Web Analytics Made Easy - Statcounter

هر ساله در زمان بارندگی شاهد بروز مشکلاتی در سطح شهرستان گنبدکاووس هستیم که مهم‌ترین مشکل را می‌توان آبگرفتگی معابر عنوان کرد.
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ آبگرفتگی معابر باعث بروز مشکلاتی برای شهروندان شهرستان گنبدکاووس در زمینه تردد و موجب بیکار شدن بسیاری از افراد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مشکل از سالی به سال دیگر منتقل می‌شود و اینکه هر ساله شاهد تکرار آن هستیم، بیانگر این موضوع است که مسئولان تنها به دنبال رفع مشکل به صورت موقتی هستند.   برای بررسی این موضوع سری زدیم به شهرستان  گنبدکاووس و در این خصوص با ساکنان این منطقه گفتگو کردیم. مشکلات جاری شدن آب‌های سطحی شهروندی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛گفت: با کوچکترین باران مرکز شهر را آب می‌گیرد و مردم تا ۴۸ ساعت نمی‌توانند از خانه هایشان خارج شوند.     وی  ادامه داد: از صبح تا الان نزدیک به ۱۰ماشین درون فاضلاب افتاده اند و مردم با کمک هم آن‌ها را بیرون می‌کشند.   وی افزود: با این وضع همه ما از کارو زندگی می‌افتیم چرا که مشتری‌ها نمی‌توانند وارد مغازه‌ها شوند.
شهروند دیگری در خصوص آبگرفتگی معابر  به خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ گفت: آب اینجا از دریاچه بیشتر شده است و بچه‌ها با لاستیک در آن بازی می‌کنند که خطرات بسیار سلامت و جان آنان را تهدید می کند.   یکی دیگر از ساکنان گفت: جرثقیل برای اینکه یک ماشین را از آب در آورد ۵۰هزار تومان پول می‌گیرد و این به معنی خسارت است.
وی افزود: افرادی که مسن هستند برای رفت و آمد مشکل دارند و بسیاری از افراد می‌افتند.   وی در ادامه گفت: بار‌ها به شهرداری گفته ایم، اما اصلا توجه نمی‌کنند.
فردی دیگر  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛گفت: در گذشته هم این مشکل که در اثر باران بعضی مغازه‌ها را آب گرفته پیش آمده است، اما هیچکس هیچ اقدامی انجام نداد.
وی افزود: بسیاری از ماشین‌ها خراب شده اند و مردم به سختی رفت و آمد می‌کنند.   وی در ادامه اضافه کرد: چندین سال می‌شود که وضع به همین صورت است و مسئولان هیچ کار کارشناسی شده‌ای انجام نمی‌دهند. علت آبگرفتگی معابر چیست؟ فردی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ گفت: شیب خیابان از چهار طرف به تقاطع می‌رسد و از این رو آب تجمع می‌کند و از آنجایی که جدول کشی نشده است آب به خارج از شهر هدایت نمی‌شود.   فردی دیگر گفت: شهرداری تا خیابان ۱۷شهریور کانال کشید و از آنجا تا این تقاطع پالانه ۵۰سانتی گذاشت و از آنجایی که پالانه باز است اگر آشغال در آن گیر کند جلوی حرکت آب را می‌گیرد.
وی افزود: در کمتر از یک ربع بارندگی تمام چهار راه را آب می‌گیرد و به داخل مغازه‌ها و حیاط منازل نفوذ می‌کند.   طعنه گنبدی شهردار گنبدکاووس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ گفت: با توجه به توپوگرافی خاص این شهر ما شاهد جمع شدگی آب در نقاط مختلف هستیم و اجتناب ناپذیر است. وی افزود: در بارندگی اخیر در زمان یک ربع تمام آب‌های سطحی شهر تخلیه شد و بعد از قطع بارندگی تا حداکثر دو ساعت بیش‌تر طول نکشید که تمام آب‌های سطحی جمع آوری شدند که این‌ها نشان می‌دهد کانال‌ها مجراهایشان باز است.
وی افزود: حجم آبی در بارندگی رگباری اخیر که غیر قابل پیش بینی بود در مدت بسیار کوتاه حدود ۳۰میلی متر بود.   طعنه گنبدی اضافه کرد: دلیل دیگر تجمع آب و تاخیر در انتقال آب‌های سطحی، باز کردن دریچه سد گلستان هم زمان با بارندگی و بالا آمدن آب رودخانه بود. راه حل مشکل چیست؟ شهروند دیگری در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ می‌گفت: پیش آمده است که حجم آب آنقدر بالا بوده که تا ساعت ۱بامداد نتوانسته ام وارد منزل خود شوم.
وی افزود: این جدول‌ها اصلا ظرفیت آب اضافه را ندارند و باید شهرداری و اداره آب و فاضلاب با همکاری هم ظرفیت جدول‌ها را بالا ببرند.   طعنه گنبدی شهردار گنبدکاووس ادامه داد: در گذشته بالغ بر۳۰ تا ۴۰ درصد آب‌های سطحی که ما در هنگام بارندگی داریم، به اگو (سیستم فاضلاب شهری) هدایت و آب‌های سطحی شهرداری جریان پیدا می‌کرد و  وجود نداشتن شبکه فاضلاب شهری مزید بر علت شده است.
وی افزود: با توجه به انبوه ساخت و سازی که صورت گرفته حجم قابل توجهی از جمع آوری آب‌های سطحی شهری که شهرداری مسئولیش را به عهده دارد با ایجاد شبکه فاضلاب مرتفع خواهد شد.

رحمتی مدیرعامل آب و فاضلاب شهری گلستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ گفت: در بعضی مناطق گنبدکاووس به خصوص در هسته مرکزی این شهرستان سطح آب بالاست و خیلی‌ها از سیستم قدیمی چاه‌های جذبی استفاده می‌کنند و این را به جدول خیابان انتقال می‌دهند که خلاف قانون بوده و جرم محسوب می‌شود.   وی افزود: اگر اداره آب و فاضلاب شهری بخواهد دست به جدول‌ها بزند با جلوگیری شهرداری مواجه خواهد شد چرا که این مسئله مربوط به خودشان است.
رحمتی اضافه کرد: قسمتی از شبکه جمع آوری فاضلاب شهری گنبدکاووس انجام شده، اما متاسفانه به لحاظ فنی این شهر مسطح بوده و برای انتقال فاضلاب از یک عمق به عمقی دیگر نیاز است تا ایستگاه پمپاژ طراحی شود.   وی در ادامه گفت: تصفیه خانه اصلی شهر گنبدکاووس نیز تقریبا تمام شده و کار ساختمان ایستگاه پمپاژ اصلی به پایان رسیده که در حال تهیه تجهیزاتش هستیم.
طعنه گنبدی شهردار گنبدکاووس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛گفت: برای جمع آوری و انتقال آب‌های سطحی با یکی از مشاورین استان قرار داد بسته شده که مطالعه به اتمام رسیده و در مرحله نهایی برای تصویب هستیم.
وی افزود: از آنجایی که شبکه جمع آوری آب‌های سطحی این شهرستان در سال‌ها قبل اصولی کار نشده و اگر قرار باشد با استاندارد و اصولی کار کنیم به بودجه قابل توجهی احتیاج بوده که از توان و درآمد عمومی سران شهرداری خارج است.   طعنه گنبدی اضافه کرد: ما مجبوریم متناسب با اعتباری که داریم موارد را به صورت مقطعی مرتفع کنیم.
وی در ادامه گفت: برای رفع این مشکل پیگیری خواهیم کرد تا مسئولین استانی در این راستا به ما کمک کنند و امکانات و تجهیزات را برای جمع آوری آب‌های سطحی گنبد اختصاص دهند.
گزارش از سحر قزاق
انتهای پیام/ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری بحران آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۶۱۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، محمدعلی موسی‌ پور، مدیرکل بندر امیرآباد به همراه معاونان خود در سفر به گلستان، از کانال آشوراده، ایستگاه رادیویی دریایی  unmanned بندرترکمن و ساختمان اداری بنادر گلستان در گرگان بازدید کردند و سپس با سیدمحسن طیرانی، سرپرست و‌مسئولان بنادر گلستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این نشست ضمن بررسی روند همکاری بین دو بندر همجوار شمالی کشور، مشکلات و نقاط ضعف و قوت مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و راهکارهای لازم برای ارتقای کیفیت خدمات رسانی ارائه شد.

سرپرست بنادر و دریانوردی استان گلستان در این نشست اظهار داشت : لایروبی کانال آشوراده و تبادل آب بین دریا و خلیج موجب شده تا شناورهای سبک به راحتی در خلیج گرگان تردد داشته باشند.

وی با بیان اینکه افزایش ۲۰ سانتی‌متری ارتفاع سطح آب خلیج گرگان باعث کاهش شوری آب و مهاجرت پرندگان به خلیج گرگان شده است، ادامه داد: لایروبی کانال آشوراده حدود ۴۰۰ متر به پهنای سواحل اضافه کرده است.

سیدمحسن طیرانی در ادامه با اشاره به اینکه در راستای اجرای طرح سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ بیشترین جذب مسافر در سفرهای دریایی از مسیر اسکله بندرترکمن به جزیره آشوراده انجام شد، افزود: در این ایام حدود ۴۱ هزار و ۴۹۰ نفر مسافر و گردشگر تردد داشته‌اند که نیاز به علائم کمک ناوبری جهت ایمن سازی آبراه بوده  و با هماهنگی بعمل آمده واحد دریایی بنادر گلستان با واحد دریایی بندر امیرآباد فراهم شده و به زودی در مسیر تردد شناورها قرار خواهد گرفت.

به گفته سرپرست بنادر گلستان، یکی از اتفاقات مهمی که در نوروز ۱۴۰۳ محقق شد، قرار دادن شناور جستجو و نجات دریایی توسط واحد دریایی بندر امیرآباد برای اسکله‌های بندرترکمن و بندرگز بود که در تامین امنیت ترددهای دریایی بسیار مثمر ثمر بود.

دیگر خبرها

  • تصاویر| خلیج گرگان؛ گلستان
  • آب گرفتگی معابر شهر بیرجند پس از بارش رگباری باران (فیلم)
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • تصاویری از آبگرفتی منازل و معابر زاهدان پس از بارش های بهاری
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • وضعیت عجیب پارکینگ خودروهای لوکس در سیل بم!
  • بارش باران سیل آسا به زمین‌های کشاورزی روستای عباس آباد خسارت زد + تصاویر
  • فیلمی از امدادرسانی در جاده‌های سیل زده کیانشهر
  • فیلم/آب گرفتگی معابر شهر بیرجند پس از بارش رگباری باران