Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، رضا میرزایی امروز در جمع خبرنگاران بابیان اینکه برداشت بی‌رویه آب از منابع زیرزمینی سبب بحران و تهدید برای تأمین آب مزارع کشاورزی و آب شرب شهرها و روستاهای استان لرستان شده، اظهار داشت: متجاوزان و سودجویان استان‌های هم‌جوار که با کمک چندین نفر دلال بومی اقدام به اجاره اراضی کشاورزی و چاه جهت کاشت سیب‌زمینی کرده و قصد تخلیه کامل سفره‌های آب زیرزمینی و منابع آبی شهرستان را داشتند توسط نیروهای گشت و بازرسی شرکت شناسایی و برابر قوانین توزیع عادلانه آب و با دستور دادستان دلفان با آن‌ها برخورد جدی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آگاه کردن کشاورزان و جلسات توجیهی با مالکان چاه‌ها نسبت به خطرات کاشت محصولات آب‌دوست به منابع آبی استان افزود: با توجه به اینکه سیب‌زمینی جز کشت‌های آب‌دوست محسوب می‌شود و کاشت آن سبب تخلیه شدید سفره‌های آب زیرزمینی می‌شود، طی چند سال آبخوان به‌طور کامل از آب تخلیه می‌شود و اراضی کشاورزی تحت پوشش به دیم تبدیل و درنهایت براثر وقوع پدیده فرونشست، زمین‌های کشاورزی تخریب و غیرقابل استفاده می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان لرستان عنوان کرد: هر هکتار سیب‌زمینی هشت هزار مترمکعب آب مصرف می‌کند بنابراین کشاورزان نباید به خاطر منافع زودگذر، آب و زمین خود را ازدست‌داده و فرزندان و آینده‌سازان این دیار را با چالش شدید بحران خشک‌سالی مواجه کنند.

وی تأکید کرد: کشاورزان از اجاره دادن اراضی و چاه به غیربومیان جهت کشت سیب‌زمینی و هندوانه جدا خودداری کنند، برداشت بی‌رویه آب از منابع زیرزمینی در دلفان در حال تبدیل‌شدن به بحران است و تهدیدی جدی برای تأمین آب مزارع حتی آب شرب شهر و روستاهای شهرستان شده است.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۵۷۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت توت فرنگی از مزارع مازندران (فیلم)




ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آغاز برداشت گل گاوزبان در اشکورات رودسر (فیلم) برداشت صد‌ها تن بادام زمینی توسط کشاورزان آمریکایی (فیلم) مراحل برداشت ده‌ها تن وانیل توسط کشاورزان ماداگاسکاری (فیلم)

دیگر خبرها

  • خطرناک‌ ترین استان در بحران فرونشست
  • برداشت توت فرنگی از مزارع مازندران (فیلم)
  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • کشاورزان خوزستانی گندم را به مراکز سرپوشیده تحویل دهند
  • بحرانی بودن کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه
  • کشاورزان مکلف به نظارت بر استخرهای کشاورزی
  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند