Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجموع تالارهای مختلف بورس کالای ایران امروز، ارزشی حدود 322 میلیارد تومان داشت. در این بین با ارزشترین محصول به «پلی وینیل کلراید» شرکت «پتروشیمی اروند» در حدود 27 میلیارد تومان اختصاص یافت.

اقتصادآنلاین - لیلی شهیر؛ امروز هشتم خرداد، تالارهای مختلف بورس کالای ایران در مجموع ارزشی به میزان 322 میلیارد و 545 میلیون و 800 هزار تومان داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این معاملات در 852 قرارداد منعقد شدند؛ از این میزان 318 میلیارد و 391 میلیون و 300 هزار تومان آن به رینگ داخلی تعلق گرفت. تالار پتروشیمی نیز بیشترین ارزش معاملات امروز را به میزان 223 میلیارد و 918 میلیون و 400 هزار تومان از آن خود کرد.

با ارزشترین محصول امروز بورس کالا هم به «پلی وینیل کلراید» شرکت «پتروشیمی اروند» به میزان 27 میلیارد و 195میلیون و 693 هزار و 800 تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت پایه سه هزار و 887 تومان فروخته شد که نسبت به معامله قبلی خود مورخ یکم خرداد، 1.01 درصد افزایش قیمت داشت. 

تالار پتروشیمی / افزایش 1.01 درصدی قیمت «پلی وینیل کلراید»

تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران، طی این روز میزبان داد و ستد ۴۳ هزار و ۳۱۹ تن انواع مواد پلیمری بود. طی این روز و در تالار مذکور ۷۶۸  تن قیر، یک هزار و ۹۲ تن اسلاک واکس سنگین، ۸۲۰ تن گوگرد، ۲۲ هزار تن لوب کات و ۱۶ هزار تن وکیوم باتوم معامله شد.

با ارزشترین محصول این تالار طی امروز به «پلی وینیل کلراید» شرکت «پتروشیمی اروند» به میزان 27 میلیارد و 195میلیون و 693 هزار و 800 تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت پایه سه هزار و 887 تومان با حجم شش هزار و 996 تن توسط کارگزاری «بانک مسکن» به طور نقدی داد و ستد شد.

گفتنی است، این محصول در معامله قبلی خود مورخ یکم خرداد، به قیمت سه هزار و 848 تومان معامله شده بود که در مقایسه با امروز 1.01 درصد افزایش قیمت داشت.

کم ارزشترین محصول این تالار نیز امروز به «پلی اتیلن استایرن معمولی 1551» شرکت «پتروشیمیایی تخت جمشید پارس» به میزان شش میلیون و 628 هزار تومان اختصاص یافت. این محصول هم به قیمت پایه کیلویی شش هزار و 628 تومان و حجم 10 تن به طور نقدی توسط کارگزاری «بانک صنعت و معدن» فروخته شد.

تالار کشاورزی

تالار محصولات کشاورزی نیز طی این روز شاهد داد و ستد چهار هزار و ۶۰۰ تن گندم خوراکی، هفت هزار و ۵۰۰ تن سبد گندم دوروم، ۷۵ تن شکر سفید، ۲۰۰ تن روغن سویا و ۳۰ تن خرمای مضافتی بود.

با ارزشترین محصول این تالار هم به «سبد گندم دوروم» البرز-خوزستان و عرضه کنندگی شرکت «مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران» اختصاص یافت. این محصول هفت میلیارد و 35 میلیون تومان ارزش داشت. سبد گندم دوروم امروز به قیمت پایه کیلویی 938 تومان معامله شد. حجم این معامله 7500 تن بود که توسط کارگزاری «بانک کشاورزی» به طور نقدی فروخته شد. شایان ذکر است، این محصول در معامله قبلی خود مورخ 25 اردیبهشت ماه نیز با همین قیمت معامله شده بود.

کم ارزشترین محصول این تالار نیز امروز به «شکر سفید» شرکت «قند اصفهان» به میزان 204 میلیون و 150 هزار تومان اختصاص یافت. این محصول هم به قیمت پایه کیلویی دو هزار 722 تومان و حجم 75 تن به طور نقدی توسط کارگزاری «بورس بهگزین» فروخته شد.   

شایان ذکر است، معامله  یک هزار و ۲۰۰ تن قیر و پنج هزار تن گوگرد پاستیلی نیز در تالار صادراتی بورس کالای ایران به ثبت رسید.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ایران پتروشیمی بورس کالا فرآورده های نفتی صنعت محصولات کشاورزی شکر بورس کالا بورس فرابورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۵۶۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قیمت نفت به دنبال حمله رژیم صهیونیستی به رفح

به گزارش جام جم آنلاین، حمله رژیم صهیونیستی به گذرگاه رفح در نوار غزه و ایجاد ابهام در مذاکرات آتش‌بس در این منطقه سبب شد به‌دلیل تداوم نگرانی‌ها درباره تنش‌ها در خارومیانه و خطر محدودیت عرضه از این منطقه، قیمت نفت روز سه‌شنبه (۱۸ اردیبهشت‌) افزایش یابد.

قیمت معامله‌های آتی نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز سه‌شنبه تا ساعت ۸ و ۱۰ دقیقه به وقت گرینویچ با ۲۱ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۵۴ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) روز سه‌شنبه با یک سنت افزایش با قیمت ۷۸ دلار و ۴۹ سنت برای هر بشکه معامله شد.

تاماس وارگا از شرکت واسطه نفتی پی‌وی‌ام گفت: آتش‌بس در ابهام باقی می‌ماند و حتی اگر توافق آتش‌بس هم حاصل شود، این دغدغه همچنان وجود دارد که آیا حمله‌های حوثی‌ها در دریای سرخ متوقف و کانال سوئز بازگشایی می‌شود و خطر کشتیرانی در سراسر این منطقه به‌طور قابل توجهی کاهش می‌یابد؟

قیمت نفت خام در معامله‌های روز دوشنبه (۱۷ اردیبهشت‌) افزایش یافت و کاهش هفته گذشته را تا حدودی معکوس کرد. معامله‌های هر دو نوع نفت خام شاخص، بیشترین کاهش هفتگی خود را در سه ماه گذشته به ثبت رساندند، زیرا تمرکز بازار بر داده‌های ضعیف اشتغال در ایالات‌متحده و زمان‌بندی احتمالی کاهش نرخ بهره بانک فدرال رزرو آمریکا معطوف شده بود.

ییپ جون رانگ، استراتژیست بازار در مؤسسه آی‌جی، گفت: افزایش قیمت نفت در معامله‌های روز سه‌شنبه بازتاب برخی موانع موجود در مذاکرات آتش‌بس بین رژیم صهیونستی و حماس است که سبب می‌شود قیمت‌گذاری فعالان بازار براساس تنش‌های ژئوپلیتیکی مدت بیشتری طول بکشد.

افزون بر تنش‌های خاورمیانه، گزارش‌های تازه درباره ذخیره‌سازی ایالات‌متحده هم در کانون توجه قرار خواهد گرفت.

براساس نظرسنجی رویترز، پیش‌بینی می‌شد ذخیره‌سازی نفت خام و فرآورده‌های نفتی ایالات‌متحده هفته گذشته کاهش یابد. تحلیلگران هم پیش‌بینی می‌کنند ذخیره‌سازی نفت خام آمریکا در هفته منتهی به سوم ماه مه (جمعه، ۱۴ اردیبهشت‌) حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه کاهش یابد.

در همین حال، اقدام عربستان سعودی برای افزایش قیمت‌های رسمی فروش نفت خام برای عرضه به مشتریان آسیایی، شمال غرب اروپا و مدیترانه در ماه ژوئن سبب افزایش قیمت‌ها شد که نشان‌دهنده افزایش تقاضای نفت در تابستان امسال خواهد بود.

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت نفت به دنبال حمله رژیم صهیونیستی به رفح
  • حمله رژیم صهیونیستی به رفح قیمت نفت را افزایش داد
  • افزایش ۱۵۸ درصدی میانگین قیمت یک متر خانه در تهران/ گران‌ترین و ارزان‌ترین خانه‌ها در کدام مناطق پایتخت معامله می‌شود؟
  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • قیمت نفت صعودی شد
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • صدور فیش‌های حقوقی جدید بازنشستگان +جزئیات میزان افزایش
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۶ اردیبهشت +جدول
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت