Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-02@22:56:26 GMT

پیوند باغات پسته در شهرستان بهمئی+فیلم

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۵۷۵۲۶

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد؛ با حضور مدیر جهاد کشاورزی بهمئی و یک گروه از شهرستان نیریز کار پیوند باغات پسته در بخش ممبی از توابع شهرستان بهمئی انجام شد.
بدرقه مدیر جهاد کشاورزی بهمئی گفت: در سال گذشته حدود 2 هزار نهال پسته به باغداران حوزه ممبی تحویل که امسال با دعوت از یک تیم مجرب از شهرستان نیریز کار پیوند این باغات انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در صورت استقبال باغداران این طرح به صورت ویژه ادامه خواهد یافت و با توجه به اقلیم منطقه نسبت به توسعه باغات در سطح شهرستان خصوصا در اراضی شیب دار از هیچ کوششی دریغ نمی شود.
بدرقه اضافه کرد: سطح زیر کشت باغات در بخش ممبی و سرآسیاب حدود 500 هکتار است که به طور میانگین 175 هزار اصله درخت در این اراضی در سالهای اخیر غرس شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد بدرقه ممبی نیریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۵۷۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی در زرند

مراسم افتتاح ایستگاه‌های هوشمند آب و هواشناسی کشاورزی و مانیتورینگ زمین‌های کشاورزی در بخشی از باغات پسته شهرستان زرند،  درمجموعه کشاورزی ارجمند واقع در روستای خیرآباد برگزار شد.

به گفته سید رضا حسینی نژاد فرماندار زرند در سنوات گذشته متاسفانه به علت سرمازدگی محصول پسته این شهرستان کشاورزان زرندی خسارت‌های زیادی را متحمل شده اند که با راه اندازی این ایستگاه‌ها نقش بسزایی در به حداقل رساندن خسارت محصولات باغی و زراعی دارد.

وی اعتبار هزینه شده برای راه‌اندازی این ۱۰ ایستگاه هواشناسی را حدود ۱۱ میلیارد ریال عنوان کرد. 


رضا محمدی مدیر جهاد کشاورزی زرند هم  با بیان اینکه  این ایستگاه‌های هوشمند تولید شرکت دانش‌بنیان کاوشگران آب می‌باشد گفت: این دستگاهها با دارا بودن سنسورهای متعدد، امکان گزارش لحظه‌ای دما و میزان باران و شرایط آب و هوایی منطقه از جمله شدت بارش و نیز پیش‌بینی خطرات احتمالی و ارائه پیشنهادات مدیریتی موثر برای محصول در شرایط مختلف را فراهم می‌کنند.
 محمدي راه‌اندازی این ایستگاه‌های هواشناسی و مانیتورینگ هوشمند را اقدامی موثر برای پیش‌بینی سرماهای شدید و جلوگیری از سرمازدگی پسته دانست.

وی بیان کرد: متاسفانه سال گذشته در شهرستان زرند سرمازدگی بیش از چهار هزار میلیارد تومان به پسته‌کاران زرندی خسارت وارد که امیدواریم با ورود این ایستگاه‌های هواشناسی به نقاط حساس شهرستان، بتوانیم با مانیتورینگ لحظه‌ای و پیش‌بینی‌های ارائه شده توسط این سامانه، شاهد حذف و به حداقل رساندن خسارات ناشی از آب و هوا در باغات پسته شهرستان باشیم.

 قاسمی با بیان اینکه خوشبختانه حرکت‌های خوبی در جهت کاهش خطرات طبیعی از جمله سرمازدگی با نصب ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی کشاورزی در پهنه‌های مختلف شهرستان زرند انجام شده اظهار کرد: برای اینکه کشاورزی اقتصادی داشته باشیم ناگزیر به استفاده از شیوه‌ها و روش‌های دانش بنیان هستیم. 

وی  بهره‌وری بالاتر و اقتصادی شدن محصول و تولیدات و کاهش ریسک های بخش کشاورزی را از مزایای استفاده از طرح های دانش بنیان دانست. 

معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی نیز با بیان اینکه خوشبختانه به همت فرماندارو حمایت های وی و پیگیری های جهاد کشاورزی و استفاده از شرکت های دانش بنیانی که به خوبی می توانند نقایص دانشی را پوشش بدهند اظهار داشت: با پیگیری این دستندرکاران این اتفاق خوب در شهرستان زرند افتاده که به فال نیک می گیریم و امیدواریم در همه عرصه های کشاورزی بتوانیم دانش را نفوذ داده و بهره وری را بهبود ببخشیم.و

وی در خصوص مسائل و مشکلات کشاورزان و درخواست‌های آنان از جمله استمهال وام‌ها با توجه به سرمازدگی محصول در سه سال اخیر و نبود درآمد کافی در این سال ها قول مساعدت و پیگیری داد.معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی در خصوص  راه‌اندازی این ایستگاه‌های هواشناسی و مانیتورینگ هوشمند را اقدامی موثر برای پیش‌بینی سرما‌های شدید و جلوگیری از سرمازدگی پسته دانست و بیان داشت: متاسفانه سال گذشته در شهرستان زرند سرمازدگی بیش از ۴ هزار میلیارد تومان به پسته‌کاران زرندی خسارت وارد که امیدواریم با ورود این ایستگاه‌های هواشناسی به نقاط حساس شهرستان، بتوانیم با مانیتورینگ لحظه‌ای و پیش‌بینی‌های ارائه شده توسط این سامانه، شاهد حذف و به حداقل رساندن خسارات ناشی از آب و هوا در باغات پسته شهرستان باشیم.

 قاسمی با بیان اینکه خوشبختانه حرکت‌های خوبی در جهت کاهش خطرات طبیعی از جمله سرمازدگی با نصب ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی کشاورزی در پهنه‌های مختلف شهرستان زرند انجام شده اظهار داشت: برای اینکه کشاورزی اقتصادی داشته باشیم ناگزیر به استفاده از شیوه‌ها و روش‌های دانش بنیان هستیم. 

 

وی  بهره‌وری بالاتر و اقتصادی شدن محصول و تولیدات و کاهش ریسک‌های بخش کشاورزی را از مزایای استفاده از طرح‌های دانش بنیان دانست. 

 

معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی با بیان اینکه خوشبختانه به همت فرماندارو حمایت‌های ایشان و پیگیری‌های جهاد کشاورزی و استفاده از شرکت‌های دانش بنیانی که به خوبی می‌توانند نقایص دانشی را پوشش بدهند اظهار داشت: با پیگیری این دستندرکاران این اتفاق خوب در شهرستان زرند افتاده که به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم در همه عرصه‌های کشاورزی بتوانیم دانش را نفوذ بدهیم و بهره وری را بهبود ببخشیم.

وی در خصوص مسائل و مشکلات کشاورزان و درخواست‌های آنان از جمله استمهال وام‌ها با توجه به سرمازدگی محصول در سه سال اخیر و نبود درآمد کافی در این سال‌ها قول مساعدت و پیگیری داد.

معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی در خصوص غرامت‌های صندوق بیمه کشاورزی خواستار تسریع در روند پرداخت‌ها شد.

 

وی همچنین درخصوص قطعی برق و تعرفه‌ها نیز قول پیگیری از طریق وزارت نیرو داد.

در حاشیه این مراسم از غرفه محصولات غذایی صندوق خرد زنان روستایی بازدید کرد

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • افتتاح ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی در زرند
  • اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در مارگون و بهمئی
  • جوانه زدن ۷۵ درصد محصول باغات دیم زمین‌های شیب دار شهرستان اردل
  • شایع‌ترین علت پیوند کبد در ایران
  • شایع ترین علت پیوند کبد در ایران/ زنگ خطر کبد چرب
  • شایع ترین علت نیاز به پیوند کبد در ایران
  • ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد
  • تخصیص ۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل ۲ طرح بازآفرینی شهری در نجف آباد
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب را تهدید می‌کند
  • خاموشی چاه‌های کشاورزی در رفسنجان