده است و امسال در راستای شعاری که تعیین شده و در راستای حمایت از کالای ایرانی امیدواریم، این بخش هم بومی شود و از دانشگاه‌ها و کارشناسان در کشور استفاده کنیم.

مدیرکل نظام مدیریت دارایی‌های فیزیکی وزارت نفت ادامه داد: در این راستا شرکت‌های توانمند در این زمینه را تغییر ماموریت می‌دهیم، تا از ساخت به سمت نگهداری حرکت کنند. در واقع هدف افزایش عمر تجهیزات با حفظ یکپارچگی و حداکثری تولید است. همچنین دراین راستا مشاغل بلندمدت تعریف خواهد شد و تصدی‌گری دولت کاهش خواهد یافت و ظرفیت برای بخش خصوصی ایجاد می‌شود.

اصل‌عربی با بیان این‌که دانشگاه‌های شریف و صنعت نفت و همچنین شرکت‌های کارفرما به این موضوع ورود کرده‌اند، اظهار کرد: جلسه سیاست‌گذاری با حضور معاون مهندسی وزیر نفت برگزار شده و این کنفرانس را به عنوان کنفرانس عملیاتی برگزار می‌کنیم و امیدواریم شاهد بهتر شدن دارایی‌ها و حفظ آنها باشیم.

وی با تاکید بر این‌که قسمت فراساحل صنعت نفت توسط نیروهای ایرانی اداره می‌شود، گفت: این کنفرانس ما را از لحاظ دانشی حمایت می‌کند و سعی می‌شود برای نگهداری و تعمیرات نظام یکپارچه تعریف شود. هدف عبور از روش‌های صنعتی اداره تجهیزات است. تاکنون نیز به غیر از توتال که بخشی از تجهیزات را ساخته و راه‌اندازی کرده است خودمان مجموعه را مدیریت کردیم و تجارب خوبی را آموختیم.

مدیرکل نظام مدیریت دارایی‌های فیزیکی وزارت نفت با بیان این‌که تا 10 سال قبل اکثر تجهیزات توسط کشورهای خارجی مدیریت می‌شد، ادامه داد: در حال حاضر شرکت‌های ایرانی امکاناتی دارند که در منطقه وجود ندارد. هرچقدر بتوانیم فعالیت‌های تعمیراتی و پیشگیرانه داشته باشیم می‌شود، از فعالیت‌های غیرقابل پیشگیری جلوگیری کنیم.

اصل‌عربی گفت: در سال‌های گذشته توقفات منجر به تولید داشته‌ایم که این موضوع در همه دنیا عرف است، اما به طور کلی عددهای ما نسبت به نرم‌های جهانی حداقل دو برابر بالا است. ما نیاز داریم 70 الی 80 استاندارد دنیا را به صورت یکپارچه داشته باشیم. گام بعدی در سال آینده و جهش نرم‌افزاری است.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۵۶۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارهای زیربنایی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران اجرا شود

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره بر مدیریت زراعی منسجم بر اراضی کشاورزی بر اجرای کارهای زیربنایی نظیر احداث انبارهای فنی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، علیرضا مهاجر، امروز_چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جلسه جهش تولید در دیمزارهای این استان میانگین سرانه زمین در کشور را ۳.۲ هکتار دانست و اظهار کرد: اگر به کمتر از این میزان برسیم قطعاً با کاهش بهره‌وری در اراضی مواجه می‌شویم.

وی با بیان اینکه واردات دانه‌های روغنی توسط واردات‌کنندگان در ازای خرید محصولات داخلی با قیمت مصوب از کشاورزان است، افزود: پس از پرداخت وجه به کشاورزان و تأیید آن اجازه واردات به این شرکت‌ها داده می‌شود.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه بلوک‌بندی اراضی کشاورزی یکی از راهکارهای مقابله با کوچک شدن اراضی است که به صورت پهن‌بندی مدیریت می‌شوند، اظهار داشت: مدیریت زراعی منسجم بر اراضی کشاورزی باعث افزایش بهره‌وری مزارع می‌شود.

مهاجر در مازندران باید کارهای زیربنایی نظیر احداث انبارهای فنی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی انجام شود، خاطرنشان کرد: شرکت خدمات حمایتی و تعاون روستایی وظیفه اصلی تأمین نهاده‌های کشاورزی نظیر کود و سم را برعهده دارند و باید بر اساس رسالت اصلی خودشان عمل کنند.

بابک مؤمنی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز در این جلسه رسالت جهاد کشاورزی را در امر تولید دانست و گفت: تولید بذر محصولات کشاورزی در مازندران با جدیت دنبال می‌شود و در سال‌جاری این مشکل چندساله را رفع خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: تلاش این سازمان بر تأمین و تولید بذر محصولات کشاورزی استان با مباشرت شرکت خدمات حمایتی است.

کد خبر 749731

دیگر خبرها

  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت نظام سلامت در قاره آفریقا
  • نشست خبری مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران
  • انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲/ طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد
  • سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش یافت​
  • طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد/ انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲
  • صادرات نفت خام با خط لوله نداریم
  • یک روز با «کارگران» شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه تهران
  • ۲۵ فقره سرقت موفق از خطوط لوله نفت در سال ۱۴۰۲
  • کارهای زیربنایی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران اجرا شود
  • سبدگردانی با سرمایه کم امکان‌پذیر است؟