Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-25@11:37:59 GMT

معرفی متهم تعرض جنسی در مدرسه به زندان

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۵۹۲۲۹

در پی انتشار اخباری در برخی رسانه‌ها با عناوین «فرار بدهکار بزرگ بانکی به خارج از کشور»، «درگیری یکی از مراجعین با بازپرس دادسرا» و هم‌چنین «تعرض به برخی دانش‌آموزان در غرب تهران»، دادستان تهران در مصاحبه با خبرنگاران، در خصوص روند رسیدگی به این پرونده‌ها توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش ایسنا، در پی انتشار اخباری در برخی رسانه‌ها با عناوین «فرار بدهکار بزرگ بانکی به خارج از کشور»، «درگیری یکی از مراجعین با بازپرس دادسرا» و هم‌چنین «تعرض به برخی دانش‌آموزان در غرب تهران»، دادستان تهران در مصاحبه با خبرنگاران، در خصوص روند رسیدگی به این پرونده‌ها توضیحاتی ارائه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، جعفری دولت‌آبادی اظهار داشت: پرونده مربوط به بدهکار بانکی در سال ۱۳۸۹ و در پی شکایت اداره کل حقوقی یکی از بانک‌های کشور علیه مدیرعامل تعدادی از شرکت‌ها بابت اخذ تسهیلاتی کلان از شعبه مرکزی آن بانک و متعاقباً جعل نامه‌های بانک و فک رهن از تعداد ۲۰ فقره از پلاک‌های ثبتی مفتوح شده است. در اثنای رسیدگی، شکواییه‌های دیگری از هفت بانک و یکی از صندوق‌های قرض‌الحسنه و یکی از نهاد‌های عمومی غیردولتی از جمله در خصوص دریافت تسهیلات کلان توسط متهم موصوف و فرزندانش از طریق جعل، استفاده از سند مجعول و تحصیل مال از طریق نامشروع واصل گردیده است. پس از انجام تحقیقات مقدماتی و صدور قرار‌های تأمین کیفری برای ۲۲ نفر از متهمان پرونده، بازپرس در تاریخ ۱۳۹۱/۸/۱۸ مبادرت به اتخاذ تصمیم نهایی نموده و برای ۱۱ نفر از متهمان، پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری تهران ارسال و با جلسات متعدد، تاکنون منجر به صدور رأی توسط دادگاه نشده است.

دادستان تهران افزود: در تاریخ ۱۳۹۶/۱۱/۱۸ دادگاه رسیدگی‌کننده برای متهمان اصلی پرونده به اسامی اختصاری «و. ا. ا» و «م. ا. ا» قرار ممنوع‌الخروجی برای مدت شش ماه صادر نمود؛ لذا خروج احتمالی متهمان موصوف از کشور، به رغم صدور قرار ممنوعیت خروج آن‌ها بوده و پرونده‌ای در خصوص نامبردگان در دادسرای تهران مفتوح به رسیدگی نمی‌باشد.

دادستان تهران در مورد خبر دوم اظهار داشت: در سال ۱۳۹۵ فرد روحانی موصوف در پرونده مورد اشاره فاقد هر گونه سمتی بوده و برای پیگیری پرونده اتهامی یکی از بستگانش به شعبه بازپرسی مراجعه کرده و با حضور در جلسه بازپرسی، موجبات اعتراض شاکی را فراهم آورده که با درخواست خروج وی از شعبه همراه شده است. این فرد متعاقباً به دادسرا مراجعاتی داشته و از جمله در تاریخ ۱۳۹۵/۹/۳۰ در خارج از شعبه بازپرسی مطالبی را علیه بازپرس رسیدگی‌کننده مطرح کرده است؛ بازپرس به رغم تصمیم به انعکاس موضوع به دادسرای ویژه روحانیت، از این امر منصرف شده است؛ اما شاکی پرونده به آن دادسرا مراجعه کرده و شکواییه‌ای را علیه روحانی موصوف تقدیم نموده است.

دادستان تهران افزود: بازپرس پرونده منکر صدور هرگونه دستور برای زدن دستبند به فرد روحانی است، اما دادستانی تهران در حال بررسی این ادعا می‌باشد.

جعفری دولت‌آبادی در مورد خبر سوم اظهار داشت: حسب گزارش مورخ ۱۳۹۷/۳/۷ مرکز عملیات پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تهران بزرگ در تاریخ ۱۳۹۷/۳/۶ و در پی تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر وقوع درگیری در یکی از دبیرستان‌های غرب تهران، مأموران پلیس به محل اعزام شدند و متعاقبا ۱۵ نفر از اولیای دانش‌آموزان مبادرت به طرح شکایت نموده و اعلام کرده‌اند متهم به فرزندانشان تعرض جنسی نموده است. متهم نزد ضابطان و قاضی دادسرا اقرار نموده که در یک نوبت فیلم‌های مستهجنی که در گوشی تلفن همراه خود داشته است را برای تعدادی از دانش‌آموزان پخش کرده است، اما سایر اتهامات را منکر شده است. با انعکاس موضوع به دادسرا و تشکیل پرونده کیفری، متهم تحت تعقیب قضایی قرار گرفته و با صدور قرار تأمین به زندان معرفی شده است. تحقیقات در پرونده ادامه دارد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: تعرض جنسی تجاوز به دانش آموزان بدهکار بزرگ بانکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۵۹۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندگی قاتل با جسد زن گمشده به مدت ۲ شبانه‌روز!

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، اواخر فروردین امسال، مرد جوانی به اداره چهارم پلیس آگاهی مراجعه کرد و هنگامی که مقابل کارآگاهان قرار گرفت، با اظهارات ضد و نقیضی گفت: همسرم به نام مهتاب چندی قبل از خانه خارج شده اما دیگر بازنگشته است. ساعتی پیش یک پیامک از تلفن‌همراهش برای من آمده که در آن فردی نوشته بود، همسرم را به‌خاطر اختلافات شخصی به قتل رسانده و جسدش را در یک باغ دفن کرده است؛ سه فرزند دارم که بهانه مادر خود را می‌گیرند، لطفاً کمک کنید.

پس از ثبت شکایت و تشکیل پرونده در دادسرای امورجنایی، تیمی از کارآگاهان با دستور بازپرس پرونده وارد عمل شدند و برای تحقیقات محلی پای در خانه زن فقدانی گذاشتند اما در آنجا مشخص شد این زوج جوان اختلافات خانوادگی گسترده‌ای با یکدیگر دارند که همسایه‌ها نیز این موضوع را تایید کردند.

تیم جنایی در گام بعدی به سراغ اقدامات اطلاعاتی رفتند که بررسی‌های فنی در این شاخه از تحقیقات حاکی از آن بود، چند هفته قبل این زوج جوان با یک خانواده دیگر برای مسافرت به شمال رفتند اما پس بازگشت از این سفر اختلافات آنها بیشتر شده است.

در ادامه نیز مشخص شد، مردی که فقدانی همسر خود را با اظهارات ضد و نقیضی به پلیس آگاهی گزارش کرده است، به فرزندان خود گفته که مادرشان از خانه قهر کرده و دیگر با نخواهد گشت که این سرنخ‌های مهم باعث شد تا متهم با دستور بازپرس جنایی، بازداشت شود.

متهم که به موادمخدر اعتیاد شدیدی دارد در جریان بازجویی‌ها منکر هرگونه اختلاف با همسر خود بود اما او پس مواجه با مدارک موجود داخل پرونده چاره‌ای جز بیان حقیقت را نداشت و از یک جنایت هولناک پرده کرد.

مرد جوان ماجرا را اینطور توضیح داد: با همسر اختلاف داشتیم و به یکدیگر بدبین بودیم؛ چند هفته قبل با یک خانواده دیگر که از دوستان ما بودند به شمال رفتیم اما من در آنجا مخفیانه و به دور از چشم مهتاب پیشنهاد دوستی به یکی از همسفرها دادم که همسرم متوجه و باعث شد تا اختلاف‌ها بیشتر شود.

متهم گفت: هنگامی به تهران بازگشتیم، بچه‌ها به مدرسه رفتند و مهتاب این ماجرا را با من درمیان گذاشت که منجر به درگیری شدید بین ما شد؛ در جریان این نزاع کنترل خود را از دست دادم و با یک روسری همسرم را به قتل رساندم؛ نمی‌دانستم چه‌کاری انجام دهم برای همین جسد را زیر تختخواب داخل اتاق گذاشتم و به هنگامی که بچه‌ها به خانه آمدند مدعی شدم که مادرشان قهر کرده و از خانه رفته است.

وی ادامه داد: جسد نزدیک به دو روز زیر تخت قرار داشت و دچار جمود نعشی شده بود؛ برای همین وانت یکی از اقوام را قرض گرفتم و جسد بین یک پتو قرار دادم؛ اتفاقاً آن روز نیز در ساختمان ما یکی از همسایه‌ها اسباب‌کشی داشت به‌خاطر همین کسی به من شک نکرد!

مرد جنایتکار گفت: جسد را به یکی از روستا‌های اطراف شرق تهران بردم و در آنجا دفن کردم و با تلفن همراه همسرم یک پیامک برای گمراه کردن مسیر پرونده برای خود ارسال و پس از آن با طراحی یک سناریوی خیالی فقدان مهتاب را به پلیس اعلام کردم.

پس از اعترافات متهم و رمزگشایی از سرنوشت مرگبار زن گمشده، کارآگاهان اداره چهارم و تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی ماموریت یافتند تا به همراه متهم راهی روستای موردنظر واقع در شرق تهران شوند و جسد را پیدا کنند.

به گزارش تسنیم، با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی، متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه‌ای واحد در دادسرا‌های گلستان 
  • بازداشت قاچاقچی حرفه‌ای موادمخدر در بزرگراه آزادگان تهران
  • عاملان تعرض به ۲ دختر دانش آموز به اعدام محکوم شدند
  • اعدام و حبس برای عاملان تعرض به ۲ دختر دانش آموز
  • زندگی قاتل با جسد زن گمشده به‌ مدت ۲ شبانه‌ روز در تهران!
  • قاچاقچی دستمال جادویی در دام پلیس همدان
  • جوانی که متهم به ترغیب زهره فکورصبور به خودکشی بود تبرئه شد
  • زندگی قاتل با جسد زن گمشده به مدت ۲ شبانه‌روز!
  • مرد میانسال با دیدن مرد غریبه در منزلش مرتکب قتل شد
  • تعقیب قضایی۶ هزار متهم قاچاق کالا و ارز /دستگیری ۵١٢ نفر مجرم خطرناک و اراذل