Web Analytics Made Easy - Statcounter

مادرید- ایرنا- نازنین آرمانیان در مقاله ای در روزنامه پوبلیکو با اشاره به اینکه درخواست های 'مارک پمپئو' وزیر خارجه امریکا از ایران غیرقابل اجرا هستند، نوشت: اعتقاد به انجیل تنها چیزی است که آمریکا در 12 شرط خود از جمهوری اسلامی ایران درخواست نکرد.

نازنین آرمانیان استاد علوم سیاسی دانشگاه بارسلون و کارشناس ژئوپولتیک در این مقاله که زیر عنوان 'اعتقاد به انجیل تنها چیزی که آمریکا در 12 شرط خود از ایران مطالبه نکرد'، منتشر شده نوشت: 'آن ها را زیر پا له می کنیم'،'اجازه نخواهیم داد که .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..' یا 'رژیم ایران باید بداند تازه اول کار است'، برخی از عبارات و جملاتی هستند که مایک پمپئو رئیس سابق سازمان سیا که متخصص شکنجه و عملیات مخفیانه می باشد و اکنون مدیریت دستگاه دیپلماسی آمریکا به او سپرده شده در روز 21 می 2018 در توضیح سیاست جدید کشورش در ارتباط با ایران از آن ها استفاده کرد.
استاد علوم سیاسی دانشگاه بارسلون نوشت: پمپئو مانند سرکردگان مافیا، گفت وگو سرش نمی شود و تنها از ارسال پیام های کوتاه به دشمن مانند: 'اگر قبول کنی می گذارم زنده بمانی استفاده می کند.'او که می دانست جمهوری اسلامی ایران درخواست های آمریکا را رد می کند، سخنرانی خود را در چارچوب اعلان رسمی جنگ تنظیم کرده بود. دو ماه پیش از آن آمریکا رزمایشی را با اسرائیل به نام 'ژوپیتر کبری 2018' با شرکت 4500 سرباز در اروپا و با هدف ارتقاء همکاری میان دو ارتش آمریکا و اسرائیل برگزار کرد.
به نوشته مقاله ، یک سال قبل رژیم صهیونیستی بزرگترین مانور جنگی تاریخ خود را به نام 'پرچم آبی' با امریکا، فرانسه، ایتالیا، یونان و لهستان انجام داد و اکنون پیشرفته ترین جنگنده بمب افکن جهان که اف 35 نام دارد را با استفاده از آسمان بیروت به عنوان صحنه جنگ واقعی مورد آزمایش قرار داده است.
پمپئو در سخنانش گفت که اگر ایران فرامین آمریکا را اجرا نکند، با سخت ترین تحریم های تاریخ و فشارهای مالی بی سابقه مواجه می شود. این همان کاری است که با کشتن حدود 2 میلیون غیرنظامی چه به دلیل فقر و چه زیر بمباران – برخی از این بمب ها حاوی اورانیوم بودند- در عراق انجام داد.
تهدیدات او باید زنگ خطری برای جهان باشد زیرا «جان بولتون» مشاور امنیت ملی ترامپ نیز گفت که آمریکا باید جمهوری اسلامی را پیش از چهلمین سالگردش در سال 2019 از میان بردارد و «رودی جولیانی» که رئیس شرکتی امنیتی است به گروه تروریستی مجاهدین خلق (منافقین) قول داده که برنامه های خود را در سال 2019 در تهران برگزار خواهند کرد.
وی نوشت:پمپئو قصد دارد هرگونه توافق میان اتحادیه اروپا و ایران را از اعتبار خارج کند. درحالی که رئیس جمهوری فرانسه همچنان از برجام حمایت کرده و انتقادهای تندی از آمریکا به عمل آورده و انگلا مرکل صدراعظم المان شاید به دلیل فشارهای اسرائیل و عربستان درحال نزدیک شدن به موضع ترامپ باشد. در همین راستا، پمپئو قراردادهای جدید با شرکت های زیمنس و بایر را به دلیل کار با ایران لغو کرده و می تواند تحریم های
سخت تری را در آینده اعلام کند.
در پایان مقاله امده است:کنگره آمریکا به دلیل ترس از قدم هایی که ترامپ علیه ایران برداشته، مجوز وی را برای تصمیم درباره حمله نظامی به ایران از اعتبار خارج کرده است. دنیا نیاز به دیپلماسی بیشتری دارد. بحران هسته ای ایران تنها بحران در منطقه بود که بدون استفاده از نیروی نظامی حل و فصل شد. به خاطر صلح در جهان باید این دستاورد تاریخی را حفظ کرد.
شبک**اروپام *5*491**1392

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي پمپئو اسپانيا ايران و آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۶۱۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش باشگاه اسپانیایی به پیروزی تیم ملی فوتسال ایران/ تمجید از عملکرد لژیونر ایرانی

به گزارش قدس آنلاین تیم ملی فوتسال ایران در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا موفق شد با نتیجه ۴ بر صفر از سد کویت عبور کند و به عنوان صدرنشین به مرحله یک چهارم نهایی راه یابد.

در این دیدار سعید احمدعباسی لژیونر ایرانی تیم «وینیا آلبالی» اسپانیا عملکرد درخشانی از خود به نمایش گذاشت و موفق ۲ گل به ثمر برساند تا در مجموع با ۶ گل آقای گل این مسابقات باشد.

تیم «وینیا آلبالی» به دنبال پیروزی تیم ملی ایران به تمجید از عملکرد سعید احمدعباسی پرداخت و با انتشار ویدئویی از گل‌های این بازیکن در دیدار برابر کویت نوشت: احمدعباسی در پیروزی ۴ بر صفر ایران برابر کویت ۲ گل دیگر به ثمر رساند. پارسی‌ها به عنوان صدرنشین گروه به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا صعود کردند و در مرحله بعد به مصاف قرقیزستان خواهند رفت.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • درخواست بلینکن از چین در رابطه با ایران و کره شمالی
  • ۱۶ طرح حجاب و عفاف در مدارس در حال اجراست
  • وحید شمسایی: بازی با ازبکستان جذاب می‌شود؛ رویای آنها فراتر از آسیاست
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • حکایت قالی‌ایرانی و موکت‌آمریکایی/ یادداشت تحلیلی سردبیر روزنامه البناء لبنان درباره شرایط جدید منطقه
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان به جنایات اسرائیل
  • حکایت قالی‌ایرانی و موکت‌آمریکایی/ ترجمه یادداشت تحلیلی سردبیر روزنامه البناء لبنان درباره شرایط جدید منطقه
  • شکاف بین دولتمردان صهیونیست‌زده با افکار عمومی در غرب غیرقابل‌انکار است
  • واکنش باشگاه اسپانیایی به پیروزی تیم ملی فوتسال ایران/ تمجید از عملکرد لژیونر ایرانی
  • واکنش باشگاه اسپانیایی به پیروزی تیم ملی فوتسال ایران