Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@09:02:32 GMT

برنامه جشن 40 سالگی انقلاب باید مردم محور باشد

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۶۰۹۸۶

برنامه جشن 40 سالگی انقلاب باید مردم محور باشد

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: برنامه جشن 40 سالگی انقلاب اسلامی ایران باید مردم محور باشد و در آن مسئولان به صورت شفاف ارائه عملکرد کنند.

به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی شامگاه سه شنبه در نشست شورای سیاستگذاری و راهبری بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان مرکزی، افزود: انقلاب اسلامی با همراهی و پشتیبانی اقشار مختلف مردم به پیروزی رسید و محور برنامه های جشن چهل سالگی آن نیز باید با بهره گیری از ظرفیت های ارزشمند مردمی همراه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: مردم همیشه در عرصه های مختلف نظام و از روزهای نخست نهضت انقلاب تا کنون حاضر بوده اند و در شرایط مختلف توطئه های دشمنان را تشخیص و خنثی کرده اند.
امام جمعه اراک بیان کرد: مسئولان و دولتمردان باید در جشن چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی نیم نگاهی به گذشته و عملکرد مدیریتی خود داشته باشند و با تقویت نقاط قوت و جنبه مثبت عملکرد خودو شناخت نقاط ضعف با اراده ای قوی تر به پیش بروند.
وی اظهار داشت: پس از چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی فرصت آزمون و خطا وجود ندارد و هیچ فرصتی نباید از دست برود و آحاد مردم و مسئولان باید در راستای آبادانی و توسعه همه جانبه کشور گام بردارند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: مردمی بودن، ساده زیستن، میدان دادن به جوانان، توانمند سازی اقشار مختلف مردم، کارآفرینی و کارآمدی، خلاقیت، تجهیز کشور به تکنولوژی و فناوری روز دنیا، انقلابی عمل کردن و عمل به تعهدات مهمترین وظیفه مسئولان در چهل سالگی انقلاب اسلامی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی اضافه کرد: در جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مردم و مسئولان باید به این نکته مهم ایمان بیاورند که آمریکا و یا هیچ کشور دیگری به حال کشور و ملت ایران دل نمی سوزانند و باید با بهره گیری از ظرفیت های داخلی کشور را در مسیر توسعه قرار داد.
امام جمعه اراک گفت: فرصت فعالیت های ماندگار در همه بخش های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در کشور وجود دارد و مسئولان باید با همت های بلند و اولویت بندی کارشناسانه تلاش کنند.
وی ادامه داد: در صورتی که هر یک از دستگاه های اجرایی یک تا سه طرح بزرگ و ماندگار برای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب داشته باشند می توان استان مرکزی را در مدت زمانی کمتر از یک سال متحول کرد.
آیت الله دری نجف آبادی اظهار داشت: کارنامه انقلاب اسلامی در همه بخش ها درخشان است و مسئولان باید با بهر گیری از فرصت رسانه ای، عملکرد نظام را برای مردم تشریح کنند.
وی ادامه داد: پیش از انقلاب اسلامی تنها یک دانشگاه در استان مرکزی فعال بود در صورتی که اکنون بیش از 80 واحد دانشگاهی با بیش از 100 هزار دانشجو در نقاط مختلف استان فعالیت می کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: مشکلات بهداشت و درمان یکی از مهمترین مسایل مردم در پیش از انقلاب اسلامی بود به طوری که حتی یک پزشک متخصص در این استان وجود نداشت اما، امروز به برکت انقلاب اسلامی 20 بیمارستان همراه با متخصصان مختلف به طور شبانه روزی به مردم خدمات ارائه می کنند و مردم باید قدردان این نعمت های الهی باشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: دستگاه های اجرایی باید برای برگزاری هر چه باشکوهتر جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی در استان برنامه و طرح های ماندگار داشته باشند.
فتح الله حقیقی افزود: پس از تشکیل کمیته های تخصصی، شرح وظایف کمیته ها و اعضای آن ها به دستگاه های اجرایی ابلاغ و نظارت های های گسترده برای انجام وظایف نیز از روزهای نخست انجام می شود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با شعار افتخار به گذشته و امید به آینده در نقاط مختلف کشور برگزار می شود.
حجت الاسلام عباس هاشمی افزود: تاکید بر ثبات روز افزون جمهوری اسلامی، زمینه سازی آشنایی هر چه بیشتر اقشار مختلف مردم به خصوص جوانان با اهداف و آرمان های امام راحل، تبیین نقش ولایت فقیه در پیروزی و حفظ کشور و نظام در بحران های مختلف و تبیین گفتمان انقلاب اسلامی به خصوص در عرصه بین المللی از مهمترین اهداف برگزاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.
وی، ترسیم و تدوین سیاست های کلان، بررسی و تصویب محصولات و آثار فرهنگی و هنری مکتوب و رسانه ای متمرکز، تدوین و تصویب سیاست های تبلیغی و رسانه ای و بررسی و تصویب برگزاری نشست های علمی، تخصصی و همایش های ملی و بین المللی را مهمترین وظایف شورای راهبری و سیاستگذاری عنوان کرد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بیان کرد: نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر حوزه های علمیه، مدیرکل آموزش و پرورش، رئیس سازمان جهاد کشاورزی،و مدیرکل صدا و سیما از اعضای ستاد استانی شورای سیاستگذاری و راهبری بزرگداشت چهلمین سالگرد پروزی انقلاب اسلامی است.
وی، فرمانده سپاه روح الله، مدیر کل تبلیغات اسلامی، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، شهردار، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران، فرمانده نیروی انتظامی، رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، مدیرکل ورزش و جوانان، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، مدیرکل کمیته امام خمینی(ره) و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی را از دیگر اعضای ستاد استانی این شورا عنوان کد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: 13 کارگروه فرهنگی، اقتصادی، علم و فناوری، رسانه، روستا و محرومیت زدایی، ورزش و جوانان، زنان، تشکل های مردم نهاد، روحانیت، ایثار و شهادت، بهداشت و درمان، بسیج و فرهنگیان و دانش آموزی برای برگزاری هر چه باشکوهتر آیین چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان مرکزی تشکیل شده است.
استان مرکزی با12 شهرستان و یک میلیون 440 هزار نفر جمعیت به عنوان استان آفتاب شهرت دارد چرا که خمین از توابع این استان زادگاه امام خمینین (ره) است.
3017/6013/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي انقلاب اسلامي جشن 40 سالگي استان مركزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۶۰۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است

سید احمد پورفرجی رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خوزستان با اشاره به آیه صریح "فبشّر عباد الّذین یستمعون القول فیتّبعون احسنه" و با تأکید بروز اختلاف در جبهه انقلاب بر سر ماندن یا نماندن شهردار اهواز اظهار کرد: حضور آقای امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای ارزشی و انقلابی شده است بالاخره وی خواهد رفت چه در زمان کوتاه مدت و چه بلند مدت؛ ولی اختلافات داخلی ایجاد شده بین نیروهای انقلابی ماندگار می‌شود و فراموش نخواهد شد.

پورفرجی با تاکید بر اینکه "ما نباید شهر را فدای یک نفر کنیم"، بیان کرد: نگاه شورای ائتلاف به فرد نیست بلکه نگاه ما به مردم و مطالبات مردمی است و از این رو ما ملزم به انجام نقد منصفانه برای رضای خدا و مطالبات مردم هستیم. تکلیف شرعی این نیست که ما تلاش کنیم یک نفر را در شهر نگه‌داریم، بلکه تکلیف ما این است که کلانشهر اهواز باید در شأن مردم باشد.

اعضای غایب شورا مقصرِ اختلال در خدمات‌رسانی به مردم

وی گفت: البته آنچه ما در میدان مشاهده می‌کنیم نشان می‌دهد که کار خاصی برای شهر اهواز انجام نشده، و فضای عمرانی و خدمات شهری موجود زیبنده کلانشهر اهواز نیست، و باید در این زمینه تجدید نظر انجام شود. حالا این تجدیدنظر یا باید توسط شهردار انجام شود و یا اینکه مدعی‌العموم یا استاندار به این موضوع ورود کنند تا این مسئله در یک بازه زمانی حل شود که یا شهردار استعفا دهد و یا اینکه به صورت دیگری مشکل حل شود.

وی با اشاره به غیبت برخی اعضای شورای شهر در جلسات شورا گفت: در حال حاضر به دلیل غیبت برخی از اعضا لوایحی بر زمین مانده و مورد تصویب قرار نگرفته است و چنین رویکردی که از سوی این افراد دنبال می‌شود به هیچ وجه شایسته‌ی مردم اهواز نیست چرا که در خدمات‌رسانی به مردم اختلال ایجاد کرده است و در این زمینه اعضای غایب شورای شهر مقصر هستند.

پورفرجی همچنین با بیان اینکه مردم اهواز نسبت به آبگرفتگی‌های اخیر معترض هستند، ادامه داد: علی‌رغم بودجه‌های کلانی که برای رفع معضل آبگرفتگی در اهواز اختصاص یافته است اما این مشکل هنوز به قوت خود باقی است و موجبات نارضایتی شدید مردمی را فراهم کرده است. این معضل باید هر چه سریعتر و به صورت زیربنایی حل شود.

وی با بیان اینکه تمامی اعضای شورای شهر برای ما محترم هستند، خاطرنشان کرد: باید این موضوع را قبول کنیم که در حوزه‌های عمرانی و خدمات شهری اقدام قابل توجهی در کلانشهر اهواز انجام نشده است که این اشکال به شهرداری اهواز برمی‌گردد.

مدیر ناتوان باید کنار برود

پورفرجی گفت: اگر مدیری به دلایل مختلف نظیر بیماری یا ناتوانی؛ تعللی در خدمت به مردم داشته باشد، باید شخصا این موضوع را به مافوق خود اعلام کند که نمی‌تواند به مسوولیت ادامه دهد. چرا که مدیران شرعا مکلف به خدمت به مردم هستند و اگر چنین مدیرانی در استان داریم باید خودشان از مدیریت کناره‌گیری کنند.

رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خوزستان بیان کرد: در مورد شهردار اهواز نیز حرف ما این است که با توجه به اینکه شهردار از خانواده معظم شهداست و دیدگاه انقلابی دارد، از نظر وجدانی، عقلی و شرعی در برابر شهدا مسئول است و باید به این سوال جواب بدهد که آیا مسئولیت شهرداری را به نحو مطلوب انجام داده است؟

وی تصریح کرد: همه مدیران باید بدانند که "جایگاه مدیریتی" در حکم یک امانت محسوب می‌شود که مردم و نظام اسلامی به یک مدیر عطا کرده است و دین اسلام، قرآن، اهل بیت، امام امت و رهبر معظم انقلاب به ما یاد داده‌اند که انسان یا نباید مسوولیتی را بپذیرد و یا اگر مسوولیتی را قبول کرد باید با تعهد، ایثار و به صورت شبانه‌روزی به مردم خدمت کند.

پورفرجی گفت: یکی از موضوعات بسیار مهمی است که باید به آن اشاره کرد موقعیت و جایگاه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در کشور و استان خوزستان است البته مردم از نقش و جایگاه شورای ائتلاف استان در بین مردم و مسئولین آگاه هستند.

وی با بیان اینکه این تشکیلات به خاطر مردم ایجاد شده است، افزود: اعضای شورای ائتلاف نیز کاملا به وظایف خود آشنا هستند و می‌دانند که باید مطالبات مردمی را در حوزه‌های عمرانی،اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی ،بهداشت و...مورد پیگیری قرار دهند.

پورفرجی ادامه داد: مردم نیز باید بدانند که شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی بر اساس شرح وظایفی که دارد بدون هیچ ملاحظه‌ای از حقوق آنان دفاع می‌کند و هیچگاه از رسالتی که بر عهده دارد کوتاه نخواهد آمد چرا که هدف این شورا خدمت به مردم است و اگر انتقادی از مسوولین صورت می‌گیرد، برای پیشبرد اهداف نظام اسلامی و خدمت‌رسانی به معنای واقعی کلمه به مردم است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899337

دیگر خبرها

  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
  • رویکرد مردم‌محور در دستور کار نظام شورایی کشور است
  • رویکرد مردم ‎محور در دستورکار نظام شورایی کشور است
  • تبعیض‌ها در بخش‌های مختلف باید به حداقل برسد
  • قالیباف: بانک مرکزی در پایان سال ۱۴۰۲ به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرد
  • قالیباف: بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است
  • انتقادات تند ذوالنوری از قالیباف در صحن مجلس /قدرت باید به نمایندگان برگردد
  • مجلس باید «نماینده‌محور» باشد نه رییس‎‌محور