Web Analytics Made Easy - Statcounter

زمین های کشاورزی سوزانده شده تنها راه تامین بخشی از مواد غذایی مردم محاصره شده محسوب می شد که نابودی آنان ضربه سنگینی را به شهروندان دو شهرک وارد کرد.

به گزارش مشرق، آخرین خبرها از شهرک های محاصره شده الفوعه و کفریا در شمال شرق استان ادلب حاکیست، فشار عناصر تروریستی در ماه مبارک رمضان بر هزاران شهروند بی گناه افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به بحرانی شدن وضعیت شهروندان محاصره شده خبر داد و گفت: عناصر تروریستی در روزهای گذشته به شدت حملات خود افروده اند و همین مسئله کار را برای مردم بسیار سخت کرده است.

این منبع میدانی با بیان این که تروریست ها حتی به زمین های کشاورزی قابل کشت هم رحم نمی کنند، افزود: حملات خمپاره ای عناصر تروریستی به معدود زمین های کشاورزی باقی مانده در حومه شهرک ها متمرکز شده است.

وی نتایج حمله به زمین های کشاورزی مردم محاصره شده را فاجعه بار دانست و افزود: حملات روزهای گذشته باعث شده بخش وسیعی از مزارع به طور کامل سوخته شود و تمامی محصولات نابود شوند.

این منبع میدانی گفت: زمین های کشاورزی سوزانده شده تنها راه تامین بخشی از مواد غذایی مردم محاصره شده محسوب می شد که نابودی آنان ضربه سنگینی را به شهروندان دو شهرک وارد کرد.

به گزارش مشرق، شهروندان محاصره شده در شهرک های الفوعه و کفریا امید داشتند با بذرهای باقی مانده و کاشت آنان مقدار کمی از نیازهای خود را تامین کنند اما تروریست ها به زمین های کشاورزی رحم نکردند.

منابع میدانی در شهرک های محاصره شده همچنان از کمبود مواد غذایی، آب آشامیدنی، تجهیزات پزشکی و دارو خبر می دهند و اعلام کردند: کودکان و مردم الفوعه و کفریا آرزو دارند روزه خود را با نوشیدن آب سرد کافی و حداقل یک قطعه سیب باز کنند.

یکی از شهروندان شهرک های محاصره در گفت وگو با مشرق به وضعیت سخت مردم اشاره کرد و گفت: در ۳ سال گذشته هرماه برای شهروندان ماه رمضان بوده چرا که کمبود آب آشامیدنی و مواد غذایی به انداره کافی وجود ندارد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: جام جهانی 2018 روسیه خروج آمریکا از برجام حمایت از کالای ایرانی ارتش سوریه تحولات سوریه تروریست های تکفیری جبهه النصره داعش سوریه فوعه و کفریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۵۷۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۱ درصدی واگذاری زمین به متقاضیان در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی،  مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی در دیدار با اعضای هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در سال گذشته حدود ۱۲۰ هکتار زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به ۲۰۸ متقاضی سرمایه‌گذاری واگذار شد که این میزان درمدت مشابه سال ۱۴۰۱ حدود ۸۰ هکتار به تعداد ۱۳۸ قرارداد بود.

جعفر فرشچی افزود: افزایش واگذاری زمین بیانگر رشد گرایش مساله به سرمایه‌گذاری در بخش صنعت است که این مسئله خود مصداق فرمایشات مقام معظم رهبری و نامگذاری امسال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» است.

وی تسهیل در روند واگذاری زمین به متقاضیان، الکترونیکی شدن مراحل اخذ زمین و ایجاد میز خدمت ، شفاف‌ سازی در امور و نیز سیاستهای موثر سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران که باعث تمایل سرمایه‌گذاران برای حضور در شهرک‌های صنعتی شده را از عوامل افزایش واگذاری زمین به کار آفرینان دانست.

فرشچی افزود: شهرک‌های صنعتی رضوی (مشهد۵ ) و چناران و بینالود بیشترین واگذاری زمین به واحدهای تولیدی را در سال ۱۴۰۲ در بین سایر شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی داشتند.

وی گفت: جذب سرمایه‌گذاران صنعتی با همدلی و همیاری مسئولان استان میسر می شود و تکمیل و تجهیز امکانات و زیرساختها برای استقرار صنایع در شهرک ها و نواحی صنعتی استان، ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاران و صنعتگران به منظور حضور در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و در نهایت رشد تولید، افزایش اشتغال و نیز بهبود وضعیت اقتصادی را به همراه دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: علاوه بر آماده‌سازی هرچه بیشتر امکانات زیربنایی از قبیل ایجاد شبکه‌های جمع آوری فاضلاب، شبکه آب، برق و گاز جذب سرمایه گذاران توانمند با مشارکت مردمی همان بخش خصوصی و حرکت به سمت جهش در تولید از مهم‌ترین برنامه‌های شرکت شهرک‌های صنعتی استان در سال جاری است.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: پارسال اتفاقات مثبتی در حوزه صنعت رخ داد که از جمله این اتفاقات، افتتاح شهرک صنعتی رضوی (مشهد ۵) بود به طوری که مشکل سرمایه‌گذارانی که در سال‌های گذشته به علت کمبود فضا به شهرهای دیگری سفر کرده بودند را تا حد زیادی برطرف کرد.

فیروز ابراهیمی افزود: باید مسیر مشترکی برای خانه صمت و شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی ترسیم کنیم که تعامل و همکاری هدفمند امسالمان بیشتر باشد که این هماهنگی ثاثیر مستقیم بر رشد و جهش تولید استان خواهد داشت.

در حال حاضر از ۴۹ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب خراسان رضوی، ۴۱ مورد فعال بوده که قرارداد برای واگذاری زمین با پنج هزار و ۱۷۴ واحد صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی استان منعقد شده است.

 
 

دیگر خبرها

  • رشد ۵۱ درصدی واگذاری زمین به کارآفرینان در خراسان رضوی
  • جهش مسکن ملی با شهرک ها در مازندران/سایه برج ها بر سر دریا
  • افزایش ۵۱ درصدی واگذاری زمین به متقاضیان در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی
  • حمایت شهروندان اهل تسنن از پاسخ نظامی سپاه به رژیم صهیونیستی
  • کشف حدود ۵.۵ تُن مواد مخدر در ایام نوروز
  • بیش از ۶۵ درصد شهروندان از کارت سوخت شخصی استفاده می‌کنند
  • کشف ۵.۵ تُن مواد مخدر در ایام نوروز
  • دولت می تواند با عرضه تسهیلات بانکی و زمین شهروندان را برای ساختن خانه های خود توانمند کند
  • کشف حدود ۵.۵ تُن مواد مخدر در ایام نوروز امسال
  • واگذاری ۶ هزار قطعه زمین به متقاضیان مسکن همدان