Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهنگ > هنر - همشهری آنلاین:
بنا به تحلیل و تجزیه اطلاعات فروش آثار هنری در سال ۲۰۱۷، از میان صد هنرمندی که آثارشان با بالاترین مبلغ به فروش رسیده است، تنها سیزده نفر زن بوده‌اند.

به گزارش مهر به نقل از بی بی سی، حراجی MutualArt گران‌ترین آثار هنرمندان زن را کار یایویی کیوساما هنرمند ژاپنی اعلام کرده که به مبلغ ۶۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ میلیون دلار به فروش رسید و جایگاه سیزدهم را بین صد نفر کسب کرده است.

سیزده هنرمند زنی که در بین صد هنرمند پرفروش هستند در مجموع ۲۶۳ میلیون دلار کارهایشان به فروش رفته که فقط ۷.۴ درصد کل آثار فروخته‌شده (۳.۵ میلیارد دلار) می‌شود.

لئوناردو داوینچی در صدر فهرست رده‌بندی حراج‌های سال ۲۰۱۷ قرار دارد. اثر او «سالوادور موندی» (منجی جهان) به بهای ۴۵۰ میلیون دلار به فروش رفت.

ژان میشل باسکیا در جایگاه دوم قرار دارد. آثار او در سال ۲۰۱۷ تا بهای ۳۳۸ میلیون دلار به فروش رفته است. در رده‌های بعد اندی وارهول، سای تومبلی و روی لیختنشتاین قرار گرفته‌اند.

کیوساما که ۸۹ سال دارد، یگانه هنرمند زنده زن است که نامش در میان پنجاه هنرمند برتر این فهرست قرار دارد.

پرفروش‌ترین هنرمندان زن بعد از او لوئیز بوروژوا، جوآن میچل، اگنس مارتین هستند که مانند کیوساما در دهه ۱۹۵۰ میلادی صاحب نام و نشان شدند.

هنرمندان زن با گران‌ترین آثار فروخته‌شده:

۱. یایویی کیوساما

بهای مجموعی فروش آثار در حراجی‌های ۲۰۱۷/ ۶۵.۶ میلیون دلار

کیوساما متولد سال ۱۹۲۹ در ژاپن به خاطر نقاشی‌ها و چیدمان‌های مجسمه‌گونش که طرحی از خالخال‌های‌ متراکم و بی‌پایان خلق می‌کند، شهرت دارد. آثار این هنرمند ژاپنی بر هنر پاپ در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ تاثیرگذار بوده است و از لحاظ فروش خیلی جلوتر از هنرمندان زن دیگر است.

۲. لوئیز بوروژوا

بهای مجموعی فروش آثار در حراجی‌های ۲۰۱۷/ ۳۶.۸ میلیون دلار

این هنرمند فرانسوی-آمریکایی (۱۹۱۱-۲۰۱۰ ) مجسمه‌هایی خلق کرد که در آن شکل، اعضای بدن و اندام‌های داخلی انسان را طور دیگری تعریف کرد. او همچنین به خاطر پیکره عنکبوتی بزرگی شهرت دارد که آدمیان زیر پای آن مانند حشراتی کوچک به نظر می‌رسند.

۳. جوآن میچل

بهای مجموعی فروش آثار در حراجی‌های ۲۰۱۷/ ۳۰.۵ میلیون دلار

میچل (۱۹۲۵-۱۹۹۲) با چرخش جسورانه قلم‌مو و ایجاد بافت‌ها روی زمینه‌های کم‌رنگ، آثاری را در سبک اکپرسیونیسم آبستره آفرید که معمولاً الهام گرفته از طبیعت بودند. یکی از نقاشی‌های او در اوایل ماه جاری ۱۶.۶ میلیون دلار فروخته شد که رکورد گران‌ترین اثر قبلی او را شکست.

۴. اگنس مارتین

بهای مجموعی فروش آثار در حراجی‌های ۲۰۱۷/ ۲۶.۳ میلیون دلار

مارتین (۱۹۱۲-۲۰۰۴) در دهه ۱۹۵۰ میلادی یکی دیگر از هنرمندان مهم آبستره در نیویورک بود. نقاشی‌های او که همیشه شکل مربع داشت، معمولاً با خطوط مدادی ظریف و تکه‌های رنگ‌ شکل می‌گرفت.

۵. باربارا هپورث

بهای مجموعی فروش آثار در حراجی‌های ۲۰۱۷/ ۱۵.۹ میلیون دلار

آثار باربارا هپورث (۱۹۰۳-۱۹۷۵) مجسمه‌ساز بریتانیایی، شامل قطعاتی بزرگ و گرد با سوراخ‌هایی در وسط بود که طبیعت و انسان را تداعی می‌کرد.

در همین زمینه: «خانی‌آباد» از موزه دفاع مقدس به فرانسه رفت یک میلیون پوند برای مجسمه ۲۰۴ ساله صلح این ۵ عروسک قدیمی را می‌شناسید؟

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۶۲۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش بیش از ۱۱۷ هزار سکه در مرکز مبادله | ربع‌سکه در صدر تقاضا

به گزارش جام جم آنلاین، هفته گذشته دهمین جلسه حراج سکه طلای مرکز مبادله ارز و طلای ایران در تالار معاملات این مرکز برگزار شد و در آن ۷۲۱۸ قطعه سکه معامله و در مجموع طی ۱۰ جلسه حراج تعداد ۱۱۷ هزار و ۷۴۲ قطعه سکه معامله و خریداری شد.

طبق گزارش مرکز مبادله ارز و طلای ایران، در دهمین جلسه حراج سکه که در تاریخ ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ برگزار شد، از مجموع ۱۳ هزار و ۳۰۲ قطعه ربع سکه ثبت سفارش شده، ۴۶۷۵ قطعه با میانگین قیمت ۱۴ میلیون و ۱۱۶ هزار تومان، از مجموع ۵۳۱۶ قطعه نیم سکه ثبت سفارش شده، تعداد ۱۰۱۶ قطعه با میانگین قیمت ۲۳ میلیون و ۶۴۴ هزار تومان و از مجموع ۱۰ هزار و ۷۶۸ سکه تمام، تعداد ۱۵۲۷ قطعه سکه با میانگین ۴۱ میلیون و ۶۸ هزار تومان به متقاضیان تخصیص داده شد.

در این راستا اصغر بالسینی - سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران - در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: طی ۱۰ جلسه حراج سکه در مرکز مبادله ۲۲۷ هزار و ۵۴۴ قطعه ربع سکه عرضه شد که ۸۵ هزار و ۵۸ قطعه ربع سکه، معامله شد. همچنین از میزان ۳۴ هزار و ۹۹۵ قطه نیم سکه عرضه شده، ۱۷ هزار و ۱۴۹ قطعه نیم سکه، و از ۳۹ هزار و ۳۲۹ قطعه تمام سکه عرضه شده، تعداد ۱۵ هزار و ۵۳۵ قطعه تمام سکه، معامله شد.

بالسینی در ادامه با اعلام تعداد کل قطعه سکه عرضه و معامله شده از سوی این مرکز اظهار کرد: در مجموعه طی ۱۰ جلسه حراج فوق الذکر تعداد ۳۱۰ هزار و ۸۶۸ قطعه سکه عرضه و تعداد ۱۱۷ هزار و ۷۴۲ قطعه سکه ربع، نیم و تمام سکه معامله و خریداری شده است.

گفتنی است؛ طبق گفته سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران جلسات حراج سکه ادامه دارد و پس از تایید از سوی بانک مرکزی، زمان آن توسط مرکز مبادله ارز و طلا اعلام می‌شود.

دیگر خبرها

  • «آرامش در سکوت» هنرمند ناشنوا برپا می‌شود
  • بهای نفت در بازار جهانی کاهش‌ یافت
  • جهش بهای نفت در بازار جهانی
  • فروش ۲.۷ تن طلا در ۲۰ حراج؛ امروز چقدر طلا فروخته شد؟
  • فروش ۲.۷ تن طلا در ۲۰ حراج/ امروز چقدر طلا فروخته شد؟
  • فروش بیش از ۱۱۷ هزار سکه در مرکز مبادله
  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود
  • فروش بیش از ۱۱۷ هزار سکه در مرکز مبادله | ربع‌سکه در صدر تقاضا
  • افزایش بهای جهانی نفت
  • ساینا، کوئیک،دنا پلاس و تارا اتوماتیک ارزان شدند؛ قیمت خودروهای مونتاژی چقدر پایین آمد؟ | جدول قیمت ها