Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن شجاعی معاون امور اجتماعی بهزیستی کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با تأکید بر اینکه تا زمانی که ما پذیرش واقعیت را نداشته باشیم، ساز و کار مبارزه و مداخله با آسیب‌های اجتماعی به درستی فراهم نمی ‎ شود، اظهار کرد: نکته مهم این است که باید مداخلات به سمت جایگزینی مداخلات اجتماعی به جای مداخلات انتظامی و قضایی سوق داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: نخستین گام در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، پذیرش واقعیتی به نام آسیب اجتماعی در جامعه آن هم بدون ترس و هراس از مطرح کردن این آسیب‌ها است.
شجاعی با ذکر اینکه این واقعیت را باید پذیرفت که آسیب‌های اجتماعی هرگز به صورت کامل از بین نرفته و نخواهد رفت، بیان کرد: باید به فکر جایگزین کردن مداخلات اجتماعی باشیم که این مداخلات شامل کشاندن فعالیت‌های نهادهای دولتی و مسئولان و کارشناسان به بطن اجتماع و حضور در فضاهایی که آسیب‌پذیر و آسیب‌خیزی آنها زیادتر است.
شجاعی دیگر مقوله تأثیرگذار در این حوزه را همگام ساختن مردم و مشارکت افراد حاضر در فضاهای آسیب‌زا و آسیب‌خیز دانست وعنوان کرد: مشارکت اجتماعی یعنی کاری که به واسطه مردم و برای مردم صورت پذیرد.
عدم اعتمادسازی، عامل اصلی پایین بودن مسئولیت‌پذیری اجتماعی است
وی با تأکید بر اینکه مسئولیت‌پذیری اجتماعی پایین است، دلیل این اتفاق را عدم توفیق در اعتماد‌سازی دانست و ادامه داد: نهادهای غیردولتی مأمن و متخصص می‌تواند در این حوزه ورود کنند، اما نباید از خاطر دور داشت که این حضور نیازمند افرادی است که علاوه بر در دسترس بودن، متخصص و دارای سابقه کاری در این حوزه باشند.
معاون امور اجتماعی بهزیستی کردستان، با اعلام اینکه با تمرکز بر این هدف پایگاه‌های اجتماعی در مناطق حاشیه‌ای با حضور متخصصان برپا شده است، اعلام کرد: خوشبختانه تیم راهبردی با شاکله معتمدین محلی مشکلات محلات را شناسایی و اقدامات اساسی را لحاظ می‌کنند.
وی با تأکید بر اینکه کارکرد اصلی نهادهای مستقر در مناطق حاشیه‌ای به پای کار کشاندن نهادهای دولتی است، بیان کرد: افراد توانمند با اهداف روشن و تعریف شده، رسالت رسیدگی به این مشکلات را عهده‌دار شده‌اند.
شجاعی با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی در کردستان عوارض و تبعات متفاوتی دارند، بیان کرد: چند آسیب به عنوان آسیب‌های اولویت‌دار که مداخلات در آنان الزامی است، وجود دارد که اولویت‌های اصلی در حوزه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی هستند.
وی بیان کرد: در بحث مداخله با این آسیب‎های اولویت دار، آموزش و آموزش درست به عنوان اولویت اجتماعی شدن مطرح است.
معاون امور اجتماعی بهزیستی کردستان با بیان اینکه طلاق، حاشیه‌نشینی و اعتیاد بیشترین نمود و بسامد را در جامعه کنونی به خود اختصاص داده‌اند، یادآور شد: رفع و کاستن تبعات این آسیب‌ها نیازمند تمرکز و توجه بیشتری است چرا که هر چقدر دیرتر به این مقوله پرداخته و پرورش کودکان مورد غفلت واقع شود، کودکان، به صورت افرادی که اجتماع و زندگی اجتماعی اهمیتی برای آنان ندارد، تربیت می شوند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۵۶۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهدبا بیان اینکه تکدی‌گری به عنوان یک آسیب اجتماعی شناخته می‌شود،گفت: برهمین اساس، طبق قانون، شناسایی و جمع‌آوری متکدیان در معابر شهری، با همکاری نیروی انتظامی را در دستورکار خود داریم.

مهدی ابراهیمی  افزود: در سال گذشته بیش از ۴۷۰۰ نفر متکدی در سطح شهر شناسایی و به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شده‌اند. ۷۵ درصد این افراد مرد، ۱۹ درصد زن و ۶ درصد نیز کودکان زیر ۱۸ سال هستند.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهدگفت: متاسفانه تست اعتیاد بیش از ۱۸۹۰ نفر از متکدیان مثبت بوده که با هماهنگی مقام قضایی و همکاری بهزیستی به کمپ‌های درمان اعتیاد رایگان و دولتی تحویل شده‌اند.

ابراهیمی افزود: علاوه بر این، ساماندهی متکدیان اطراف حرم مطهر رضوی نیز با همکاری مسئولین مربوطه صورت گرفته در همین قالب، بیش از ۷۹۰ نفر به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شدند.

وی گفت: متاسفانه شایع‌ترین موضوع در پدیده تکدی‌گری، سوءاستفاده از احساسات زائرین و مجاوران است که متکدیان حرفه‌ای با شیوه‌های متنوع و مختلفی همچون استفاده از عروسک به‌جای نوزاد و تغییر ظاهر از مرد به زن، تکدی‌گری می‌ کنند.

 

دیگر خبرها

  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • تمدید مهلت ثبت‌نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور
  • مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد
  • عملیات مبارزه با آفات در ۷۰ هکتار از جنگل‌های کامیاران
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند
  • تخصص بدون تعهد و تعهد بدون تخصص زمینه‌های فساد را ایجاد می‌کند
  • استانداران در صف مقدم مبارزه با آسیب‌های اجتماعی باشند
  • اعلام نتایج بررسی اولیه پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه تهران
  • دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج