Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-07@08:21:54 GMT

نوای مناجات‌ هنرمندان، در تالار ایران می‌پیچد

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۶۲۸۵۲

نوای مناجات‌ هنرمندان، در تالار ایران می‌پیچد

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، محفل مناجات‌خوانی با هدایت هوشنگ جاوید، پژوهشگر موسیقی نواحی و آیینی ایران، و اجرای احد ملکی (آذربایجان)، محمدرضا اسحاقی (مازندران)، حمیدالله سیدزاده (سراوان) و میرزا زبردست( بوشهر) از هنرمندان موسیقی اقوام، برپا می‌شود.

هوشنگ جاوید، کارشناس هنری این برنامه، درباره تاریخچه مناجات‌خوانی در ایران گفت: مناجات‌خوانی، هنر بسیار کهنی است و تاریخچه طولانی دارد که به اشکال مختلفی در طول زمان در ایران وجود داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایرانیان، از زمان شکل‌گرفتن باورهای کیش و آیین‌های‌کیشی در این سرزمین، مناجات‌خوانی را تا به امروز حفظ کرده‌اند. البته این هنر در دوران‌ مختلف، دستخوش تغییرات زیادی شده است. به خصوص پس از اسلام، این تغییرات بسیار چشمگیر می‌شود.

ایرانیان مسلمان نمی‌خواستند به هنگام شادی، از یاد خدا غافل باشند، به همین دلیل مناجات‌خوانی شکل گرفت. پس به‌تدریج اشعار مختلف و بسیاری از سرایش‌ها را با موسیقی هماهنگ کردند و به صورت مناجات آهنگین همراه با ساز استفاده کردند.

این سنت در حال حاضر نیز، در طوایف مختلف ما وجود دارد و اجرا می‌شود.

مناجات خوانی سِحرسَحر، روز چهارشنبه 9خرداد 1397، از ساعت 15 تا 17، در سالن ایران فرهنگستان_هنر به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، پایین‌تر از چهارراه طالقانی، شماره 1552میزبان همه میهمانان ماه خدا خواهدبود و ورود برای عموم نیز آزاد است.

503

موسیقی ایران هنرمندان مناجات خوانی هوشنگ جاوید

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: موسیقی ایران هنرمندان مناجات خوانی هوشنگ جاوید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۶۲۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوای «حیدر حیدر» کودک خردسال در حرم علی بن ابی‌طالب

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، عشق و ارادت به اهل بیت علیهم السلام درخون ملت ایران است و بزرگ و کوچک نمی‌شناسد. در بارگاه منور علی بن ابی‌طالب نوای حیدر حیدر با مداحی کودک خردسال  سید امین حسینی  طنین انداز شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی




دیگر خبرها

  • نوای خوشِ هزار دف؛ از کردستان تا سراسر ایران
  • «قلیچ» به مستندات یکشنبه خانه هنرمندان ایران رسید
  • «نجوای عشق» در تالار وحدت می‌پیچد
  • واکنش جالب معلم عربی محمد بحرانی به خاطره ای که تعریف کرد | ویدئو
  • قدردانی از هنرمندان در یک پایگاه مهم موسیقی/ خاطراتی که زنده شد
  • ارکستر سمفونیک هنرستان موسیقی پسران به تالار رودکی می‌آید
  • اسپانیا میزبان فیلم ژاو با حضور هنرمندان قمی شد
  • ذره‌بین در دست هنرمندان: خلق نقاشی‌های شگفت‌انگیز با ذره‌بین (فیلم)
  • نوای «حیدر حیدر» کودک خردسال در حرم علی بن ابی‌طالب
  • در فقدان خاموشی یک صدای ناب از موسیقی شریف خراسان