Web Analytics Made Easy - Statcounter

وجود دیوارهای فرسوده و نبود فضای مناسب تفریحی در محله استنویک بندرعباس سبب شده تا رویاهای کودکان اسیر بی توجهی مسئولان شود و با فروپاشی دیواره ها مرگ خود را مجسم کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به  نقل از   هرمز؛ همیشه وقتی از محرومیت سخنی به میان می آید، اولین نقطه ای که به ذهن افراد خطور می کند مناطق روستایی و کپر نشینی است که کیلومترها از مرکز استان فاصله دارند و عدم دسترسی به امکانات گستره ی محرومیت را در آن دیار بیشتر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما گاهی در نزدیک ترین نقطه به مرکز استان هرمزگان، جایی در دل شهرستان بندرعباس  می توان نقاشی غم انگیز محرومیت را در محله های مختلف بندرعباس مشاهده کرد، استنویک نام یکی از محله های بندرعباس است که اهالی آن در در انبوهی از مشکلات روزگار می گذرانند.

نام بردن از فقر در استانی که سرمایه های زیادی در آن وجود دارد و همواره به عنوان قلب تپنده اقتصاد کشور از آن یاد می شود، قدری دشوار است چرا که سرمایه های این استان با مشقت های کارگرانی که چرخه ی اقتصاد را در این شهر به حرکت در می آورند، به سایر استان های کشور ارسال می شود.

اگر از کوچه پس کوچه های محله قدیمی استنویک که اکنون نام آن برای مردم شهر نیز غریبه شده عبور کنید، با نیزارها و جنگل هایی روبرو خواهید شد که روزی در دل آن مردابی قرار داشته که جان چند نفر از اهالی را به کام مرگ کشانده است.

نکته ی قابل تامل این است که  هر از چندگاهی که  انتخابات باشد، سیل عظیمی از مسئولان  وارد این منطقه می شوند و با وعده های دل خوش کننده ای که مردم هیچگاه رنگ عمل بر آن ندیده اند، تبلیغات خود را برای کسب رای انجام می دهند.

 

بازی کودکان در نزدیکی مرداب 

زیبا ستوده یکی از اهالی محله استنویک در گفت وگو با خبرنگار هرمز با اشاره به اینکه  اغلب خانه های این محله دارای بافت فرسوده هستند، اظهار کرد: مشکلات اقتصادی باعث شده تا مردم این محله قدیمی، نتوانند هزینه ای را صرف ساخت مجدد خانه های خود کنند و به ناچار در این همین خانه های قدیمی که هر لحظه احتمال تخریب آن ها وجود دارد، زندگی کنند.

این شهروند افزود: با توجه به اینکه جنگل های زیادی  در اطراف خانه ها وجود دارد، و حیوانات مختلفی در زیر درختان این جنگل زندگی می کنند، همواره خانواده ها نگران کودکان خود به دلیل نداشتن سرگرمی و تفریح در کوچه ها با هم سن و سالان خود مشغول بازی می شوند، هستند.

ستوده با بیان عدم مناسب سازی کوچه های این محله، گفت: کوچه های این محله که به حدی باریک هستند که عبور از آن ها بسیار سخت است، این مسئله همچنین باعث شده تا وقتی حادثه ای در این محله اتفاق می افتد، ماشین های امدادی نتوانند به موقع به محل برسند.

وی بیان کرد: انباشت زباله ها در نزدیکی خانه های ساکنین و در مجاورت جنگل ها باعث شده تا این محل به خوابگاه معتادان و زندگی حیوانات تبدیل شود، همچنین بوی بد زباله ها در این محل زندگی را برای اهالی دشوار کرده است.

عبور دشوار اهالی از میان کوچه های محله 

زهرا احمدی، یکی دیگر از ساکنان محله استنویک در گفت و گو با خبرنگار هرمز با اشاره به اینکه مشکلات زیادی در این محله وجود دارد، اظهار کرد: مشکلات بهداشتی در این منطقه به حدی است که مشکلات تنفسی و جسمی برای ساکنان محله ایجاد کرده  است.

این شهروند با اشاره به اینکه مسئولان چندین بار به این محله مراجعه کرده اند، افزود: با وجود مراجعات مکرر مسئولان و دادن وعده هایی برای حل مشکلات محله، متاسفانه تاکنون اقدامات مناسبی برای حل مشکلات محله صورت نگرفته است.

احمدی بیان کرد: جاری شدن فاضلاب در میان کوچه های محله باعث شده تا آسفالتی که کیفیت آن چندان خوب نیست، خراب تر از قبل شود، همچنین عبور ماشین ها از روی این جوی های آب موجب پخش شدن آب جوی بر روی افرادی که در حال عبور هستند، می شوند.

وی خاطر نشان کرد: با وجود اینکه در اکثر محلات، امکانات تفریحی وجود دارد، اما تنها سرگرمی کودکان این محله بازی کردن در کنار جنگل ها و فضاهایی است که احتمال به خطرافتادن جان کودکان  نیز در آن وجود دارد. 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۵۸۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه معلم، مدرسه کودکان کار

به گزارش همشهری آنلاین، زهره ناظمی، بانوی اصفهانی، معلمی است که خانه کوچکش، مدرسه کودکان کار است. دوران کرونا وقتی متوجه شد برخی از بچه‌ها به‌خاطر نداشتن تلفن همراه امکان حضور در کلاس را ندارند، تلفن همراهش را در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌داد تا از درس و مدرسه‌ جا نمانند.

بعد از آن همکارانش وقتی این روحیه ایثارگری را در خانم معلم دیدند پیشنهاد دادند که کلاس درسی برای بچه‌های کار برپا کند؛ پیشنهادی که خانم معلم با جان و دل پذیرفت. تقریبا بیش از یک سال می‌شود که خانم معلم ظهر که از مدرسه برمی‌گردد، روپوش معلمی‌اش را در نمی‌آورد و در خانه‌اش را به روی کودکان کار باز می‌کند تا معلم اختصاصی آنها باشد. حتی شب‌ها هم میزبان کودکان مشتاق تحصیلی است که باید روزها سرکار باشند.

در خانه این معلم به روی دانش‌آموزانی که پدر و مادرشان به دلایل مختلف نمی‌توانند با آنها کار کنند نیز باز است و خانم ناظمی با حوصله راهنمایی‌شان می‌کند. البته روایت این کار خیر یک روایت خانوادگی‌ است. فرزندان خانواده که هر دو دانش‌آموز هستند هم کنار مادرشان در یادگیری مفاهیم درسی به کودکان کار کمک می‌کنند و پدر خانواده هر روز دست پر از سرکار برمی‌گردد تا خوراکی‌های خوشمزه و هدیه‌های کوچکش انگیزه این کودکان باشد.

بیشتر بخوانید: استخدام زنان زندانی ایرانی در یک کارخانه بستنی توزیع مهربانی در نانوایی | ببینید


یک جشن تولد خاص

همه تشریفات تولد امسالش به اندازه یک کیک یزدی کوچک بود و یک شمع ساده. صحبت از جوان نیکوکار تهرانی است؛ جوانی که نخواست نامش عنوان شود اما خبر کار نیکش به گوش‌مان رسیده. چند روز پیش ستاد مردمی دیه میزبان جوان و جشن تولد ساده‌اش بود. البته به برکت این جشن تولد ساده ۲ زندانی جرائم غیر عمد آزاد شدند.

این جوان نیکوکار هزینه تشریفات مراسم تولدش، یعنی معادل ۲۲ میلیون تومان را صرف آزادی ۲ زندانی سرپرست خانواده کرد تا پس از ۴ ماه حبس به آغوش خانواده‌شان برگردند. قهرمان این خبر خوبمان درباره جشن خاصش می‌گوید: شمع تولدم را امسال با آرزوهای زیبایی چون بودن یک پدر در کانون گرم خانواده فوت کردم که شیرینی‌اش بیشتر بود و خاطراتش هم ماندگارتر شد.



ثبت مهربانی با حیوانات

ما ایرانی‌ها طرفدار طبیعت هستیم. اصلا بدجوری حواس‌مان به زمین و هوا هست تا خدای نکرده لانه پرنده‌ای را خراب نکنیم، مخصوصا لانه پرنده‌ای از نوع لک‌لک؛ موردی که بارها در گوشه‌گوشه کشورمان با آن برخورد داشته‌ایم. این بار هم در کرمانشاه، آشیانه یک جفت لک‌لک که روی دودکش‌های آتش‌زای یک کارخانه ساخته شده بود با همکاری محیط‌زیست و آتش‌نشانی جابه‌جا شد تا این مهربانی هم ثبت شود.

کد خبر 849390 برچسب‌ها كودكان كار نیکوکاری معلمان محیط زیست ایران

دیگر خبرها

  • مشکلات رفتاری کودکان ۳ تا ۵ ساله را چگونه بر طرف کنیم؟
  • همکاری شهرداری با احیاگران خانه‌های تاریخی محله امامزاده یحیی
  • خانه‌های منطقه ۲۲ تهران چند؟
  • پایان عملیات بازپیرایی بوستان شهری کوچه بیوک در یزد
  • دانشجویان پرانگیزه؛ اما مسئولان همچنان در خواب غفلت!/ دل نوشته‌های دانشجویی را جدی بگیرید تا مشکلات مملکت حل شوند
  • نخستین سرویس مدرسه تهران مخصوص بچه‌پولدارها بود
  • بازدید مسئولان از خط تولید فولاد مبارکه ثمرات بسیاری دارد
  • فیلم| لحظه بمباران خانه‌ای در محله الصبره در غزه
  • کشتارهای جدید اشغالگران در غزه با هدف قرار دادن ۱۱ خانه در رفح و یک مدرسه آنروا
  • خانه معلم، مدرسه کودکان کار