Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-05-03@16:11:13 GMT

دولت ارز مورد نیاز شرکت‌های داروسازی را تأمین کند

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۵۷۰۶۸

به گزارش وانانیوز، 

حیدر علی عابدی در گفت‌وگویی در خصوص تعرفه‌های دارو، اظهار کرد: کاهش یا افزایش قیمت دارو متأثر از مؤلفه‌های مختلفی است که این عوامل شامل مواد اولیه، وسایل و تجهیزات مورد نیاز برای تولید دارو و نیروی کار است و تمام این عوامل تحت تأثیر افزایش قیمت ارز قرار می‌گیرند.

وی افزود: با توجه به طرح تحول سلامت و نقشی که بیمه‌ها دارند امیدواریم کمترین فشار روی مردم بیاید هرچند که تحولات بین‌المللی و خروج آمریکا از برجام نیز ممکن تأثیر کمی بر افزایش تعرفه‌های دارو داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به نقش دولت در کاهش قیمت دارو اشاره کرد و گفت: وظیفه اصلی دولت در این خصوص تأمین ارز مورد نیاز برای شرکت‌های وارد کننده دارو و کارخانه‌های داروسازی است که مواد اولیه تولید دارو وارد می‌کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزارت بهداشت و درمان باید لیست داروهای داخل و خارج را که خریدن این داروها اجتناب‌ناپذیر است تهیه کند و کمک‌ها بر روی نیازهای واقعی کشور متمرکز شود. این گونه نباشد که به هر دارو یا مواد اولیه یارانه تعلق بگیرد، یارانه فقط باید برای داروهای ضروری و اساسی کشور اختصاص یابد.

وی ادامه داد: تعرفه‌های دارو در سال گذشته مطلوب بود. مردم به این دلیل که تحت پوشش بیمه‌ها هستند کمابیش از قیمت‌ها راضی هستند و هیچ شکایتی سال گذشته در خصوص قیمت دارو نداشتیم.

وی خاطرنشان کرد: تمام داروها مشمول بیمه می‌شوند و برای مثال بیماران روانی و سرطانی تحت پوشش ویژه بیمه هستند.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: دارو منطقه اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۵۷۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه ناکارآمد است

شرکت‌های بیمه غربی اعلام کردند که تعیین سقف قیمتی برای نفت روسیه غیرقابل‌ اجرا و ناکارآمد است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، گروهی از شرکت‌های بیمه غربی اعلام کردند اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه غیرقابل‌ اجراست و تنها سبب پیوستن کشتی‌های بیشتری به ناوگان سایه شده است.

پس از تلاش واشینگتن برای محدود کردن درآمد روسیه همزمان با درگیری‌های نظامی بین این کشور و اوکراین و در همین حال به‌منظور حفظ جریان نفت روسیه به بازار برای جلوگیری از افزایش قیمت انرژی، گروه هفت کشور بزرگ صنعتی جهان به اصطلاح سقف قیمت را برای نفت روسیه تصویب کردند.

این سقف قیمت به شرکت‌های حمل‌ونقل و بیمه غربی اجازه می‌دهد تا زمانی که نفت روسیه کمتر از ۶۰ دلار در هر بشکه فروخته می‌شود، در معامله‌های نفت این کشور شرکت کنند.

گروه بین‌المللی پی‌اندآی کلابز در بیانیه‌ای اعلام کرد که سقف قیمت از زمان اعلام آن یعنی دو سال پیش موفقیت چندانی نداشته است زیرا روسیه به ناوگان خود، همچنین کشتی‌های خارج از نظارت غرب روی آورده است.

این بیانیه روز سه شنبه به‌عنوان مدرکی کتبی به نشست استماع پارلمان بریتانیا ارائه شد. این گروه می‌گوید که از ۱۲ شرکت بیمه ارائه‌دهنده مسئولیت شخص ثالث دریایی تشکیل می‌شود که ۸۷درصد از حجم باری اقیانوس‌پیماها را پوشش می‌دهد.

در این بیانیه آمده است: به نظر می‌رسد سقف قیمت نفت بیش‌ازپیش غیرقابل‌اجرا می‌شود زیرا کشتی‌ها و خدمات مرتبط بیشتری وارد این تجارت موازی می‌شوند؛ ما تخمین می‌زنیم که در نتیجه اعلام سقف قیمت نفت، حدود ۸۰۰ نفتکش این گروه بین‌المللی را ترک کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه دولت ناشی از چیست؟
  • حمایت از تولید؛ اولویت سازمان غذا و دارو
  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • مشکل طولانی شدن فرایند اداری ترخیص مواد اولیه شرکت‌های داروسازی به زودی رفع می‌شود
  • بازدید دادستان تهران از دو شرکت‌ داروسازی
  • مشکل طولانی شدن ترخیص مواد اولیه دارو برطرف می‌شود
  • وزیر بهداشت: حمل دارو توسط سکو‌های اینترنتی موجب تسهیل امور مردم می‌شود
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه بی فایده است
  • اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه ناکارآمد است