Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌های ترکیه از تماس نظامی عربستان و نیرو‌های کُرد سوریه برای تشکیل یک نیروی جدید عربی خبر می‌دهند.

ایران آنلاین /به نوشته وب‌سایت روزنامه «ینی‌شفق»، اخیراً چند مشاور نظامی عربستان به منظور تشکیل یک نیروی نظامی جدید در روستایی در استان حسکه در شمال سوریه با نیرو‌های کُرد این کشور دیدار کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرنگار خبرگزاری «آناتولی» در استان حسکه نیز گزارش داد جمعه گذشته ۳ مشاور نظامی عربستان با نیرو‌های کُرد موسوم به «یگان‌های مدافع خلق YPG» در روستایی دورافتاده در شمال حسکه دیدار و گفتگو کردند.

بنا به گزارش ینی‌شفق، گفته می‌شود هدف این دیدار تشکیل یک نیروی عربی متشکل از نیروی محلی و قبیله‌ای «جیش الصنادید» بوده تا به نیرو‌های کُرد سوریه کمک کنند. آنگونه که این وب‌سایت ترکیه‌ای نوشته است، عربستان هم‌اکنون پست‌های نظامی در حسکه و قامشلی برپا کرده و افراد داوطلب را ثبت‌نام می‌کند؛ مقامات سعودی وعده داده‌اند به هر فردی که به این نیروی نظامی جدید ملحق شود ۲۰۰ دلار پرداخت می‌کند.

ینی شفق نوشت تشکیل این نیروی عربی جدید بخشی از فدراسیون شمال سوریه است که نیرو‌های کُرد در ۱۷ مارس ۲۰۱۶ آن را به صورت یک‌جانبه اعلام کردند.

ینی شفق همچنین افزود: عربستان سعودی ماه گذشته از طریق مرز عراق کامیون‌هایی پُر از اقلام مختلف کمکی به منطقه تحت کنترل کُرد‌های سوریه ارسال کرد بدون آنکه اعلام کند دقیقا کالای این کامیون‌ها چیست و آیا از این طریق مهمات و سلاح را در اختیار نیرو‌های کُرد قرار نداده است.

وزیر مشاور عربستان -که مسئول روابط شورای همکاری خلیج فارس با نیرو‌های کُرد سوریه است- اکتبر سال گذشته با هدف جمع‌آوری اطلاعات همراه با مقامات آمریکایی از مناطق تحت کنترل نیرو‌های کُرد در استان الرقه بازدید کرد.  / باشگاه خبرنگاران

 

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۵۶۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران

آخوندی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: این تصور در عموم مردم ایجاد شده که مدیریت بحران بانک ماشین آلات و تجهیزات و دارای منبع اعتباری گسترده است، اما در اصل بودجه در داخل اعتبارات دستگاه‌ها پیش‌بینی می‌شود و همه دستگاه‌ها باید طبق وظایف ذاتی خودشان عمل کنند. 

او افزود: طی ۱۰ سال گذشته هیچ اعتباری در زمینه پیشگیری و آمادگی ستاد‌های مدیریت بحران به ما اختصاص داده نشده است و در اولویت بندی اعتبارات نقص داریم، زیرا اعتقاد ما این است که باید اعتبار پیشگیری بیشتر از اعتبار بازسازی باشد. 

آخوندی بیان کرد: به طور مثال برای بهسازی ماشین آلات سنگین عمرانی در مرحله اول ۷۰۰ میلیارد تومان و در مرحله دوم هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم تا آنها را به روز کنیم. 

بیشتر بخوانید

 سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی خراسان جنوبی را مسدود کرد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: نیروی انسانی و نیروی تخصصی آموزش دیده در بحث اجرای حوزه مدیریت بحران کم داریم و اجازه جذب نیرو در برخی از موارد را هم نداریم؛ به طور مثال در استان کمبود نیروی آتش نشانی داریم و با بازنشسته شدن نیرو‌ها به صورت جدی با مشکل کمبود نیرو مواجه خواهیم شد. 

او عنوان کرد: مورد دیگری که از آن گلایه‌مندیم این است که توجه به هشدار‌ها و جدی گرفتن آنها هنوز فرهنگ سازی نشده و این یک مشکل هم میان مردم و هم برخی مسئولینی است که می‌بایست در حوزه اجرایی و عملیاتی کاری انجام دهند. 

آخوندی به سیلاب اخیر در استان اشاره و تصریح کرد: بعد از سیل، تیم‌های ارزیاب از دستگاه‌های مختلف به مناطق هدف رفته و در قالب فرم‌هایی برآورد خسارت انجام می‌دهند که این برآورد‌ها در پله نهایی به استانداری رسیده و جمع‌بندی می‌شود؛ در مرحله بعدی از هیئت دولت پیگیری و متناسب با بودجه بخشی از آن به استان اختصاص داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از ۳ رزمایش نیرو‌های ترکیه در ماه جاری
  • نیروی هوایی ارتش امروز از هر زمان دیگری آماده‌تر است
  • واحدی: همه نیروی هوایی پای کار عملیات وعده صادق بودند
  • اردوغان: کارهای ناتمام‌ خود را در سوریه به پایان خواهیم رساند
  • هشدار فرمانده بلندپایه ارتش /به هیچ تهدیدی توجه نمی کنیم
  • هیئت علمی و پژوهشی ارتش به قطب جنوب اعزام می‌شود
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور
  • پیام رهبری به خانواده سردار ترور شده در سوریه
  • لیتوانی نیرو‌های نظامی مردمی برای حضور در جنگ ایجاد می‌کند